Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Harddisken på Eee-en min døde i går. RIP </3.

 

Tenkte nå å installere en Live-distro på ei USB-penn å kjøre det derifra. Lusket litt rundt på Debian sine sider, men finner ikke ut om det standard installasjonsmedie (CD, 650MB) er en Live-distro. Noen som vet?

 

Fant etter litt hard core googling: http://debian-live.alioth.debian.org/

Endret av Xecuter
Lenke til kommentar

Må si jeg ble mektig skuffet av Debian nå. Har prøvd i flere timer nå å installere. Først lastet jeg ned Live-CD, men den kunne ikke installere, så lastet jeg ned en ISO som jeg brukte Unetbootin å la det over på minnepinne. Dette viste seg at installeren ikke likte, den fant ingen CD-rom. Etter enda mer knoting lastet jeg ned en netinstallasjon for minnepinne. Men når jeg fikk starta den klagde den på at den ikke kunne finne nettverksenheter, hverken trådløste eller trådfaste, og den fant heller ikke noe ISO som den kunne installere fra på disken, selv om den ligger der.

 

Ser ut til å bli Xubuntu på meg da. :\

Lenke til kommentar
Må si jeg ble mektig skuffet av Debian nå. Har prøvd i flere timer nå å installere. Først lastet jeg ned Live-CD, men den kunne ikke installere, så lastet jeg ned en ISO som jeg brukte Unetbootin å la det over på minnepinne. Dette viste seg at installeren ikke likte, den fant ingen CD-rom. Etter enda mer knoting lastet jeg ned en netinstallasjon for minnepinne. Men når jeg fikk starta den klagde den på at den ikke kunne finne nettverksenheter, hverken trådløste eller trådfaste, og den fant heller ikke noe ISO som den kunne installere fra på disken, selv om den ligger der.

 

Må bare elske hvor sykt bugga debian installern er :p Har vært der......

 

Edit: Installern! Debian selv er 100% stabilt etter min egen erfaring, installern er det mye værre med(vis du kommer borti de delene hvor den tuller)

Endret av del_diablo
Lenke til kommentar

Debian fungerer fint for meg. Bruker Debian 5.0 på multimediaboksen min, og det fungerer tilfredsstillende. Har hw-støtte for det jeg trenger, og programmene er oppdatert nok for mitt bruk. Klart, Debian Stable har nok ikke driverstøtte for det nyeste av maskinvare, og Debian 5.0 er snart et år gammelt allerede. Men det er i hvert fall ingenting å si på stabiliteten, bruker også Debian på servere, og det har ikke vært mye ustabilitet på disse i den tiden de har kjørt. Men det sier seg selv at Ubuntu er mer oppdatert mtp hw-støtte. Installeren til Debian har ikke jeg opplevd som "bugga".

Lenke til kommentar
Installeren til Debian har ikke jeg opplevd som "bugga".

Debian stable har jeg ikke hatt noen problemer med, men siste Debian testing derimot fikk jeg ikke installert da installeringsprogramet bare kræsjet.

 

Forøvrig opplevde jeg lignende problemer på laptopen jeg sitter og skriver fra nå (installeren fant ikke CD-ROM-en den kjørte fra). Løsningen var PXE-boot.

Endret av cyclo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...