Shurom Skrevet 31. august 2005 Del Skrevet 31. august 2005 "dra og slipp" ønsket bilde inn i profilen din. hvor finner jeg profilen min ? Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 31. august 2005 Del Skrevet 31. august 2005 Her er det åpenbare feil: GNU/Linux har ingen sammenheng med UNIX, og bør ikke blandes med UNIX heller. Man bruker Linux og UNIX om hverandre. Dette er galt. Mener du at det er mulig aa skrive om Linux historie uten aa nevne Unix? Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 31. august 2005 Del Skrevet 31. august 2005 Tools > Accounts > Modify Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 31. august 2005 Del Skrevet 31. august 2005 noen som vet hvordan man endrer personlig bilde i gaim (msn_klient) Tools > Accounts > Modify > Sett Buddy Icon Lenke til kommentar
Shurom Skrevet 31. august 2005 Del Skrevet 31. august 2005 Tools > Accounts > Modify den optionen har jeg ikke, bruker debian. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 31. august 2005 Del Skrevet 31. august 2005 Tools > Accounts > Modify den optionen har jeg ikke, bruker debian. Kva for ein? Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 31. august 2005 Del Skrevet 31. august 2005 Her er det åpenbare feil: GNU/Linux har ingen sammenheng med UNIX, og bør ikke blandes med UNIX heller. Man bruker Linux og UNIX om hverandre. Dette er galt. Mener du at det er mulig aa skrive om Linux historie uten aa nevne Unix? Eneste tilknytning GNU/Linux har med UNIX i dag, er at GNU/Linux ble utviklet som en UNIX-klone. Disse systemene følger to helt forskjellige utviklingsmodeller, og har ikke noe formelt med hverandre å gjøre. Hvis så hadde vært tilfelle, hadde SCO tatt knekken på GNU/Linux for lenge siden. Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 31. august 2005 Del Skrevet 31. august 2005 Eneste tilknytning GNU/Linux har med UNIX i dag, er at GNU/Linux ble utviklet som en UNIX-klone. Nettopp, og det er etter min mening grunn nok til aa ogsaa skrive litt om Unix. Lenke til kommentar
Shurom Skrevet 31. august 2005 Del Skrevet 31. august 2005 Tools > Accounts > Modify den optionen har jeg ikke, bruker debian. Kva for ein? har dansk/ norsk versjon . og eneste valget som er i nærheten av noe personlig er sett kallenavn Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 31. august 2005 Del Skrevet 31. august 2005 Verktoey -> Kontoer -> Endre? Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 31. august 2005 Del Skrevet 31. august 2005 Eneste tilknytning GNU/Linux har med UNIX i dag, er at GNU/Linux ble utviklet som en UNIX-klone. Nettopp, og det er etter min mening grunn nok til aa ogsaa skrive litt om Unix. Ja, men poenget mitt er at Linux og UNIX blir nevnt om hverandre flere steder. Det er det jeg reagerer på. UNIX er faktisk ganske forskjellig fra GNU/Linux. Lenke til kommentar
olear Skrevet 31. august 2005 Del Skrevet 31. august 2005 Tools > Accounts > Modify den optionen har jeg ikke, bruker debian. Kva for ein? har dansk/ norsk versjon . og eneste valget som er i nærheten av noe personlig er sett kallenavn Lenke til kommentar
zyp Skrevet 31. august 2005 Del Skrevet 31. august 2005 Eneste tilknytning GNU/Linux har med UNIX i dag, er at GNU/Linux ble utviklet som en UNIX-klone. Nettopp, og det er etter min mening grunn nok til aa ogsaa skrive litt om Unix. Ja, men poenget mitt er at Linux og UNIX blir nevnt om hverandre flere steder. Det er det jeg reagerer på. UNIX er faktisk ganske forskjellig fra GNU/Linux. Hvis du ikke er fornøyd med det så retter du det. Det er derfor det er en wiki. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 Eneste tilknytning GNU/Linux har med UNIX i dag, er at GNU/Linux ble utviklet som en UNIX-klone. Nettopp, og det er etter min mening grunn nok til aa ogsaa skrive litt om Unix. Ja, men poenget mitt er at Linux og UNIX blir nevnt om hverandre flere steder. Det er det jeg reagerer på. UNIX er faktisk ganske forskjellig fra GNU/Linux. Vel.. Jeg bruker både Linux (RH) og Unix (Sun OS 8) jevnlig (ssh). Den største forskjellen er at "top" ser ørlite granne annerledes ut, en annen motd, og at java ikke virker på sun-boksen... Ellers så er OS'ene så å si identiske for brukeren. Ja de er annerledes å administrere, men har jeg skrevet noe om det ennå? Forøvrig så er det litt vanskelig å skrive linux-historie uten å skrive om UNIX... Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 1. september 2005 Forfatter Del Skrevet 1. september 2005 Eneste tilknytning GNU/Linux har med UNIX i dag, er at GNU/Linux ble utviklet som en UNIX-klone. Nettopp, og det er etter min mening grunn nok til aa ogsaa skrive litt om Unix. Ja, men poenget mitt er at Linux og UNIX blir nevnt om hverandre flere steder. Det er det jeg reagerer på. UNIX er faktisk ganske forskjellig fra GNU/Linux. Da må du sensurere det fra Wikipedia, også. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 Eneste tilknytning GNU/Linux har med UNIX i dag, er at GNU/Linux ble utviklet som en UNIX-klone. Nettopp, og det er etter min mening grunn nok til aa ogsaa skrive litt om Unix. Ja, men poenget mitt er at Linux og UNIX blir nevnt om hverandre flere steder. Det er det jeg reagerer på. UNIX er faktisk ganske forskjellig fra GNU/Linux. Da må du sensurere det fra Wikipedia, også. Wikipedia viser en tidstabell for utviklingen, og den stemmer jo veldig bra. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 Eneste tilknytning GNU/Linux har med UNIX i dag, er at GNU/Linux ble utviklet som en UNIX-klone. Nettopp, og det er etter min mening grunn nok til aa ogsaa skrive litt om Unix. Ja, men poenget mitt er at Linux og UNIX blir nevnt om hverandre flere steder. Det er det jeg reagerer på. UNIX er faktisk ganske forskjellig fra GNU/Linux. Da må du sensurere det fra Wikipedia, også. Wikipedia viser en tidstabell for utviklingen, og den stemmer jo veldig bra. Du er mer enn velkommen til å skrive ferdig/fikse på historie-delen. Personlig så har den kansje blitt litt lang som den er, men dette får være opp til forfatteren av denne seksjonen. Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 Den største forskjellen er at "top" ser ørlite granne annerledes ut, en annen motd, og at java ikke virker på sun-boksen... hihi, det var arti. java ikke virker på sun-boksen :!: Det er som om .NET ikke skulle virke på en Win-pc... Og det gjør det jo som regel ikke på min det er sikkert en god grunn, men jæ er i ille godt humør i dag, så det driter jeg i Lenke til kommentar
laroys Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 noen som bruker dette: http://ftp.acc.umu.se/mirror/temp/seth/blog/xshots.html ? Det ser jo unektelig imponerende ut! Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 Det ser jo unektelig imponerende ut! Prøvde Luminocity for noen måneder siden (skjermskudd ligger langt bak i Skjermskudd-tråden). Var overraskende raskt, men ble fort lei av effektene og dessuten bugget den noe ekstremt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå