Del Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Får jeg noe problemer hvis jeg bruker felles /home for Ububuntu og Kubuntu?Nei. Lenke til kommentar
atlef Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Noe adblock-mulighet i Chromium nå? Bruker selv Opera på Eee'en, mye lettere enn Firefox ihvertfall. Ja, finnes en utvidelse som fungerer. Trykk på skiftenøkkelen og velg "Extensions" Får jeg noe problemer hvis jeg bruker felles /home for Ububuntu og Kubuntu? (jeg vet man kan installere både gnome og kde under Ubuntu men det ønsker jeg ikke). Husk å velg forskjellige brukernavn for å ikke rote til/blande konfigurasjoner mellom de to. atlef. Lenke til kommentar
Smif Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 (endret) Noe adblock-mulighet i Chromium nå? Bruker selv Opera på Eee'en, mye lettere enn Firefox ihvertfall. Ja, finnes en utvidelse som fungerer. Trykk på skiftenøkkelen og velg "Extensions" Jaha? Hvor? Står kun "Coming soon..." når jeg trykker browse. Mener du å leste inn egne extensions manuelt? Edit: Jeg ser nå at extensions fungerer ja, klarte å installere flashblock. Men de aller fleste krasjer ved installasjon. f.eks.: "Content scripts can not be executed on file:// urls." Dette var adblock+. Edit2: Sånn, skulle ikke mer til. Nå har jeg konvertert til chromium på fulltid. flashblock var det siste argumentet (siden 100vis av flashreklamer dreper ytelsen). Meget fornøyd med hastigheten og stabiliteten Endret 22. november 2009 av Smif Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 (endret) Jeg trenger å finne ut hvor mye minne en prosess bruker, samt hvor mange sider med minne den allokerer. (En side er 4096). Noen forslag? Jeg skal liksom Dele minnebruken på antall sider og se det "stemmer".' (Fikk svar på stackoverflow) Endret 22. november 2009 av Algific Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 (endret) Da har jeg også fått til Chromium med Adblock + Flashblock. Ser lovende ut så langt. Edit: Jublet bittelitt for tidlig; noen som har tips til hvordan jeg kan få 64-bit javaplugin til å fungere med 64-bit Chromium? Endret 22. november 2009 av Sokkalf™ Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Da har jeg også fått til Chromium med Adblock + Flashblock. Ser lovende ut så langt. Link til adblock? Har foreløpig kun fått lagt inn adblock, men det duger greit, egentlig. Vil gjerne ha inn AdBlock o da. Er det noe innebygd system for opdateringer av extensions? Er imponert så langt. Riktignok dør chromium hver gang jeg prøver å logge inn på no-ip.org, men, men, er jo fortsatt beta. Krever i hvert fall langt mindre ressurser, laptopen kjører på 0,8GHz, der firefox med samme faner hadde kjørt prosessoren opp til 1,8. Lengre batterilevetid og kaldere maskin= Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 @NgZ: Linker til Adblock plus etc i denne tråden på ubuntuforums. Lenke til kommentar
Smif Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 (endret) @Sokkalf: Takker. Den raskeste veien til adblock+ finnes her: http://code.google.com/p/chrome-adblock-plus/ Fungerer flott. Men jeg får heller ikke java til å fungere. Edit: Joda, java fungerer, men ikke bankid.. Endret 22. november 2009 av Smif Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 (endret) Edit: Joda, java fungerer, men ikke bankid..BankID fungerer fint her. Hva slags java har du?Kjører chromium 4.0.255.0 (32762), og Java SE Runtime Environment (build 1.6.0_17-b04) (siste i Arch-brønnen). testet ikke å logge inn fordi jeg ikke gadd å hente kodebrikken, men appleten lastet fint i hvert fall, og jeg regner med den ikke gjorde det hos deg? red: Takk Smif/Sokkalf. Endret 22. november 2009 av NgZ Lenke til kommentar
Smif Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 java plugin 1.6.0_15 på chromium 4.0.252.0 (32323) Henter den fra daily build ppa på ubuntu, så tydeligvis ikke helt oppdatert i arch-stil. Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 4.0.253.0 her, med OpenJDK. Java ser ikke ut til å funke i det hele tatt. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 4.0.253.0 her, med OpenJDK. Java ser ikke ut til å funke i det hele tatt. Fungerer den i Firefox da? Chromium buker samme plugin, og fungerer den der, bør den fungere i Chromium og. Når det er sagt, så har i hvert fall Chrome hatt resessjoner når det gjelder Java appleter og BankId, så det er mulig det fortsatt henger igjen litt kluss. Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Funker finfint i Firefox. Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Har samme problemet. BankID funker ikke i Chromium, men i Firefox. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Det er samme problemet i Windows. Det virker som om BankID har en liste godkjente/sertifiserte browsere, og at Chrome ikke har kommet på den enda. Avlaget jeg får er i hvert fall såpass kontant at det ikke likner på noe feil. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Hvis dere skal teste BankId må dere jo gjøre det på bankid.no, ikke hos en nettbank som har en gud-vet-hvor-crappy-implementasjon. Da er det "Chromium virker ikke hos Dustebank X", ikke "chromium virker ikke med BankId." Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Vel, som sagt får jeg ikke Java til å funke overhodet. Da er det ikke mye forskjell på nettbank og bankid.no. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Noe forskjell er det nok, for Nordea med bankid funker i chrome. Lenke til kommentar
Smif Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Det er nå en gang sånn da at jeg ikke bryr meg om bankid funker eller ikke, jeg vil at dnbnor skal fungere, og det gjør den ikke. bankid.no fungerer, men identifiserer chromium som "AppleMAC-Safari 5.0" og java versjonen finner den ikke, viser kun et scrolle felt. @Sokkalt: Du bruker openJDK? Jeg kan prøve med den jeg også... Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 22. november 2009 Del Skrevet 22. november 2009 Jeg bruker OpenJDK ja. Fant denne bugrapporten, som kanskje kan tyde på at OpenJDK ikke er støttet enda. Alt av Java er ihvertfall helt dødt her, ingen applets fungerer, BankID eller ei. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå