del_diablo Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Joda, Transmission følger med. Lenke til kommentar
Alliha Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 okey, takk for svar *men kva skal ein bruke torrent-program til?* also: side 1k get! Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 *men kva skal ein bruke torrent-program til?* Jeg vet ikke hva du har tenkt til å bruke Transmission til, men jeg seeder linux-distroer med den Lenke til kommentar
MrBjoern Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Til å laste ned materiale som ikke er kopibeskyttet, og utgitt under en fri lissens? Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Hjelpes! Side 1000 på denne tråden. Lenke til kommentar
Hammarhaus Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Er det mulig å installére Linux på en Iphone? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Holdt på å bli gal av MC så jeg måtte ty til Dolphin over remote på ubuntuserveren min Hva liker dere best når dere flytter filer på linux? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Hjelpes! Side 1000 på denne tråden. Burde feires Til torrent-diskusjonen: Har sett lignende symptomer før, routeren har vist seg å være problemet nesten hver gang. Billige routere med dårlig kapasitet som kneler ved torrent-trafikk. Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 (endret) Er det mulig å installére Linux på en Iphone? Joda, men det er verken spesielt lett eller godt for noe som helst: Nizzen: Jeg monterer serveren over SSHFS, da er det akkurat som om filene var på den lokale pc'en min. Bruker stort sett Thunar eller bash/cli (litt avhengig av oppgave). Endret 15. september 2009 av jonnor Lenke til kommentar
oj88 Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 (endret) Nokon som kan peike meg i riktig retning for å bruke fjernkontrollen min til å starte eit program? Den fungerer fint til bruk inne i xbmc, men eg har lyst å starte xbmc ved trykk på mediaknappen på kontrollen min. Du bruker LIRC da regner jeg med. Bruk irexec. La kommandoen "irexec -d" starte når GNOME starter (hvis du bruker GNOME). Legg den til i "Startup Applications". Så i /home/dittbrukernavn/.lircrc legger du en entry for hvert program som skal startes, sånn: begin prog = irexec button = 1 config = /usr/bin/firefox end Her vil knappen 1 starte Firefox. Hva knappene faktisk kalles må du sjekke i /usr/share/lirc/din-remote. Jeg har en Streamzap. irexec må restartes når .lircrc blir oppdatert før endringene trer i kraft. Endret 15. september 2009 av oj88 Lenke til kommentar
Smif Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Nizzen: Jeg monterer serveren over SSHFS, da er det akkurat som om filene var på den lokale pc'en min.Jeg har brukt sshfs en del da det er praktisk, men gir sshfs samme følelsen som nfs? Jeg personlig foretrekker nfs, men dette er helt udokumenterte opplevelser. Hjelpes! Side 1000 på denne tråden.Burde feiresJa! Imponerende samling interessante diskusjoner. Et meget godt miljø og mange kunnskapsrike deltagere (og en MEGET kunnskapsrik kjerne av gjengangere!). Litt sta og litt sære, men godt å se at miljøet vokser og nå har nådd 1000 sider. Kan ikke si annet enn takk til alle som deltar i vår lille krok av forumet. Lenke til kommentar
AudunSæther Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Jeg har brukt sshfs en del da det er praktisk, men gir sshfs samme følelsen som nfs? Jeg personlig foretrekker nfs, men dette er helt udokumenterte opplevelser. Jeg bruker SSHFS istedet for NFS, og syns det gir mange fordeler. Man kan montere hva man vil, uten å måtte sette opp exports, sikkerheten er betydlig bedre og hastigheten er (etter min erfaring) like god. Skal man montere automagisk har man jo nøkkelpar. Superbra Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Foretrekker også sshfs, av samme grunner som Izte. Spesielt mtp at sshfs kan en montere fra annet nett enn eget hjemmenett (med høyde for oppsett da) BTW, gitt at en kan stille antall poster som vises per side så er ikke 1000 sider så stort... Men tråden krysser snart over 20 tusen poster, og der er ikke til å kimse av Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 (endret) Jeg r også en stor fan av sshfs. Jeg har opplevd litt rettighetsproblematikk (Nautilus innbiller seg at jeg ikke har skriverettigheter til mapper jeg HAR skriverettigheter til. I terminal gikk det greit). Rare greier. Endret 15. september 2009 av NgZ Lenke til kommentar
AudunSæther Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Jeg r også en stor fan av sshfs. Jeg har opplevd litt rettighetsproblematikk (Nautilus innbiller seg at jeg ikke har skriverettigheter til mapper jeg HAR skriverettigheter til. I terminal gikk det greit). Rare greier. Opplever også at Nautilus kan rote litt med hva jeg har rettigheter til og ikke. Men stort sett fungerer det greit - og uansett er det ikke noe problem å bruke terminalen. SSHFS + rsync er finfint Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Vil bare "informere" om at etter SSD disken i Eee'n min gikk i stykker installerte jeg på nytt på et minnekort. Minnekortet har bedre ytelse. :roll: Lenke til kommentar
Petter Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Er det noen som har et tips til OS jeg kan bruke på en domene server som skal ut til et nettverk hvor det er X antall maskiner som kjører forskjellige OS ? Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Jeg bruker SSHFS istedet for NFS, og syns det gir mange fordeler. Man kan montere hva man vil, uten å måtte sette opp exports, sikkerheten er betydlig bedre og hastigheten er (etter min erfaring) like god. Skal man montere automagisk har man jo nøkkelpar. Superbra Enig i de andre punktene, men hastigheten merker jeg (svært) stor forskjell på. 35MB/sec max med sshfs, på NFS ligger jeg på 70-80MB/sec (OpenSolaris -> Linux) eller 100-110MB/sec (OpenSolaris -> OpenSolaris). Lenke til kommentar
Dy§no Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Hva er det beste filsystemet for en usbpenn som bare skal benyttes mellom Linux og Mac? Liker de kommende bærbare fra HP, som også kommer med Linux "instant on" og er OpenSuse Sertifiset! (link og link). Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 (endret) Hva er det beste filsystemet for en usbpenn som bare skal benyttes mellom Linux og Mac? Etter det lille jeg har erfart ville jeg ha valgt FAT. Edit: Dette er først om fremst fordi jeg ikke har fått ext2-driveren til å fungere på de Mac'ene jeg har prøvd. Men hvis den fungerer, ville jeg valgt ext3. Edit2: Og fordi Linux erfaringsmessig ikke kan skrive til HFS+. Endret 16. september 2009 av endrebjo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå