Gå til innhold

Den frie kafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva sier "cat /etc/X11/xorg.conf"? vis den ikke sier noe, har noe gått galt.

Da bruker du rm(les: slette kommandoen) til å slette alle xorg.confs som finnes i /etc/X11(bruk f.eks "cd /etc/X11" for å komme deg dit).

Og husk at det er noe som heter tab fullføring, skriver du /etc/X og trykker tab kommer 11 brasende for at den er det den matchen(f.eks xorg. og tab trykking gir xorg.conf osv). Kommandoen "ls" gir det hva en plass inneholdet i en mappe.

Det forstod eg liite av. Er det i prompt du meinar med kommandolinja? I recovery mode?? Skrive eg inn t.d. cat /etc/X11/xorg.conf så står det kun at plassen ikkje finst.

Lenke til kommentar

Ok, da sliter du :p

X(grafikk greia) trenger en fil for å vite hva den skal gjøre(xorg.conf er hva den trenger) uten er det ikke bra.

Du skulle kjøre i "promt" ja.

Kjør "aticonfig --initial" i "promt" altså i recovery modus. Dette SKAL fikse det. Kjør "cat /etc/X11/xorg.conf" etterpå, om den fortsatt påstår at den ikke finnes, kjører du "touch /etc/X11/xorg.conf" og kjører "aticonfig --initial". Da SKAL det være i orden, basta <3

Endret av del_diablo
Lenke til kommentar
Ok, da sliter du :p

X(grafikk greia) trenger en fil for å vite hva den skal gjøre(xorg.conf er hva den trenger) uten er det ikke bra.

Du skulle kjøre i "promt" ja.

Kjør "aticonfig --initial" i "promt" altså i recovery modus. Dette SKAL fikse det. Kjør "cat /etc/X11/xorg.conf" etterpå, om den fortsatt påstår at den ikke finnes, kjører du "touch /etc/X11/xorg.conf" og kjører "aticonfig --initial". Da SKAL det være i orden, basta <3

Niks du trenger ikke xorg.conf for å starte X. Dette ble mulig for ikke lenge siden, nye versjoner av X bruker hal o.l. for å avgjøre hva som trengs.

Lenke til kommentar

Gnome har herpet hele touchpadopsettet med siste gdm-versjon, og respecterer ikke lengr HAL-settings for hverken touchpad eller tastatur. Jeg hadde satt opp touchzones i hjørnene, de er det bare å glemme nå. Står på to-do-listen min å lage en bugreport hos gnome hvis ingen har gjort det.

Lenke til kommentar

Ubuntu dropper hal ja:

Karmic Alpha 1's underlying technology for power management and laptop Fn key maps was moved from "hal" (which is going to be deprecated soon) to "DeviceKit-power" and "udev-extras".

Hm, syns å ha lest det en plass. Det var noe som skulle droppe hal. Xorg kanskje?

Mulig du leste det i artikkelen min om Karmic release candidate?

Endret av cyclo
Lenke til kommentar
Ubuntu dropper hal ja:
Karmic Alpha 1's underlying technology for power management and laptop Fn key maps was moved from "hal" (which is going to be deprecated soon) to "DeviceKit-power" and "udev-extras".

Hm, syns å ha lest det en plass. Det var noe som skulle droppe hal. Xorg kanskje?

Mulig du leste det i artikkelen min om Karmic release candidate?

Det var det vettu. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...