endrebjo Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 CrunchEee er vel den gamle versjonen. Hvis skal ha den nyeste er det Crunchbag Lite som gjelder. Lenke til kommentar
olear Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Htop viser at prosessoern ligger på 30-50% idle, og det er /usr/bin/X som drar ut mesteparten. Inteldriveren er dårlig, enten nedgrader til noe fra 2008/2007 eller lev med dårlig ytelse. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 (endret) Med Crunchbang Lite 9.04 på en minnepinne (Live-CD) på eee901 ligger prosessoren på ca. 10-20%, og average load er 0,15 Endret 29. september 2009 av endrebjo Lenke til kommentar
Dy§no Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 To spørsmål til dere i dag:-) Det dukker stadig opp nye bærbare pcer som har to skjermkort, slik at man kan skifte mellom disse etter behov(hvor det ene bruker mindre strøm). Hvordan vil dette fungere med Linux? Antar dette skjer på bios nivå og krever reboot, og støttes kanskje bare av et program for Windows? Har Ubuntu installert med / på en partisjon, /home på en annen og swap på en tredje. Dersom jeg booter opp med en Ubuntu livecd og installere på identiske partisjoner, men haker _ikke_ av for å formatere partisjonenen - hva skjer egentlig da? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Alle filer som er like vil bli overskrevet, og alle ekstra filer vil bli liggende. Samme som om du installerer windows på samme harddisk som en eksisterende windows installasjon. Lenke til kommentar
Nordmoen Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Skremmende artig å se at våre folkevalgte gjør det riktige når de skal ta beslutninger Her er også en vettug kommentar til hele saken: Det var ikke det funksjonelle og det tekniske som gjorde at fri programvare ikke vant. Det var de andre kriteriene, blant annet leverandørens erfaring, sier Terje D. Sætervik i Oslo kommune til digi.no[1] torsdag 17. september 2009: 1. http://www.digi.no/823500/oslo-kommune-forkaster-friprog Kort sagt: Oslo kommune sier funksjonaliteten til Zimbra strakk til. Oslo kommune hevder Microsoft-løsningen er rimeligere å drifte[1]. Dette er en oppsiktsvekkende uttalelse da større organisasjoner med flere brukere enn Oslo rapporterer om lavere driftskostnader med Zimbra. 2. http://www.zimbra.com/about/customer_list.html Allerede i 2003 undersøkte Siemens bruk av Linux, e-post/kalender og OpenOffice på skrivebordet. Det var ikke behov for mer opplæring på Linux og OpenOffice enn for en vanlig oppgradering til nyere MS Office og Windows. Brukerne fortalte de ikke erfarte mer problemer med bruk av Linux og OpenOffice enn med Windows og MS Office. I tillegg sparte brukerorganisasjoner 20-30% på IT-drift, 50% på maskinvare, og 80% på lisenskostnader: 3. http://www.linux.com/archive/articles/30873 Så kjære alle sammen. Zimbra har de beste referanser, noe som man kan forvente av selskap med over 13.000 ansatte. Produktet er godkjent for sine tekniske egenskaper i Oslo kommune. Hva som må forklares er spekulative tall knyttet til driftskostnader fra Oslo kommune. Oslo kommune er kjent for å dikte opp høyst fordelaktige tall for å trangs-sentralisere på Microsoft Windows. Deretter leverer kommunen overskridelser på 269 millioner kroner. Brukerne har fått dårligere løsninger med Windows enn før prosjektstart. Lenke til kommentar
Smif Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 La oss holde oss til groupware. Jeg skal sette opp en server og migrere deres nåværende løsning bort fra exchange. Men til hva? Er det noen som har erfaring med noen av disse åpne (og gratis) løsningene? Zimbra? Kolab? Citadel? Eller andre? Jeg har lite erfaring fra exchange, og den som står å går nå vet ingen noe om (de som opprinnelig satt den opp er borte). Jeg er dermed på jakt etter noe tilsvarende og hvor man kan bruke forskjellige klienter, inkludert outlook. Noen ideer? Lenke til kommentar
Del Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Jeg har erfaring med Kolab, den anbefales. Funker flott for linux og windowsmiljø. Lenke til kommentar
Smif Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Er den jeg er nærmest nå ja, skal se mer på den. Du vet ikke noe om migrering fra exchange til kolab? Om dette lar seg gjøre på en elegant måte, og helst uten for mye styr på klientene (outlook). Lenke til kommentar
Del Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Kontakt toltec, de har software for migrering fra exchange. Lenke til kommentar
TheMaister Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Da kan folk teste ut norsk bokmål oversettelse av pacman i Arch (versjon 3.3.1, bør være i core nå) Hvis man har norske locales installert (sjekk /etc/locale.gen) er det bare å kjøre: LANG="nb_NO" pacman Oversettelse av AUR på vei :o Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Da har jeg installert Crunchbang Lite 9.04, og ting ble litt bedre og raskere. Men har et problem med att tastaturet er satt til engelsk hver gang jeg starter, og jeg må kjøre "setxkbmap no" hver gang. Hvordan ordner jeg slik at tastaturet blir norsk? Lenke til kommentar
MrBjoern Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Hva med å bare legge det til i autostart.sh? Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Hvilke paneler o.l. følger med crunchbag som standard? Openbox inkluderer jo ingen, men de har vel med det i default-oppsettet? Lenke til kommentar
ilovebrownies Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Ser ut som det er bmpanel. Link Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Jeg tror tint2 er default. Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Det er tint2 ja. Noen som hver hvordan jeg få programstartere på menylinjen til tint2? Lenke til kommentar
MrBjoern Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 Står ikke noe om at det går i tint2 sin egen wiki. Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 Da kan folk teste ut norsk bokmål oversettelse av pacman i Arch (versjon 3.3.1, bør være i core nå) Hvis man har norske locales installert (sjekk /etc/locale.gen) er det bare å kjøre: LANG="nb_NO" pacman Oversettelse av AUR på vei :o Bra jobba Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå