RattleBattle Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Fordi å bruke Ubuntu/Mints eget Vino/Vinagre burde være godt nok. Det burde fungere ut av boksen. Det har det bestandig gjort med meg. Det skal bare være å hake av for at andre skal fjernstyre PC-en din. Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Hmm, kan du koble til deg selv også? Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Du skal fjernstyre deg selv? Joda, den går berserk riktignok, men den får koblet opp localhost. Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Ja er bare for teste om det går. Jeg får ikke koblet til meg selv, dvs serveren kjører ikke. Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Har dere tips til en bra norsk/engelsk ordbok? Finner ikke norsk/engelsk språkpakke til "Dictonary" i Ubuntu Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Noen som har opplevd (med Ubuntu 9.04) at skjermen enkelte ganger uventet fader ut = langsomt blir mørkere, som om skjermsparer kicker inn? Dette altså selv om du sitter å bruker pc'n. Dog går det umidelbart tilbake til normalt bilde ved å bevege musen. Dette må ha kommet inn med en eller annen oppdatering, for maskin oppførte seg ikke slik tidligere. Gå til System ---> Prefferances ---> Power Managment ---> Finn "Dis display when idle" Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 (endret) Dis display when idle Står på 40 minutter, så tror ikke det. Skjermsparer er 10 min. Som nevnt tidligere, opptrer det "mens man bruker pc'n" dvs. knapt nok noe idle-tid å snakke om. Har forøvrig såvidt googlet litt overflatisk rundt det, og er nevnt vedr. Nvidia GPU maskiner. Min Ubuntu-maskin har et ATI Radeon 9250 AGP Ser vel ikke på det som et "problem" siden det henter seg raskt inn, mere som sært eller snodig kanskje P.S. for ordens skyld nevne at issuet ikke skjer ofte, kanskje bare en gang i uken elns. Blir muligens kun trigget ved spesielle omstendigheter, etc. Endret 8. november 2009 av Mekkus Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Hadde lyst til å spille GTA: Vice City, men jeg gadd ikke fyre opp Windows på spillmaskinen (har installert Debian 5.0 (amd64 porten). Installerte så wine, og Vice City kjørte som en drøm. Var faktisk ganske overrasket over hvor bra det fungerte. Kanskje det fungerer med flere ting. GTA3 fikk jeg riktignok ikke til å fungere, men der så det ut til å være noen problemer med ALSA... Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Prøv IV og da. Har ikke kjøpt GTA4 enda, men jeg kommer vel til å gjøre det. Skjermkortet er i hvert fall fra Nvidia, føler det er det tryggeste straks man snakker om et annet OS enn Windows. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Jeg og, uten at jeg skal oppfordre den diskusjonen til å blusse opp igjen. Så fort de åpne nvidiadriverne er gode nok til "alt", lnkludert 3d, blir det ATI 4ever på meg, men foreløpig holder jeg meg til nvidia. Skjønt det er iriterende at jeg ikke kan droppe til shell (F1-F5) så lenge x kjører (får bare tom skjerm) er det bra ellers. Tviler dog på av IV kjører greit i wine, det kjørte jo ikke levelig i windows en gang før patch nr hundreogfemogfjørte, også kalt den fjerde. Har ikke installert linux på den stasjonære enda etter diskbytte, kanskje på tide. Er jo egentlig lite vits å "nøye" seg med bærbar når man har alternativet. Lenke til kommentar
meastp Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Jeg og, uten at jeg skal oppfordre den diskusjonen til å blusse opp igjen. Så fort de åpne nvidiadriverne er gode nok til "alt", lnkludert 3d, blir det ATI 4ever på meg, men foreløpig holder jeg meg til nvidia. Så med én gang noveau blir bra, bytter du til et amd/ati-skjermkort ? Fikk ikke så mye mening ut av det... Forøvrig var det et interessant intervju med en av nvidias utviklere. Ser i hvert fall ut som om de har tenkt på RandR-støtte. Det hadde vært noe. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Så med én gang noveau blir bra, bytter du til et amd/ati-skjermkort ? Fikk ikke så mye mening ut av det...Nja, ikke at jeg kjøper ny maskin kun for det. Men jeg foretrekker åpne drivere, hvis de fungerer like godt som lukkede. Lenke til kommentar
Alliha Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Hei! lurte berre på om det er nokon her som har erfaring med hp-maskin + ein (puppy-)linux distro som ikkje skrur på wi-fi som standard etter boot? For eg har ein venn med hp-pc som har noko touch-knapp greier til å slå wi-fi av og på, og når han booter puppy-linux slår den seg ikkje på, og dei knappane virkar ikkje i linux... har sjølv ubuntu + hp-pc, men her skrur wi-fi seg på under boot... Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Hei! lurte berre på om det er nokon her som har erfaring med hp-maskin + ein (puppy-)linux distro som ikkje skrur på wi-fi som standard etter boot? For eg har ein venn med hp-pc som har noko touch-knapp greier til å slå wi-fi av og på, og når han booter puppy-linux slår den seg ikkje på, og dei knappane virkar ikkje i linux... har sjølv ubuntu + hp-pc, men her skrur wi-fi seg på under boot... Er ikke det bare å fjerne wlan i /etc/network/interfaces ? Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Jeg og, uten at jeg skal oppfordre den diskusjonen til å blusse opp igjen. Så fort de åpne nvidiadriverne er gode nok til "alt", lnkludert 3d, blir det ATI 4ever på meg, men foreløpig holder jeg meg til nvidia. Så med én gang noveau blir bra, bytter du til et amd/ati-skjermkort ? Fikk ikke så mye mening ut av det... Jeg skjønte litt her, tror poenget sikter opp mot at noveau utvikles VELDIG mye tregere en radeonhd driverne. På den tida at noveau er dugelig er radeonhd gudelig i sammenligning Lenke til kommentar
ilovebrownies Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Jeg tror forvirringen er på grunn av at NgZ sier han har tenkt til å forlate nVidia så fort de får gode nok drivere. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Jeg skjønte litt her, tror poenget sikter opp mot at noveau utvikles VELDIG mye tregere en radeonhd driverne. På den tida at noveau er dugelig er radeonhd gudelig i sammenligning Haha, først NÅ ser jeg tabben jeg gjorde. Mente at jeg hopper til Ati så fort de åpne ATI-driverne blir bra. Gad, også å overse det når jeg blir spurt om hva jeg mener og.. xD Tror ATI kommer til å ha de beste opensource-driverne en stund (av Ati/nvidia) Lenke til kommentar
meastp Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 (...)(...) Jeg skjønte litt her, tror poenget sikter opp mot at noveau utvikles VELDIG mye tregere en radeonhd driverne. På den tida at noveau er dugelig er radeonhd gudelig i sammenligning He he.. nice! Haha, først NÅ ser jeg tabben jeg gjorde. Mente at jeg hopper til Ati så fort de åpne ATI-driverne blir bra. Gad, også å overse det når jeg blir spurt om hva jeg mener og.. xD Tror ATI kommer til å ha de beste opensource-driverne en stund (av Ati/nvidia) Det var det jeg antok, men måtte nesten poengtere paradokset. Sitter nok også med inntrykket av at utviklingen går fortere for de åpne ati-driverne. Ikke så rart, egentlig, all den tid noveau-folka må klare seg helt selv, uten den minste hjelp fra nvidia. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 (endret) Det var det jeg antok, men måtte nesten poengtere paradokset. Sitter nok også med inntrykket av at utviklingen går fortere for de åpne ati-driverne. Ikke så rart, egentlig, all den tid noveau-folka må klare seg helt selv, uten den minste hjelp fra nvidia. Men så er de proprietære Nvidia-driverne også ganske bra og slår fglrx-driveren ned i støvlene. Hardware-støtten i deres mest oppdaterte driver går helt tilbake til Geforce 6800 serien, som ble lansert i 2004. Den proprietære fglrx-driveren har ikke støtte for skjermkort som er så gamle. Jeg mener å huske at AMD har kuttet ut hardware-støtten til X1000 serien og eldre. Og AMD har heller ikke legacy-drivere, noe Nvidia selvfølgelig har, og jevnlig vedlikeholder. De har 3 forskjellige brancher med legacy-drivere i GNU/Linux og FreeBSD, to i Solaris 10. Med legacy-drivere kan man få direkte driverstøtte fra Nvidia på skjermkort helt tilbake til Riva TNT. Så jeg føler ikke noe stort savn av gode open-source drivere når Nvidia sine egne, proprietære drivere fungerer såpass bra som de gjør. Endret 10. november 2009 av stigfjel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå