Shurom Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 noen som bruker dette: http://ftp.acc.umu.se/mirror/temp/seth/blog/xshots.html ? Det ser jo unektelig imponerende ut! Er ikke det bare fedora, da ? Eller er det noe spesielt med det ? Er hvertfall mange som bruker fedora. Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 Er ikke det bare fedora, da ? Eller er det noe spesielt med det ?Er hvertfall mange som bruker fedora. Det er ikke en distro, men en alternative vindusbehandler med haugevis av effekter. Se video her. Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 (endret) Jeg oppgraderte til Ubuntu breezy i dag. Da dukket på et rart problem, jeg får ikke skrevet æ, æ og å i amsn og kun i amsn. I alle andre programmer fungerer det. Noen som har noe som helst ide om hva det kan være. Har jo prøvd å søke, men det er naturlig nok ikke så mange her i verden som har det problemet . EDIT: Installerte norske språkpakker for gnome, og det fikset det visst. Foretrekker å ha engelsk språk, men men. Endret 2. september 2005 av RattleBattle Lenke til kommentar
olear Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 noen som bruker dette: http://ftp.acc.umu.se/mirror/temp/seth/blog/xshots.html ? Det ser jo unektelig imponerende ut! Må være noe av det meste upraktiske jeg noen gang har sett. Dette er ren eyecandy uten mål og mening. Er sikkert fancy i 5min, men etter det så tror jeg nok de fleste går over til noe annet. Det eneste positive med Luminocity er at det fungerer på "dårlig" HW. Lenke til kommentar
dabear Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 Jeg oppgraderte til Ubuntu breezy i dag. Da dukket på et rart problem, jeg får ikke skrevet æ, æ og å i amsn og kun i amsn. I alle andre programmer fungerer det. Noen som har noe som helst ide om hva det kan være. Har jo prøvd å søke, men det er naturlig nok ikke så mange her i verden som har det problemet . EDIT: Installerte norske språkpakker for gnome, og det fikset det visst. Foretrekker å ha engelsk språk, men men. Hm, æ,å og å funker flott her. Jeg bruker engelsk breezy, med engelsk interface på amsn. Har du prøvd å skifte fonten amsn bruker? Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 noen som bruker dette: http://ftp.acc.umu.se/mirror/temp/seth/blog/xshots.html ? Det ser jo unektelig imponerende ut! Må være noe av det meste upraktiske jeg noen gang har sett. Dette er ren eyecandy uten mål og mening. Er sikkert fancy i 5min, men etter det så tror jeg nok de fleste går over til noe annet. Det eneste positive med Luminocity er at det fungerer på "dårlig" HW. Luminocity er jo en "beta" for metacity (dvs. det er "teste-alt-som-høres-gøy-ut"-versjonen), windowmanageren til gnome. Tror det for det meste er RH-folk som leker seg med den der Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 Noen som vet om en distro på 8MB eller mindre som kan kjøres på to tynnklienter? Eneste den trenger er å kunne koble til VPN-serveren min. Får ikke til noe med Windows CE-opplegget som er på den nå. Lenke til kommentar
genstian Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 Noen som vet om en distro på 8MB eller mindre som kan kjøres på to tynnklienter? Eneste den trenger er å kunne koble til VPN-serveren min.Får ikke til noe med Windows CE-opplegget som er på den nå. LFS Lenke til kommentar
zyp Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 LFS er større enn 8MB. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 Stemmer, tittet en del på LFS før idag. Altfor omfattende. Sett litt på http://pxes.sourceforge.net/ også, men tror det blir for stort... Mulig jeg bare kjøper en 32MB brikke istedet. Lenke til kommentar
genstian Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 Stemmer, tittet en del på LFS før idag.Altfor omfattende. Sett litt på http://pxes.sourceforge.net/ også, men tror det blir for stort... Mulig jeg bare kjøper en 32MB brikke istedet. ta en disket distro og legg til ting du trenger. Lenke til kommentar
zyp Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 En «disket distro»? Det eneste jeg greier å tolke det som er en distribusjon som er vasket opp (av det svenske ordet «diska»). Lenke til kommentar
re0gr Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 *hyyyl* ;P heh, er ny til den linux å bla bla bal.. men hva er commandoen i terminal til å oppdatere hele greia? kjører den nyeste ubuntu versonen... any ideas... :S Lenke til kommentar
dabear Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 sudo apt-get update && apt-get upgrade Du blir spurt om et passord, som er det du valgte til den første brukeren på systemet Lenke til kommentar
zyp Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 Feil. Passordet du blir spurt om er passordet til brukeren du bruker. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 *hyyyl* ;P heh, er ny til den linux å bla bla bal.. men hva er commandoen i terminal til å oppdatere hele greia? kjører den nyeste ubuntu versonen... any ideas... :S Ubuntu har no ein fin dings som kjem fram når det er oppdateringar tilgjengelege. Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 Feil. Passordet du blir spurt om er passordet til brukeren du bruker. Nye brukere som blir laget får jo ikke sudo-rettigheter automatisk. Dermed må man su'e inn til den første brukeren man lagde og så kjøre "sudo apt-get etc.". Lenke til kommentar
genstian Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 *hyyyl* ;P heh, er ny til den linux å bla bla bal.. men hva er commandoen i terminal til å oppdatere hele greia? kjører den nyeste ubuntu versonen... any ideas... :S sudo su (root passord) apt-get update apt-get upgrade exit (ut av root) Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 *hyyyl* ;P heh, er ny til den linux å bla bla bal.. men hva er commandoen i terminal til å oppdatere hele greia? kjører den nyeste ubuntu versonen... any ideas... :S sudo su (root passord) apt-get update apt-get upgrade exit (ut av root) Poenget med å bruke su? Som sagt har Ubuntu eit "tray"-ikon som kjem opp i hjørnet i GNOME-panelet når det er oppdateringar. Klikk på det, og resten vert ordna. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 Forøvrig er "sudo -s" mye bedre dersom du trenger root-skall (#)-tillgang til en maskin med sudo inne (Ubuntu og Os X for det meste) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå