Flimzes Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Jeg lurer på om de .iso filene man laster ned for distroene oppdateres? Er det samme fil hele tiden? Release er release, og vil ikke endres før neste release. Tja. Ubuntu reviderer ISO'en på LTS. Uten å endre navn eller noe? Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Jo, de heter feks 8.04.1 osv. Det slippes innimellom, en slags service pack om du vil. Lenke til kommentar
kybstud Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Synes det er synd at de ikke oppdaterer ISO-en, den norske oversettelsen fra disk er helt tragisk, de har ikke giddet å oppdatere language-packen for Mint. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Men du får vel oppdatert språkpakke når du ved første installasjon tar en aptitude safe-upgrade? Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 2. desember 2009 Del Skrevet 2. desember 2009 Synes det er synd at de ikke oppdaterer ISO-en, den norske oversettelsen fra disk er helt tragisk, de har ikke giddet å oppdatere language-packen for Mint. NEIDA, det tragiske er at Ubuntu ikke brukte skole linux sin perfekte oversettelse Lenke til kommentar
kybstud Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Men du får vel oppdatert språkpakke når du ved første installasjon tar en aptitude safe-upgrade? Hvem gjør det ved sin første linux-installasjon? Dette handler om førsteinntrykk, jeg blir deprimert av den tragiske oversettinga mange har gjort i enkelt Linux-prosjekt. Lenke til kommentar
sindreij Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Hei. Driver og lurer på å kjøpe meg ny laptop. Jeg ser for tiden på Multicom Compal KHLB2 (http://www.multicom.no/SystemConfigurator.aspx?q=st%3a10567338%3bfl%3a0) er det noen som har erfaring hvor godt denne kjører Linux, eller kan det ut ifra spesifikasjonene? Lenke til kommentar
Nordmoen Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Eneste som kan være et problem er Ati skjermkortet, skulle helst hatt nVidia, men utover det er det vanskelig å si. Du burde nok også sende en mail og spørre Multicom hvilket trådløstnettverkskort som sitter i pc-en, da enkelte merker kan gi dårlige opplevelser. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 Eneste som kan være et problem er Ati skjermkortet, skulle helst hatt nVidia Tja, det kortet der er veldig godt støttet på lik linje med r800 og r700 Så det blir ikke noe problem antar jeg. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 3. desember 2009 Del Skrevet 3. desember 2009 (endret) Eneste som kan være et problem er Ati skjermkortet, skulle helst hatt nVidia Tja, det kortet der er veldig godt støttet på lik linje med r800 og r700 Så det blir ikke noe problem antar jeg. Med mindre du kjører en form annen av unix, da ati kun tilbyr drivere til linux. Endret 3. desember 2009 av Flimzes Lenke til kommentar
sindreij Skrevet 4. desember 2009 Del Skrevet 4. desember 2009 Høres greit ut. Blir nok ikke annen unix med det første . Fikk svar fra multicom angående nettverkskortet: Fra meg Hei. Hvilket trådløst nettverkskort sitter i Multicom Compal KHLB2? Har dere noen erfaring hvordan denne maskinen kjører Linux? Svar fra multicom: Hei, Sindre. Vi bruker dette nettverskortet i KHLB2: http://www.multicom.no/PartDetail.aspx?q=p:2008026 Vi kan dessverre ikke gi noen garantier, når det gjelder Linux. Sannsynligvis vil de viktigste funksjonene være OK, men kan ikke si noe sikkert. Ha en fin helg! Altså et INTEL WIFI LINK 5100 MC 512AN_MMWW TRAY (512AN_MMWG). Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 4. desember 2009 Del Skrevet 4. desember 2009 Intel er vel noe av det beste du kunne håpe på. De har alltid vært tidlige ute med (god) støtte til kortene sine. Lenke til kommentar
sindreij Skrevet 4. desember 2009 Del Skrevet 4. desember 2009 Så flott. Takk for hjelpen. Lenke til kommentar
Nordmoen Skrevet 4. desember 2009 Del Skrevet 4. desember 2009 5100 skal etter hva jeg ha hørt fungere out-of-the-box, uten at jeg garanterer for det Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 4. desember 2009 Del Skrevet 4. desember 2009 Høres greit ut. Blir nok ikke annen unix med det første . Fikk svar fra multicom angående nettverkskortet: Da blir det sikkert bra, bare har erfart at 3d-akselerasjon i opensolaris bare er å glemme I hvert fall på 4000-serien. Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 4. desember 2009 Del Skrevet 4. desember 2009 Jeg har Intel 5100 i maskinen, har fungert fint siden dag en. Dvs siden rundt linux 2.6.30 tror jeg. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 4. desember 2009 Del Skrevet 4. desember 2009 Høres greit ut. Blir nok ikke annen unix med det første . Fikk svar fra multicom angående nettverkskortet: Da blir det sikkert bra, bare har erfart at 3d-akselerasjon i opensolaris bare er å glemme I hvert fall på 4000-serien. Hadde du hatt et tilsvarende skjermkort fra Nvidia ville 3D-aksellerasjon ikke vært noe problem. Nvidia har meget god driverstøtte for Solaris 10, antakeligvis også OpenSolaris. Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 4. desember 2009 Del Skrevet 4. desember 2009 Nå er det vel uansett ikke så veldig fristende å kjøre Solaris på en laptop. Lenke til kommentar
Del Skrevet 4. desember 2009 Del Skrevet 4. desember 2009 stigfjel kjører unix på laptop seff. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 4. desember 2009 Del Skrevet 4. desember 2009 stigfjel kjører unix på laptop seff. Tja, hadde hardware-støtten samt en del andre ting vært på plass hadde jeg kanskje gjort det. Men nei, på min laptop er det dual-boot med Windows XP og Ubuntu. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå