Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

Dette med software patents er ganske underlig at de ikke har kvittet seg med for lenge siden...

 

Tidligere i år var det snakk om et patent Microsoft forsøkte å ta på xml. Artikkelen fra Ars Technica her. En av kommentarene (med min utheving) :

 

Everyone at the USPTO needs to be neutered, fired, the buildings burnt to the ground and the soil salted. This is beyond paint-chip munching stupid.

 

XML is a data storage format.

XML IS A DATA STORAGE FORMAT.

 

You cannot start handing out patents on taking someone else's open data storage format and using it to store data. How can this be hard?! I can't believe I'm even having to rant against this. It's like trying to convey the subtle negative aspects of setting yourself on fire.

 

USPTO examiners are fucking retards. Do the US a favor and shut it down.

 

Jepp, ganske frustrerende, disse patentene...

Endret av meastp
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kommentar fra samme artikel som over, som belyser ett annet potensielt problem med software patenter

If they hadn't done this, i can easily see a situation in which some small company gets the patent (if there wasn't already one in the queue) and decides to sue microsoft over it. Lots of this software patent crap appears to be that sort of move, as in "we must patent anything and everything we are able to patent to defend against trolls", etc.

 

Great reason to substantially limit software patents to things like codecs, if not abolish them completely (which may in fact promote innovation, which is the goal here).

Bør nok avskaffes ;)

Lenke til kommentar

Grub 2 er foreløpig i beta, ja. Tror det er versjon 1.94 eller noe slikt som følger *buntu 9.10. Har ikke opplevd noen problemer med grub på min egen laptop (gammel traver).

 

Men hvorfor frykter du oppstartsproblemer med grub? Tenker du å kjøre dualboot på maskinen? Har vedkommende noe svært verdifullt på maskinen? Er jo bare å ta backup, sørge for å ha en eventuell Windows recovery-plate liggende klar i tilfelle vedkommende angrer og vil tilbake til Windows og peise på ;) Uansett er det jo bare å demonstrere med LiveUSB først.

Lenke til kommentar

Har aldri funka for meg før, men er ca. et halvt år siden jeg prøvde sist. Er isåfall et stort framskritt og grunn nok til å hive ut sun!

 

Men var ikke dette et problem med at bankid krevde sun, og ikke openjdk som manglet noe teknisk? Har bankid snudd og godtar andre java implementasjoner?

Lenke til kommentar
Endelig funka bankid for meg med openjdk i arch :fun:

 

Har det funka for noen andre tidligere? Eller er det bare jeg som har hatt "uflaks"?

Tøft! Jeg forsøkte for et par uker tilbake, men jeg bare innstalerte, så at det ikke fungerte med en eneste gang og hev inn Sun Java istedet.

 

Hvilken browser og nettbank bruker du? Og er det Arch i686 eller x86_64? Gjorde du noe spesielt for å få det til?

Lenke til kommentar

Jeg har et problem når jeg prøver å installere Uplink på Ubuntu 9.10, jeg får errormeldingen:

error while loading shared libraries: libgtk-1.2.so.0: cannot open shared object file: No such file or directory

Jeg har prøvd å finne libgtk-1.2, men jeg finner den ikke, kun libgtk-2.0. Jeg har googlet og det viser seg at den ikke finnes til karmic. Noe jeg kan gjøre for å løse problemet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...