Gå til innhold

Den frie kafeen

Anbefalte innlegg

Skal teste, takk.

edit:

Btw, hvor havner filene når jeg installerer via wine? Da jeg kjørte xubuntu lagde jeg bare snarvei til skrivebordet, men siden det ikke er noe egentlig skrivebord i crunchbang er jeg usikker.

/home/[user]/.wine/drive_c/Program Files..... osv..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

wohoo, takker.

edit:

Prøver å installere windows på linuxpcen nå, men den nekter å lese noen windowscder. Hverken xp, vista eller win7. Alt annet går bra. Forslag til hva jeg kan prøve? Dette er bare sært, alle andre maskiner leser dvdene uten problemer.

edit2:

Jeg får den nå til å lese win7dvden, men jeg får beskjed at jeg ikke har nok diskplass til midlertidige filer. Jeg har selvfølgelig det, men regner med at dette har noe med filsystemet til windows v linux å gjøre. Noen måte dette kan løses på? Maskinen nekter nemlig å boote fra dvden.

Endret av Nyhus
Lenke til kommentar

wohoo, takker.

edit:

Prøver å installere windows på linuxpcen nå, men den nekter å lese noen windowscder. Hverken xp, vista eller win7. Alt annet går bra. Forslag til hva jeg kan prøve? Dette er bare sært, alle andre maskiner leser dvdene uten problemer.

edit2:

Jeg får den nå til å lese win7dvden, men jeg får beskjed at jeg ikke har nok diskplass til midlertidige filer. Jeg har selvfølgelig det, men regner med at dette har noe med filsystemet til windows v linux å gjøre. Noen måte dette kan løses på? Maskinen nekter nemlig å boote fra dvden.

Du prøve å installere Windows i Linux? Hvorfor?

Lenke til kommentar
Prøvd å lage en win7-minnepenn? Mange guider for det rundt omkring.

Minnepennen min er 7mb for liten til at det går. 100mb hadde vært okey, men 7mb blir bare for dumt. Tenkte jeg skulle prøve å gjøre tilsvarende med XP og deretter slenge inn win7, men jeg fikk den ikke til å boote fra XP-minnepennen.

Er det ingen løsning til å få installert windows fra linux? Jeg må boote rett inn i installasjonen?

Lenke til kommentar
Gikk opp for meg, så jeg drepte hele jævla linux og da ville den boote. Herlig. Ikke så fornøyd med ubuntu nå.
Om BIOSEN din vil starte fra cd eller ikke har veldig lite med hva som er installert på hraddisken-en å gjøre. Det eneste jeg kan tenke meg da er at opptartrekkefølgen din i BIOS var feil, og at den prøvde å boote cden etter at du ikke lenger hadde noe å starte opp fra harddisken.
Lenke til kommentar
Hva har ubuntu med at du ikke klarte å boote windows innstallasjonen fra Linux?

Aner ikke, men no må det være for den bootet opp med en gang linux var ute.

Om BIOSEN din vil starte fra cd eller ikke har veldig lite med hva som er installert på hraddisken-en å gjøre. Det eneste jeg kan tenke meg da er at opptartrekkefølgen din i BIOS var feil, og at den prøvde å boote cden etter at du ikke lenger hadde noe å starte opp fra harddisken.

Nope, rekkefølgen var riktig, pcen nekta bare å lese cden. Gikk som sagt fint etter at jeg sletta linux. Hva greia er aner jeg ikke.

Lenke til kommentar

Har noen her prøvd elive?

Må være noe av det peneste og mest ferdig instillte jeg har sett av distroer.

Flash, java, "alle" lyd og video dekodere, basert på debian, emesene, vnc, office, iceweasel, mplayer, gimp og det aller fleste mer eller mindre vanlige programmer ligger inne.

EDIT: Installerer det på laptopen nå, så dere kan få litt bilder.

post-89820-1262809868_thumb.jpg

post-89820-1262810202_thumb.jpg

post-89820-1262810206_thumb.jpg

post-89820-1262810304_thumb.jpg

Endret av Flimzes
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...