j-- Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 Noen her som har peiling på ruting av forskjellige porter/protokoller mot forskjellige nettlinjer? Isåfall har jeg en tråd med noen spørsmål her, av den litt mer tekniske sorten: "Sette opp en linuxbox (router) til å bruke flere nettlinjer, og fordele trafikk/båndbredde mellom de." Lenke til kommentar
Scarn Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 Hva sier "cat /etc/X11/xorg.conf"? vis den ikke sier noe, har noe gått galt. Da bruker du rm(les: slette kommandoen) til å slette alle xorg.confs som finnes i /etc/X11(bruk f.eks "cd /etc/X11" for å komme deg dit). Og husk at det er noe som heter tab fullføring, skriver du /etc/X og trykker tab kommer 11 brasende for at den er det den matchen(f.eks xorg. og tab trykking gir xorg.conf osv). Kommandoen "ls" gir det hva en plass inneholdet i en mappe. Det forstod eg liite av. Er det i prompt du meinar med kommandolinja? I recovery mode?? Skrive eg inn t.d. cat /etc/X11/xorg.conf så står det kun at plassen ikkje finst. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 (endret) Ok, da sliter du X(grafikk greia) trenger en fil for å vite hva den skal gjøre(xorg.conf er hva den trenger) uten er det ikke bra. Du skulle kjøre i "promt" ja. Kjør "aticonfig --initial" i "promt" altså i recovery modus. Dette SKAL fikse det. Kjør "cat /etc/X11/xorg.conf" etterpå, om den fortsatt påstår at den ikke finnes, kjører du "touch /etc/X11/xorg.conf" og kjører "aticonfig --initial". Da SKAL det være i orden, basta <3 Endret 2. november 2009 av del_diablo Lenke til kommentar
Smif Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 aticonfig må vel kjøres med root rettigheter(?) Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 Ok, da sliter du X(grafikk greia) trenger en fil for å vite hva den skal gjøre(xorg.conf er hva den trenger) uten er det ikke bra. Du skulle kjøre i "promt" ja. Kjør "aticonfig --initial" i "promt" altså i recovery modus. Dette SKAL fikse det. Kjør "cat /etc/X11/xorg.conf" etterpå, om den fortsatt påstår at den ikke finnes, kjører du "touch /etc/X11/xorg.conf" og kjører "aticonfig --initial". Da SKAL det være i orden, basta <3 Niks du trenger ikke xorg.conf for å starte X. Dette ble mulig for ikke lenge siden, nye versjoner av X bruker hal o.l. for å avgjøre hva som trengs. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 Tja, min erfaring er at vis ATI moduler er lasta(noe den automagisk blir under Ubuntu vis den er installert) så kan du ikke dra uten xorg.conf Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 Det har ikke jeg opplevd. Hverken på Mint, Ubuntu eller Arch, men mulig jeg har vært heldig. Lenke til kommentar
Beritaron Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 Hvordan skrur jeg av de trykkfølsomme knappene på musepanelet? Vanligvis har jeg kun brukt System > Preferences > Mouse, men kommer ikke opp noen alternativer for Touchpad på denne maskinen; Asus UL30A. Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 Hvordan skrur jeg av de trykkfølsomme knappene på musepanelet? Vanligvis har jeg kun brukt System > Preferences > Mouse, men kommer ikke opp noen alternativer for Touchpad på denne maskinen; Asus UL30A. Installere synaptics-pakka fra pakkebrønnen? Lenke til kommentar
anders iver Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 gsynaptics gir et fint gui for å stille på touchpaden. (Dersom du har synaptics touchpad vel og merke) Lenke til kommentar
Beritaron Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 Ingen av de pakkene jeg finner i Synaptic når jeg søker på touchpad ser ut til å hjelpe. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 Gnome har herpet hele touchpadopsettet med siste gdm-versjon, og respecterer ikke lengr HAL-settings for hverken touchpad eller tastatur. Jeg hadde satt opp touchzones i hjørnene, de er det bare å glemme nå. Står på to-do-listen min å lage en bugreport hos gnome hvis ingen har gjort det. Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 Er ikke hal på vei ut? Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 Er ikke hal på vei ut?Haha, neppe. Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 Er ikke hal på vei ut?Haha, neppe. Hm, syns å ha lest det en plass. Det var noe som skulle droppe hal. Xorg kanskje? Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 Xorg gjorde seg jo nylig *veldig* HAL-avhengig, så det tviler jeg på (automatisk lasting av alle moduler ved hjelp av HAL, som aktivt må nektes i .conf-filen hvis man ikke vil ha det). Det er ikke det motsatte du har lest da? Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 (endret) Ubuntu dropper hal ja: Karmic Alpha 1's underlying technology for power management and laptop Fn key maps was moved from "hal" (which is going to be deprecated soon) to "DeviceKit-power" and "udev-extras". Hm, syns å ha lest det en plass. Det var noe som skulle droppe hal. Xorg kanskje? Mulig du leste det i artikkelen min om Karmic release candidate? Endret 4. november 2009 av cyclo Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 Hva? Jeez, hvor mange bugs skal det nye opplegget ha underveis i utviklingsfasen da? Ellr er det noe som har vært der lenge. Nei, hal og udev er gode greier, spør du meg.. Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 As of 2009, HAL is in process of being deprecated as it has "become a large monolithic unmaintainable mess"[4]. It will be replaced by DeviceKit and existing functionality in udev and the kernel. Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 Ubuntu dropper hal ja:Karmic Alpha 1's underlying technology for power management and laptop Fn key maps was moved from "hal" (which is going to be deprecated soon) to "DeviceKit-power" and "udev-extras". Hm, syns å ha lest det en plass. Det var noe som skulle droppe hal. Xorg kanskje? Mulig du leste det i artikkelen min om Karmic release candidate? Det var det vettu. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå