jonnor Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 Og så adopterer du pacman/makepkg/pkgbuilds istedet? Lenke til kommentar
olear Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 Har forket pkgtools fra Slackware, så noe nytt pakkesystem blir ikke introdusert, bare forbedringer. Pacman er grei, men liker ikke byggesystemet, alt for tungvindt. pkgsrc blir tilgjengelig, men blir bare anbefalt for servere, ingen binærpakker blir tilgjengelig. pkgsrc har mottarbeidet meg på desktop siden 2006, nå orker jeg ikke å fikset pakkene deres lengre... Jeg lager de heller selv (som vanlig). Lenke til kommentar
MrBjoern Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 (endret) Jeg bestemte meg for å teste ut Crunchbang i dag. Med stort mot laster jeg ned lite versjonen og legger den over på sd kortet med unetbootin i Ubuntu. Dette virket ikke, og ubuntu døde litt. For å si det pent. Av en eller annen grunn var det plutselig 0b ledig med plass på / Siden jeg uansett skulle sette opp eee-en min på nytt. Så prøver jeg å legge #! på sd kortet med unetbootin i Windows. Men da får jeg bare beskjed om at sd kortet ikke er bootable. : < Noen innspill? Edit: Ok, etter å ha ryddet opp og slettet en del programmer på / fikk jeg frigjort nok plass til å logge inn. I stedet for å bruke unetbootin (som ble anbefalt på #! sine sider) så prøvde jeg Ubuntu sin egen usb startup creator. Og da virket alt så utrolig mye bedre. Endret 28. september 2009 av MrBjoern Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 (endret) Tror jeg prøver meg på Mint. Hvordan er Catalyst-driveren for tida? Har litt lyst å få i gang Compiz og slikt. Og kanskje jeg prøve Crunchbang på Eee-en. Endret 28. september 2009 av Xecuter Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 (endret) Tja, for meg er Catalysten god. Edit: Noen som hvet om Opera til Archlinux? Endret 28. september 2009 av del_diablo Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 olear: Hvilken del av byggesystemet synes du er for komplisert? Jeg har vanskelig for å forestille meg noe enkelere enn PKGBUILDs for selve "oppskriften" på pakkene. Opera er i AUR, selvfølgelig. Flyttet ut av community grunnet manglende TU interesse. Lenke til kommentar
MrBjoern Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 Awesome. En update til #! ødela hele systemet. Men jeg prøver på nytt. ^^ Har hele kvelden, så klager ikke. Liker det jeg ser så langt. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 Awesome. En update til #! ødela hele systemet. Men jeg prøver på nytt. ^^ Har hele kvelden, så klager ikke. Liker det jeg ser så langt. Ikke si meg at du prøvde å oppgradere til Karmic du også? Lenke til kommentar
MrBjoern Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 Jeg bare kjørte sudo apt-get upgrade, som jeg pleide i Ubuntu. Den frøs halveis, og grafikk + nett gikk i vasken. Og siden jeg hadde glemt å sette root passord så var det ikke mye jeg fikk gjort i recoverymode heller. Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 Lite apropos til Opera brukere; min erfaring er at Qt4 versjonen av Opera10 er betydelig tregere enn qt3 versjonen. Lenke til kommentar
Øsse Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 (endret) Kjapt spørsmål ang. swap: I /etc/fstab finner jeg # swap was on /dev/sda3 during installation UUID=752d7b9f-6b01-4264-938f-12e74b93ce3c none swap sw 0 0 men på System -> Administration -> System monitor finner jeg . Hva er feil? Swap ligger fremdeles på sda3, det har jeg sjekket med GParted. Jeg har ikke rørt fstab siden installasjonen (i hvertfall ikke de linjene som var der i utgangspunktet). EDIT: Fant nettopp ut at UUID har forandret seg. Er det noe som skal skje? Jeg trodde poenget med UUID var at man skulle slippe at partisjoner skiftet navn og sånn :S Endret 28. september 2009 av Øsse Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 EDIT: Fant nettopp ut at UUID har forandret seg. Er det noe som skal skje? Jeg trodde poenget med UUID var at man skulle slippe at partisjoner skiftet navn og sånn :S Hvis du f.eks har installert en annen linux-distro (i tillegg til den du hadde fra før av, altså dualboot), kan den nye installasjonen ha formatert swap-partisjonen på nytt og dermed gitt den ny UUID. Lenke til kommentar
rocknrolf77 Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 olear: Hvilken del av byggesystemet synes du er for komplisert?Jeg har vanskelig for å forestille meg noe enkelere enn PKGBUILDs for selve "oppskriften" på pakkene. Opera er i AUR, selvfølgelig. Flyttet ut av community grunnet manglende TU interesse. Man har også opera-snapshot i archlinux.fr repo Lenke til kommentar
olear Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 olear: Hvilken del av byggesystemet synes du er for komplisert?Jeg har vanskelig for å forestille meg noe enkelere enn PKGBUILDs for selve "oppskriften" på pakkene. For manuelt, hvorfor må jeg kjøre configure, make osv? 90% av pakkene bygges på den måten, da bør det være noen form for automatikk. Akkurat samme med f.eks SlackBuilds, sløsing av tid og plass. Bison i Arch: http://repos.archlinux.org/viewvc.cgi/biso...ILD?view=markup - ./configure er en selvfølge, fjern den - make er en selvfølge, fjern den - make install er en selvfølge, fjern den - zipping av docs er en selvfølge, fjern den Bison i Draco: http://code.google.com/p/dracolinux/source...vel/bison/Build Her er det til og med 5 overflødige linjer. Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 Nettopp installert #! på Eee-en, og er ganske fornøyd, definitivt bedre enn Arch. Men desverre så kjører prosessoren ganske mye hele tiden. Fins det distroer som er komplett laget for Netbook, men som er mer lettvekt enn #! og UNR? Lenke til kommentar
Del Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Ubuntu sin moblinversjon, nettopp ute svjv. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Nettopp installert #! på Eee-en, og er ganske fornøyd, definitivt bedre enn Arch. Men desverre så kjører prosessoren ganske mye hele tiden. Fins det distroer som er komplett laget for Netbook, men som er mer lettvekt enn #! og UNR? Hvorvidt disse er mer lettvekter eller kjører lettere på EEE, er ikke meg bekjent da jeg ikke har prøvd noen av de selv. http://www.geteasypeasy.com/ http://moblin.org/ http://www.sabayonlinux.org/ Lenke til kommentar
rocknrolf77 Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Nettopp installert #! på Eee-en, og er ganske fornøyd, definitivt bedre enn Arch. Men desverre så kjører prosessoren ganske mye hele tiden. Fins det distroer som er komplett laget for Netbook, men som er mer lettvekt enn #! og UNR? Se heller hva du kan fjerne av bakgrunnsprosesser og ta også en titt på programvareutvalget og bytt ut til noe mer lettvektsprogrammer. Forstår ikke #! helt, siden de har med firefox o.l som tar masse resursser. Lenke til kommentar
MrBjoern Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Vil vel ikke si at #! bruker så mye resurser at det gjør noe. Hos meg ligger det på ca 5-10% cpubruk idle. Og da er Opera og Spotify oppe. Nå kjører jeg riktignok lite versjonen av #!, om det har noe å si? Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Jeg kjører CrunchEee. Htop viser at prosessoern ligger på 30-50% idle, og det er /usr/bin/X som drar ut mesteparten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå