Gå til innhold

Den frie kafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Så hvis første setning hadde stemt, hadde det vært helt grusomt?
Grusomt? Meh, folk må vel få stemme som de vil. Men sett at Egil.B egentlig er f.eks. sosialist ville et FrP resultat være fælt, kanskje...

Jeg synes at FrP er ganske så grusomt, ja... Det heller litt mot det umenneskelige.

Lenke til kommentar
Så hvis første setning hadde stemt, hadde det vært helt grusomt?
Grusomt? Meh, folk må vel få stemme som de vil. Men sett at Egil.B egentlig er f.eks. sosialist ville et FrP resultat være fælt, kanskje...

Jeg synes at FrP er ganske så grusomt, ja... Det heller litt mot det umenneskelige.

Det samme mener jeg om Ap, SV og RV...

Lenke til kommentar
Hinta du hit nå:
Velmont: Hvis du stemmer i Hordaland eller Oslo, bør du stemme RV! Ellers bør du stemme SV.
Godt jeg ikke bor i Oslo slik at jeg kan stemme SV :D

Den der las eg ikkje! Men. Altså; eg bur i Stavanger. Mange som stemmer høgre her,

faktisk. Iallfall i kommuneval. Vonar me gjer det betre no. Vekk med den kortsiktige

egoismen. Uvettig egoisme. Kunne dei heller ikkje vore «smart egoistisk» om dei absolutt

skal vere så egosentrerte?

Miljøpartiet Dei Grøne står nærast meg, iallfall etter det lille eg veit. RV. Hm. Om eg skal

snakke om RV og SV så ligg eg vel midt mellom dei (rart, sidan eg har pleid liggje mellom

AP og SV. Men AP er jo eit sosialliberalistisk sentrumsparti no! Fysj! SV er gamle AP, men

beveger seg stadig nærare det vonde marknadsliberalismen som skapar enorme skil i

samfunnet).

Eg veit ikkje kva det blir før eg har stemt med andre ord! MDG, RV eller SV. Alle er linux-

venlege :]

Endret av Velmont
Lenke til kommentar

Når vi snakker om linuxvennlighet: Var på DNA's valgbod i Oslo for en uke siden, spurte dem litt om åpen programmvare/standarder.

De to jentene som sto der (fra AUF) visste utrolig mye om det, og det ble en skikkelig koslig diskusjon :) Kjente Yrvin gjorde de au.

Forøvrig så sitter da Yrvin (leder for skolelinux) på fylkestinget i Akershus for Ap?

Lenke til kommentar
Når vi snakker om linuxvennlighet: Var på DNA's valgbod i Oslo for en uke siden, spurte dem litt om åpen programmvare/standarder.

De to jentene som sto der (fra AUF) visste utrolig mye om det, og det ble en skikkelig koslig diskusjon :) Kjente Yrvin gjorde de au.

Forøvrig så sitter da Yrvin (leder for skolelinux) på fylkestinget i Akershus for Ap?

Stilig :)

Dei som kjenner Yrvin har vel fått eit par foredrag om temaet, vel?

Lenke til kommentar
Kan ikke politikknissene lage en egen tråd om hva som er best å stemme på?

Denne nissen støtter det. F.eks. HER eller kanskje mer passende HER.

---

Tilbake til *NIX.

Det er blitt flere postinger av typen "jeg vil prøve linux, men hva skal jeg velge / hvordan skal jeg gjøre?" på Linux/Unix hjørnet av forumet i det siste, syns jeg i hvert fall.

Linux.com har publisert en meget grei artikkel om fem "feil" som nye linux brukere ofte gjør, eller kanskje ofte gjør. Nyttig og fornuftig lesing, også for oss som innimellom bedriver "anbefalingskrig".

Five mistakes GNU/Linux neophytes make

Endret av olefiver
Lenke til kommentar
Kan ikke politikknissene lage en egen tråd om hva som er best å stemme på?

Denne nissen støtter det. F.eks. HER eller kanskje mer passende HER.

---

Tilbake til *NIX.

Det er blitt flere postinger av typen "jeg vil prøve linux, men hva skal jeg velge / hvordan skal jeg gjøre?" på Linux/Unix hjørnet av forumet i det siste, syns jeg i hvert fall.

Linux.com har publisert en meget grei artikkel om fem "feil" som nye linux brukere ofte gjør, eller kanskje ofte gjør. Nyttig og fornuftig lesing, også for oss som innimellom bedriver "anbefalingskrig".

Five mistakes GNU/Linux neophytes make

folk må jo gjerne skrive litt her:

Linux-boken på wikibooks

Endret av kyrsjo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...