dabear Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Finnes det noen debian repo jeg kan benytte som har alt av ffmpeg uten restriksjoner, da? Har prøvd debian-unofficial uten hell. Lenke til kommentar
Beritaron Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Noen som vet sånn ca hvor lenge man må vente før AR9285 er godt støttet i Linux? Vurderer sterkt å kjøpe en maskin med dette kortet, men ser ut til at det er en del som har hatt problemer.Den er støttet fra og med 2.6.29. Jeg vil tro støtten er god i Ubuntu 9.10 med ath9k.ref. http://linuxwireless.org/en/users/Drivers/ath9k Passer jo veldig bra, hentre maskinen sannsynligvis på samme dag som Ubuntu 9.10 kommer ut Så en del hadde problemer med 9.04 angående AR9285, så var litt skeptisk ... Får mulighet til å teste maskinen før jeg bestemmer meg om jeg vil ha den eller ikke, så tenkte jeg skulle teste Ubuntu 9.10 RC og se hvor godt støttet den er. Er snakk om en UL30A, som nylig ble sluppet ut på markedet, så det er litt sparsomt med informasjon rundt hvordan Linux klarer seg på den maskinen. Om noe flere er intressert i denne kan jeg sikkert komme med en tilbakemelding. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Hmmm, en ting å rapportere som jeg synes er rart: Jeg installere Ubuntu 9.04 en stund siden, med "free only" valget. Av en eller annen merkelig grunn tror jeg systemet booter raskere pga dette sammenlignet med siste 9.04 install. Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Har brukt 9.10 i et par uker nå. Storfornøyd først, men nå, fy faen for et ustabilt system. Maskinen låser seg evt. rebooter selv minst 2 gang for dag. _Meget_ skuffende. Fedora neste. Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 (endret) Er litt tull her også. I tillegg til ulydene jeg beskrev noen sider tilbake opplever jeg også at hele systemet fryser under oppstart. Aldri opplevd noe lignende før... Endret 28. oktober 2009 av qweac Lenke til kommentar
Del Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Karmic er ennå ikke sluppet. Hvis du likevel bruker det bør du betrakte deg som beta-tester og levere bug-rapporter. Å forlate ubuntu p.g.a. en ustabilitet i en uferdig versjon er latterlig. Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Careface, noe sier meg at det ikke kommer til å funke etter release heller. Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Hvis det ikke funker etter release er jo det pga. mangelfull rapportering av bugs.. Lenke til kommentar
_Ferrari_ Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Noen som vet klokkeslettet for releasen? Forresten, trenger et tips til partisjonering av disken min, skal gjøre om på oppsettet under innstal av 9.10. Nå har jeg / på en partisjon, og swap på en.. Maskina er en MSi Wind u100. 80GB HDD og 1GB RAM. Hvor mye trenger jeg til / ? og trenger jeg å ha annet enn /home på egen partisjon? Bortsett fra swap da selvfølgelig, som jeg regner med skal være 1.5GB? Lenke til kommentar
Smif Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 (endret) Det pleier å være sent på dagen amerikansk tid. Mao, for oss, i morra. Edit: (resten av spm'et) Jeg har som tommelfingerregel at du har to ganger mengden ram som swap når ram mengden er 2gb eller mindre. På ubuntu pleier jeg å sette / til ca. 8gb. Men med 10 er du på den sikre siden. Regner da med at du ikke skal installere alt mulig breier for å teste. Du trenger egentlig ikke annet enn /, /home og swap nei, hvis du skal ha en til vil jeg anbefale /boot. evt. /tmp som ramdisk. Endret 29. oktober 2009 av Smif Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Hovedkvarteret til Canonical ligger i England. Hvorfor regnes det amerikansk tid da? Lenke til kommentar
Smif Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Aner ikke, men jeg er ganske sikker på at det har vært slik ved tidligere releases. Lenke til kommentar
AudunSæther Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Jeg er godt fornøyd med *alt* i 9.10, bortsett fra Flash. Uansett hva jeg gjør, så vil ikke Flash fungere ordentlig. Har lagt inn Flash fra adobe.com, men jeg mistenker at det kan være Firefox 3.5.. Håper denne feilen blir fikset fort som f! Lenke til kommentar
Smif Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 (endret) Det pleier å være sent på dagen amerikansk tid. Mao, for oss, i morra. Ja, så feil kan man (jeg) ta: Ubuntu 9.10 "Karmic Koala" er lansert. Kan, selvsagt, lastes ned fra ubuntu.com nå. Edit: Det ser ut som de enda ikke har oppdatert torrentene sine, og normal nedlasting fra det offisielle speilet går noe tregt. (~500KB/s) Endret 29. oktober 2009 av Smif Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 (endret) Kan, selvsagt, lastes ned fra ubuntu.com nå. Ganske kjip side det der. Bare i386 som er tilgjengelig, og kun som http. http://noncdn.releases.ubuntu.com//releases/9.10/ Der har du alle versjoner med tilhørende torrents. Edit: Jeg får 1,3 MiB/s på AMD64-torrent. Endret 29. oktober 2009 av endrebjo Lenke til kommentar
Smif Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Du kan fint velge alternative plattformer, språk osv fra ubuntu.com også. "Alternative download options." Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 (endret) Kan, selvsagt, lastes ned fra ubuntu.com nå. Ganske kjip side det der. Bare i386 som er tilgjengelig, og kun som http. 64-bit, alternative og server er også tilgjengelig med en knapp. Kubuntu og Xubntu er også klare. http://www.kubuntu.org/news/9.10-release http://www.xubuntu.org/news/9.10-release Jeg får i KpackageKit også upgrade tilgjengelig. Update Manager i Xubuntu forteller meg nå at "New distribution release '9.10' is available". Endret 29. oktober 2009 av JohndoeMAKT Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Ahh... Menyen var skjult. Lenke til kommentar
oj88 Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 (endret) Så hva synes folket om siste utgave av Digi-TV? http://www.digi.no/827188/slik-er-linux-og-nyeste-ubuntu Synes dette var en dårlig presentasjon for GNU/Linux og Ubuntu. Rotete, med mye mangler. Manglet struktur og et manus med en tråd å følge. Forrige utgave med Windows 7 var ikke så imponerende heller, men det kom seg utover når han mannen tok over med bedriftsfordeler osv. Endret 29. oktober 2009 av oj88 Lenke til kommentar
Smif Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Enig. Skuffende. Jeg synes det burde vært valgt folk med bedre presentasjon erfaring til å introdusere nye brukere til Ubuntu. For oss mer erfarne er dette selvfølgelig bortkastet tid, men målgruppen er vel tradisjonelle windows brukere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå