hakonvl Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 Noen som vet om Pen-drive Linux støtter 64-bits distroer? Tenkte på og erstatte 32-bits ISOfila med en 64-bit. Tenkte f. eks på CrunchBang Linux. Evuentuelt, vet noen om noen Slax likende oppleg som er 64-bits? Lenke til kommentar
Smif Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 Da er Ubuntu 9.10 Beta ute og klar for nedlasting. http://www.ubuntu.com/testing/karmic/beta Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 Nokon som veit om ei side med oversikt over opensource programmer som treng utviklingshjelp? Helst ein plass som er lett å sortere etter språk. Er på jakt etter eit lite python prosjekt. Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 Tror ikke freshmeat.net har flagg el. for å markere prosjekt som trenger hjelp, men det er det første stedet som dukker opp i skolten min... Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 (endret) Da er Ubuntu 9.10 Beta ute og klar for nedlasting. http://www.ubuntu.com/testing/karmic/beta Kommer artikkel i morgen Alltid greit å "lurke" litt i den frie kafeen Endret 1. oktober 2009 av cyclo Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 (endret) rEaliTY: Jeg vet om et lite Python basert prosjekt som trenger hjelp. www.mypaint.info / #mypaint @ irc.freenode.org Gjelder også andre som er interessert. Dere finner meg i kanalen. Endret 1. oktober 2009 av jonnor Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 (endret) Archlinux, den ubrukelige distro............ så langt. >startx -v >det meste av dmesg Og et par spørsmål i samme slengen: *Hvilken man side dekker alle .X filene i ~? *Hvorfor går det ikke bare å installere catalyst? *Og hvorfor er wikiet utdatert om AUR? *Hvorfor linker ikke sidene om AUR noe som helst om yaourt? Endret 2. oktober 2009 av del_diablo Lenke til kommentar
Del Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 Fordi halve moroa med Arch er å finne ut slikt selv Lenke til kommentar
luser32 Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 Catalyst, den mest ubrukelige grafikkdriver. yaourt er tredjepartsprogram du finner i [archlinuxfr], dessuten thirdparty og ikke noen essentiell del av AUR. http://wiki.archlinux.org/index.php/Yaourt Lenke til kommentar
j-- Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 (endret) Jeg for min del har lagt min elsk på Arch for lengst. Uff, det er så kjedelig å vente på reshapeing av raid. 2930271872 blocks super 0.91 level 5, 64k chunk, algorithm 2 [4/4] [UUUU] [>....................] reshape = 2.6% (38953008/1465135936) finish=2301.8min speed=10325K/sec Endret 2. oktober 2009 av clvn Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 Fordi halve moroa med Arch er å finne ut slikt selv Tja enig der, så lenge problemet faktisk er innenfor hånds rekkevidde. Men det er det ikke Catalyst, den mest ubrukelige grafikkdriver. Tja, før de frie driverne får seriøs 3D accel så er de per definisjon ubrukelig til mitt bruk. Men noen ide om hva som er så sært med arch at å installere catalyst på vaneligvis ikke kan gjøres(wikiet påstår dette)? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 Er det egentlig mange som bruker linux fordi de skal bruke 3d accel? For spill så har man jo Windows Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 Er det egentlig mange som bruker linux fordi de skal bruke 3d accel? For spill så har man jo Windows HD video, småspill trenger også fungerende 3D-aksellerasjon og Compiz. Lenke til kommentar
luser32 Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 (endret) radeonhd- og radeon-driverne holder lenge til HD-video da, om man skulle være så uheldig å ha et AMD/Ati-kort. Og Compiz vokser man fra når man passerer 12. Endret 2. oktober 2009 av luser32 Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 Er det egentlig mange som bruker linux fordi de skal bruke 3d accel? For spill så har man jo Windows Bare alt men ikke kan kjøre under Linux Og Wine gjør en veldig god job over her, og det er noen native spill jeg spiller. Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 Og Compiz vokser man fra når man passerer 12. Eh, nei? Lenke til kommentar
Del Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 Jeg har flere ATI kort, og føler meg rimelig heldig. Min nvidia chip i laptopen irriterer meg grønn. De har ennå ikke klart å lire ut en driver som takler desktop effekter. Catalyst har gjort en meget god jobb det siste året for meg, og nå gleder jeg meg til nyvinningene på den åpne driveren. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 DEL: Må bare takke deg for den flotte Serverguiden din Hilsen Ubuntu server noob Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 Tja, før de frie driverne får seriøs 3D accel så er de per definisjon ubrukelig til mitt bruk.Men noen ide om hva som er så sært med arch at å installere catalyst på vaneligvis ikke kan gjøres(wikiet påstår dette)? Hva påstår wikien? Arch er vanilla, og er i så måte den minst sære distroen. Catalyst er ikke i offisielle repoer fordi ingen gidder å vedlikeholde driveren, som igjen kommer av at ATI er trege med å få ut støtte for nye X og kjerneversjoner samt et par andre problemer. Hele leksa finner du på ML hvis du er interessert. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 Tja, men da saken er da at wikiet er utdatert per definisjon. Driverne har støtte for opp til kernel .31(nyeste) for øyeblikket, og støtte for xorgen. Så hvorfor er da ikke wikien opdatert vis det du sier stemmer? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå