Smif Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Japp, testet det nå jeg også. Med OpenJDK fungerer alt fint i FF, men ingenting i Chromium. Med sunJDK fungerer alt overalt, bortsett fra dnbnor's bankid!! grrr.. Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 (endret) Hmm, har da aldri hatt problemer med SunJDK + DNBNor før! :O Blir nødt til å laste ned SunJDK og teste, da. Edit: Jaggu har du rett, Smif. SunJDK funket fint i Skandiabanken, men ikke i DNBNor. Jaja.. en browser til hver bank, da.. Endret 22. november 2009 av Sokkalf™ Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 (endret) Ad Block+ fungerer ikke her - like mye reklame uansett. red: Har sendt mail til DnBNor og bedt om utbedring av BankID-implementasjonen deres. Passet på å nevne at det fungerte både hos BankId og DnBNor. Endret 22. november 2009 av NgZ Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Du må legge til en subscription. Det fungerte sånn halvveis for meg. Litt lettere å legge til egne filtre selv i Firefox. Jeg endte opp med å legge inn Privoxy. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 (endret) Har gjort det, fortsatt ingen endring. Ikke på VG eller db i hvert fall, selv om jeg bruker samme liste (EasyList + FR) Flashblock ødelegger tydeligvis for daglbladets flashvideoløsnin. Enten det, eller så er det chromium som feiler. Endret 22. november 2009 av NgZ Lenke til kommentar
Dy§no Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 Noen som vet hvordan man får OpenOffice under KDE til å åpne hurtiglenker i Firefox? I Kubuntu fryser hele Openoffice mens den åpner lenken i Konqueror.. Lenke til kommentar
Kagee Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 Det er samme problemet i Windows. Det virker som om BankID har en liste godkjente/sertifiserte browsere, og at Chrome ikke har kommet på den enda.Avlaget jeg får er i hvert fall såpass kontant at det ikke likner på noe feil. Så vidt jeg vet har ikke BankId en slik liste. Chrome V3-serien har et problem (har ikke eposten foran meg akkurat nå, men kan få tak i spesifics i løpet av uka) som gjør at en Java-applet-bruksmåte som BankID i noen tilfeller benytter seg av er utilgjengelig (avhenging av implementasjonen i banken). I Chrome v4 (beta)-serien skal dette være løst. Jeg er ikke sikker på hvordan dette påvirker Chromium. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 Noen som vet hvordan man får OpenOffice under KDE til å åpne hurtiglenker i Firefox? I Kubuntu fryser hele Openoffice mens den åpner lenken i Konqueror.. I Kubuntu må du komme deg inn i System Settings. Under «General» finner du «Default Applications». Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Nå har jeg googlet rundt i over en time. Jeg skal kopiére 1TB data fra en NTFS-disk til en Ext3-disk, men jeg vil ha et system indikerer hastighet hvilke filer som blir kopiért og helst estimat på hvor lang tid det er igjen. KDEs filkopierer stoler jeg ikke på til å kopiere /dev/null engang. Det eneste jeg stoler mindre på er Ark. Men nok om det. Noen påstår at scp og rsync gir progressbar, men det gjør de ikke hos meg. Finnes det ikke noen gode verktøy som gir meg det jeg ønsker? Lenke til kommentar
j-- Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Nå har jeg googlet rundt i over en time. Jeg skal kopiére 1TB data fra en NTFS-disk til en Ext3-disk, men jeg vil ha et system indikerer hastighet hvilke filer som blir kopiért og helst estimat på hvor lang tid det er igjen. KDEs filkopierer stoler jeg ikke på til å kopiere /dev/null engang. Det eneste jeg stoler mindre på er Ark. Men nok om det. Noen påstår at scp og rsync gir progressbar, men det gjør de ikke hos meg. Finnes det ikke noen gode verktøy som gir meg det jeg ønsker? Hmm, hva med en watch "du -sch /mappe/filer/kopieres/til" i en terminal, samtidig som du kopierer med SCP? SCP gir meg en prosent- og hastighetsindikator på enkeltfiler på mitt Arch-system, uten at jeg setter noen ekstra parametere. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Takk, men jeg kjører nok heller du manuelt for å se hvor lenge det er igjen. Jeg kjører nå: scp localhost:/media/truecrypt1/* /media/truecrypt3 Det er skittent og går med 20-23 MB/s, men det får holde. Hvorfor har ikke scp progressbar hos meg? Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 (endret) scp på localhost gir vel betydelig overhead mtp. kryptering/dekryptering, så da ville jeg heller bare brukt cp (eller rsync).. rsync har en option som heter --progress, den er kanskje verdt å kikke på. Grunnen til at en hel del unix-tools gir minimalt med output, er forøvrig at en del av dem så dagens lys i en tid hvor output ble sendt til papir. Endret 24. november 2009 av Sokkalf™ Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Det er sikkert store mengder overhead ja, men siden jeg har dårlig erfaring med USB-disker vil jeg vite akkurat hvilke filer som er kopiért og hvilke som gjenstår. Alternativet var wget, men da måtte jeg ha rotet med Apache-config, så det droppet jeg. Lenke til kommentar
hockey500 Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 jeg skrev et kopieringsprogram i C++ for noen dager siden som viser progressbar og hastighet pr. fil, men det er vel utelukket av samme årsak som KDEs filkopierer? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Finnes det noe tilsvarende Wine for å kjøre Mac-programmer i Linux? Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Finnes det noe tilsvarende Wine for å kjøre Mac-programmer i Linux? Jeg har ikke hørt om noe, og jeg tviler ganske mye på det. Slike ting er jo gjerne stor jobb mtp. reverse-engineering, og Apples APIer blir byttet ut oftere enn MS sine, i tillegg til at de i stor grad er "moving targets". Mistenker at et slikt prosjekt ville vært et helvete å vedlikeholde i forhold til WINE. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 jeg skrev et kopieringsprogram i C++ for noen dager siden som viser progressbar og hastighet pr. fil, men det er vel utelukket av samme årsak som KDEs filkopierer? Jeg har mer lyst til å utelukke det fordi jeg har lyst til å bruke programvare fra et repo slik at jeg ikke må kompilere selv, at jeg vet det vil være tilgjengelig om seks måneder, at det skal være tilgjengelig for flere instruksjonssett og selvsagt av sikkerhetsmessige årsaker. Men takk for tilbudet. Da jeg gikk hjemmenfra i morges var kopieringen kommet til omtrent 50%, så det vil ikke ta så lang tid som jeg fryktet.. selv om jeg burde brukt hodet i et par sekunder og regnet det ut selv. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 Noen som vet om noen av disse nettverkskortene funker i ubuntu? http://www.dustinhome.se/lp_5606_547.aspx JEg googler meg halvt ihjel her, men det er alltid noen som sier at det ikke funker, og så ingen som har postet en løsning. Lenke til kommentar
Smif Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 "D-LINK DWL-G122" fungerer fint. Jeg bruker den av og til. Ut-av-boksen. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 24. november 2009 Del Skrevet 24. november 2009 HELP! "Hello, i need some minor help. I run Ubuntu(already tried their IRC, none is competent enough over there). The thing is that the boot "stopped" after activating fgrlx and then MTA(the GUI has yet to activate), i can log into shell 2-4, 1 is locked waiting for the system to properly start, the shell locks when i attempt to start something with sudo, also <.<" Ok, hjelp ønskes snarest <.< Si ifra vis noen hvet hvilken logger som kan si hva som er feil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå