captain_obvious Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 I den frie kafeen ja? Den var god. Han snakker selvsagt om Ubuntu 9.10. Lenke til kommentar
MrBjoern Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 Jeg skal på release party i Oslo hvertfall. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 Aha, her er vist releaseparty-oversikten. Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 Og det planlegges en rekke release-parties rundtom i landet. Forventer at alle her dukker opp på det som er nærmest! Regner med du snakker om windows 7 Ja, jeg er jo "big on" Windows! Jeg tok meg friheten til å opprette en diskusjonstråd om release partyene her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1165206 Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 Edit: Og du trenger faktisk ikke å formatere for å legge inn en nyere versjon av Windows. Oppgradering fra Vista til 7 går relativt greit for seg.Fra xp til vista derimot.. *grøsse* Er jo ikke så rart oppgradering til 7 fra Vista er null stress, 7 er jo SP3 for Vista Lenke til kommentar
rocknrolf77 Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 Hvilken fglrx versjon er det som kommer med ubuntu 9.10 om dagen? Lasta ned 9.9 og lagde pakker men jeg får beskjed om at det finnes en nyere versjon. Klarer ikke å tro på dette da jeg har fått tearing i video igjen, noe jeg ikke har hatt på lenge i arch. Og performance er generelt sloppy. Og som man gleder seg til den frie driveren får litt fart på 3D'en. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 Vent vent vent, hvor fikk du X fra? Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 (endret) Finnes det noen bedre alternativer til Adobe Flash? sliter med dårlig ytelse og hakking når jeg ser f.eks youtube filmer eller andre filmer. Har testet både firefox og nyeste Opera, begge hakker. Ubuntu 9.04. Specs på maskinen: AMD X2 6000+ 3ghz, 3gb ram, nvidia 8800GT. Endret 22. oktober 2009 av Bjohansen Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 Finnes det noen bedre alternativer til Adobe Flash? sliter med dårlig ytelse og hakking når jeg ser f.eks youtube filmer eller andre filmer. Har testet både firefox og nyeste Opera, begge hakker. Ubuntu 9.04. Specs på maskinen: AMD X2 6000+ 3ghz, 3gb ram, nvidia 8800GT. <video>? Flash er crappy under Linux takket være at Adobe ikke gidder å pusse på koden.. Du kan jo prøve Gnash da.. Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 Installerte Gnash, men den vil ikke loade video engang. Er bare et tomt felt. Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 22. oktober 2009 Del Skrevet 22. oktober 2009 Fikk spørsmål på hver en feil ved manuell fsck, selv om jeg prøvde alle muligheter med autorepair og greier.Er de av typen der man trygt kan svare ja til alle på, eller kan et av spørsmålene foreslå og formatere disken til ntfs med 400 overskrivinger, og avfyre atomraketter mot moksva?Aldri vært borti manuell fsck før. JEG ga ihvertfall faen i fsck etter det 10ende spørsmålet om jeg "ville prøve å reparere" den skadede sectoren. Virka som ok saker men hadde som sagt ikke tolmodigghet til å sitte åsvare ja på alle feila. Skrella disken, ga plata inni som leke til unga og magneten i disken henger nå på kjøleskapet. Men bare kjør fsck, det er ikke skummelt, det var ikke så hjelpsomt etter det jeg erfarte dog. Prøv man fsck også for mer informasjon om fsck. Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 Du bør slippe å svare ja på alt hvis du gjør sånn.. : yes | fsck (Skjønt, da risikerer du også å svare ja på noe du definitivt burde si nei til ) Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 Hmm... Vil ikke den bare svare på første spørsmålet? Lenke til kommentar
hockey500 Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 yes - output a string repeatedly until killed så jeg tviler på det. uansett kan man bare bruke fsck -y Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 Installerte Gnash, men den vil ikke loade video engang. Er bare et tomt felt. swfdec da? Lenke til kommentar
War Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 Jeg la osgå inn Gnash, vil ikke spille av i youtube eller sol. Får 3 valg første gang jeg går inn i firefox. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 yes - output a string repeatedly until killed så jeg tviler på det. uansett kan man bare bruke fsck -y (Note to self: Ikke svar på terminalting rett etter å ha stått opp) Jeg såg en ikkeeksisterende echo der jeg... Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 Har en øving der jeg må compile en liten bit assembly(egentlig på windows), men jeg VET det skal gå an å cross compile dette. Jeg kjører nasm -fobj inputFilFraØving, så får jeg en .obj fil. Som er ment på msdos. Jeg har mingw32 installert osv? Hva gjør jeg nå? Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 På forespørsel fra brukerne er diskusjonen rundt wine og åpne lisenser splittet ut i en ny tråd. Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 Til Gnash/swfdec/Flash-folket: http://www.youtube.com/html5 Dessverre er det bare en demoside mens vi venter på a html5 skal bli lansert.. om ca 20 år. I mellomtiden går det jo an å mase på Adobe om at de skal forbedre kvaliteten på Linux-versjonen av Flash Player, eller kanskje til og med prøve Moonlight der det er tilgjengelig.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå