Gå til innhold

Hvorfor vil ikke INSERT funke?

Anbefalte innlegg

Ser dere noen grunn til at

$legger_inn_info = @mysql_query("INSERT INTO brukere (id, brukernavn, passord, fornavn, etternavn, alder, mail, bosted) VALUES ('', '$_POST[passord]', '$_POST[passord]', '$_POST[fornavn]', '$_POST[etternavn]', '$_POST[alder]', '$_POST[mail]', '$_POST[bosted]')"); 

Ikke skal virke? Er det bare jeg som aldri ser den lille feilen? Jeg har connect osv til databasen... Måtte bare poste den her. Holder på med å drepe servern min... :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hva med å definere $_POST[] verdiene dine som variabler først...det gjør det hele litt enklere..

dessuten legges id til av seg selv, dersom du har den som primary key..

Jeg ser også at du har skrevet $_POST['passord']

to ganger.

Prøv dette

$brukernavn = $_POST['brukernavn'];
$passord = $_POST['passord'];
$fornavn = $_POST['fornavn'];
$etternavn = $_POST['etternavn'];
$alder = $_POST['alder'];
$mail = $_POST['mail'];
$bosted = $_POST['bosted'];

$q = "INSERT INTO brukere (brukernavn, passord, fornavn, etternavn, alder, mail, bosted) VALUES ('$brukernavn', '$passord', '$fornavn', '$etternavn', '$alder', '$mail', '$bosted')";

mysql_query($q) or die(mysql_error());

if (mysql_affected_rows() > 0){
echo"info lagt til!";
}

else{
echo"Noe gikk galt og infoen ble ikke lagt til!";
}

Endret av Tha_Zaynt
Lenke til kommentar

Takker, fant nå ut at scriptet mitt fungerte helt fint, men ditt hjalp meg fordi jeg fikk plutselig opp

Unknown colum 'mail'

Jeg hater meg selv akkurat nå :(

Jobba 3 timer med dette så viser det seg at jeg hadde glemt å legge inn mail i databasen :mad: er det mulig!

Lenke til kommentar

Ok, men jeg anbefaler deg å kjøre en sjekk med mysql_affected_rows() > 0 for å se om det faktisk skjedde no når du trykker på knappen.

Jeg vil også anbefale deg å skrive ut mysql error. Fjer @ foran queryen. Da blir det enklere å finne ut feilen..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...