Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei

Har fått noen rare problemer med Ubuntuen min. Den har fungert helt fint inntil nylig. Jeg skal innrømme at jeg ikke har vært så flink til å trykke på shutdown og bare har slått den av, men trodde ikke det skulle bli så my problemer ut av det. Først ble hele X (kjører gnome) uresponsivt, så alt loada men var ikke mulig å trykke på noe. Kunne helt fint starte ting fra terminalen men hjalp fortsatt ikke fordi man ikke kunne trykke på programmet som kom opp. Etter utallie restart med gdm uten hell prøvde jeg å starte compiz manuelt og nå funker hvertflal desktopen til en viss grad. Det hele er utrolig treigt og det henger seg opp flere ganger før det går videre. Jeg har CPU frequency i startmenyen og det som før gikk til 3.noe ghz (altså det prossesoren er på) går ikke nå mer enn 1.70 GHZ på performance. Er det noen som har forslag til hvordan jeg kan løse dette? Slik situasjonen er nå er den utholdelig.

Lenke til kommentar

Lest litt om Chromium i det siste, er det en lettvekter som vil passe bra til netbooks?

 

Noen som vet om det noen gang kommer til å være mulig å endre loginscreen, gdm-theme, på ubuntu 9.10 en gang? Hvor ligger problemet, er det nye ubuntu eller nye Gnome som er idiotisk og skal være brukervennelig?

Syns den nye hvor en måtte trykke på brukernavn, så taste passord var lite effektiv, speiselt på en liten og litt treg asus eee.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...