Gå til innhold

Den frie kafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg oppgraderte til Ubuntu breezy i dag. Da dukket på et rart problem, jeg får ikke skrevet æ, æ og å i amsn og kun i amsn. I alle andre programmer fungerer det. Noen som har noe som helst ide om hva det kan være. Har jo prøvd å søke, men det er naturlig nok ikke så mange her i verden som har det problemet ;).

EDIT: Installerte norske språkpakker for gnome, og det fikset det visst. Foretrekker å ha engelsk språk, men men.

Endret av RattleBattle
Lenke til kommentar
noen som bruker dette: http://ftp.acc.umu.se/mirror/temp/seth/blog/xshots.html ?

Det ser jo unektelig imponerende ut! :cool:

Må være noe av det meste upraktiske jeg noen gang har sett. Dette er ren eyecandy uten mål og mening. Er sikkert fancy i 5min, men etter det så tror jeg nok de fleste går over til noe annet.

Det eneste positive med Luminocity er at det fungerer på "dårlig" HW.

Lenke til kommentar
Jeg oppgraderte til Ubuntu breezy i dag. Da dukket på et rart problem, jeg får ikke skrevet æ, æ og å i amsn og kun i amsn. I alle andre programmer fungerer det. Noen som har noe som helst ide om hva det kan være. Har jo prøvd å søke, men det er naturlig nok ikke så mange her i verden som har det problemet ;).

EDIT: Installerte norske språkpakker for gnome, og det fikset det visst. Foretrekker å ha engelsk språk, men men.

Hm, æ,å og å funker flott her. Jeg bruker engelsk breezy, med engelsk interface på amsn. Har du prøvd å skifte fonten amsn bruker?

Lenke til kommentar
noen som bruker dette: http://ftp.acc.umu.se/mirror/temp/seth/blog/xshots.html ?

Det ser jo unektelig imponerende ut!  :cool:

Må være noe av det meste upraktiske jeg noen gang har sett. Dette er ren eyecandy uten mål og mening. Er sikkert fancy i 5min, men etter det så tror jeg nok de fleste går over til noe annet.

Det eneste positive med Luminocity er at det fungerer på "dårlig" HW.

Luminocity er jo en "beta" for metacity (dvs. det er "teste-alt-som-høres-gøy-ut"-versjonen), windowmanageren til gnome.

Tror det for det meste er RH-folk som leker seg med den der :)

Lenke til kommentar
*hyyyl* ;P

heh, er ny til den linux å bla bla bal.. men hva er commandoen i terminal til å oppdatere hele greia? kjører den nyeste ubuntu versonen... any ideas... :S

sudo su

(root passord)

apt-get update

apt-get upgrade

exit (ut av root)

Poenget med å bruke su?

Som sagt har Ubuntu eit "tray"-ikon som kjem opp i hjørnet i GNOME-panelet når det er oppdateringar. Klikk på det, og resten vert ordna.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...