efikkan Skrevet 24. desember 2009 Del Skrevet 24. desember 2009 (endret) Kjenner igjen den situasjonen JohndoeMAKT ----- God jul! Endret 24. desember 2009 av efikkan Lenke til kommentar
Smif Skrevet 24. desember 2009 Del Skrevet 24. desember 2009 Julemusikken blir elegant levert av fri programvare i stuen. Et sikkert tegn på jul. God jul alle sammen... Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 24. desember 2009 Del Skrevet 24. desember 2009 Ha ei god og åpen jul! Lenke til kommentar
Kongeskipet Skrevet 24. desember 2009 Del Skrevet 24. desember 2009 (endret) Har nesten dårlig samvittighet for at jeg kjøpte mus fra Microsoft som julegave i år. Alle knappene på musa fungerte heldigvis ut av pakken i linux, selv om det stod "install software first", og programmvaren var for windows. God jul Endret 24. desember 2009 av Kongeskipet Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 24. desember 2009 Del Skrevet 24. desember 2009 Fedora bruker ikke sudo. Skift til root først, med "su -", og kjør deretter kommandoen uten sudo. Litt upresist. Fedora blir levert med sudo som default, men den er ikke satt opp for bruk med brukeren du setter opp under innstallasjon. Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 25. desember 2009 Del Skrevet 25. desember 2009 Nokon som veit om eit bra program til å rippe dvd til mkv eller eit liknande format? Eg vil har heile dvd'n, med menya og alle valg, lagra til ei fil. Lenke til kommentar
MrBjoern Skrevet 25. desember 2009 Del Skrevet 25. desember 2009 Da er vel en .iso den beste løsningen regner jeg med? Hvertfall om du vil ha med menyene også. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 25. desember 2009 Del Skrevet 25. desember 2009 edit2:Bare for å være sikker, /path/to/mountpoint blir pc\disk\mappe? Det vil si hvor du vil ha montert den eksterne mappen. Hvis du bruker "/home/nyhus/Desktop/annen-pc" vil du få en mappe på skrivebordet ditt som tar deg til den andre maskinen. Gitt at nyhus er brukernavnet og husk at mappen må finnes fra før av. sshfs/mount oppretter ingen mapper. edit3:Prøvde nå, fikk beskjeden "connection reset by peer". Det betyr mest sannsynlig at du ikke ha installert openssh-server på maskinen du prøver å koble deg til, eller at du har feil ip-adresse. For å teste at du får kontakt kan du bruke ssh. Kjør dette på den ene maskinen for å koble deg til den andre: ssh [email protected] Hvor 10.0.0.2 byttes ut med ip'en til den andre maskinen og nyhus byttes ut med brukernavnet ditt på den andre maskinen. Hvis dette fungerer til du få et spm med [yes/no] som alternativer og så må du skrive passordet ditt. Fungerer ikke shh vil heller ikke sshfs fungere. Takker skal prøve på nytt. Lenke til kommentar
Smif Skrevet 25. desember 2009 Del Skrevet 25. desember 2009 Er det noen her som har prøvd seg på ec2 og/eller euacalyptus? Jeg har litt problemer med å starte instanser i en privat sky. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 Ahhh, herlig. Ny rykende fersk 9.10 koala og utviklingsriggen er omtrent klar. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 Noen som har peil på sudoers? Jeg har fulgt guider, men får det bare ikke til. Har satt opp et alias. Cmnd_Alias IRCMDS = /usr/sbin/lircd, /etc/init.d/iguanaIR, /usr/bin/beep og www-data ALL=(ALL) NOPASSWD:IRCMDS Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 Da var nVidia 190.53 innlagt med OpenGL 3.2 og det hele. Det første jeg observerte var mellom 40k og 60k frames/5s i glxgears, mot 12-15k med 185-driverne. Det blir interessant å sjekke ut ytelsen i andre situasjoner. Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Noen som har peil på sudoers? Jeg har fulgt guider, men får det bare ikke til. Har satt opp et alias. Cmnd_Alias IRCMDS = /usr/sbin/lircd, /etc/init.d/iguanaIR, /usr/bin/beep og www-data ALL=(ALL) NOPASSWD:IRCMDS Du må spesifisere hele kommandoen mener jeg å huske. eventuelt bare /etc/init.d/dude* Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Beep virker heller ikke :/ Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Er det ikke noe merkelig med minnestyringen når brukt minne er 40% og nesten all SWAP er brukt opp? Jeg merker at det går suppe treigt når SWAP er brukt opp. Lenke til kommentar
Alliha Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 You guys, skal laga meg ein bootable minnepinne her, nokon som kan anbefale ein veldig rask og lett distro? Vurderar FreeBSD... Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 You guys, skal laga meg ein bootable minnepinne her, nokon som kan anbefale ein veldig rask og lett distro? Vurderar FreeBSD... Puppy linux Lenke til kommentar
Alliha Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 har ein venn som brukar det, men då vil ikkje wi-fi-en skru seg på. Er dette eit vanlegt problem? Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Spørs veldig på wi-fi kortet da. Er nesten alltid mulig å få det til å funke da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå