Passasjer Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Når jeg ser på "Annet om hardware", ser jeg at det er utrolig mange tråder om mus, tastatur, musematter og slike ting. Tenkte da at det ikke hadde vært så dumt med en egen kategori for følgende: *mus *tastatur *musematter *gamepads/joysticks Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Kan være enig i det; å samhandle aktive emner i en samlekategori er ikke alltid ønskelig, ettersom det gjør forumet en tanke mer uordnet og kaotisk. Det er best å plassere tråder innunder den kategorien som er mest beskrivende for emnet. På en annen side kan et overflod av ymse forumkategorier medføre at nykommerene går seg vill i den tilsynelatende jungelen og dermed feilposter tråder, men majoriteten av brukerene tjener på et mer logisk system. Kategorien blir altså for input devices. Det norske ekvivalenten for dette er "innenheter". Kanskje kunne den blitt hetende dette, dersom vi skulle komme så langt? Lenke til kommentar
Passasjer Skrevet 6. april 2005 Forfatter Del Skrevet 6. april 2005 QUOTE (aadnk @ 05/04/2005 : 21:12) Kategorien blir altså for input devices. Det norske ekvivalenten for dette er "innenheter". Kanskje kunne den blitt hetende dette, dersom vi skulle komme så langt? Innenheter høres bra ut, bare folk forstår hva man diskuterer i kategorien. Hvis vi gjør det lett å forstå hva kategorien handler om, tror jeg ikke det skal være et stort problem for nye brukere. Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 Her diskuteres mus og joystick, i dette forumet er det spørsmål om høyttalere, mens her debatteres skjermer. Jeg mener vel at et felles forum for alle "innenheter" (eller "tilbehør til pc" som jeg synes låter bedre) både samler nyttige tråder - og overlapper andre fora. To steder å lete etter samme emner. Så er splittet i synet *synge på toto * Lenke til kommentar
Passasjer Skrevet 6. april 2005 Forfatter Del Skrevet 6. april 2005 Hm.. Håper en mod. gidder uttale seg om forslaget. Lenke til kommentar
White Fox Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 Har tenkt over dette en stund, men har ikke "turt" å lage en ny tråd, hehe, fordi jeg tror dette har blitt tatt opp mange ganger før og siden det ikke er kommet opp noen kategori så ble vel svaret nei. Skjønner ikke helt hva som hadde vært problemet med det da. Lenke til kommentar
Passasjer Skrevet 6. april 2005 Forfatter Del Skrevet 6. april 2005 Hvis det har vært oppe mange ganger, er det kanskje fordi en del synes det er en god idè. Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 Dette har vel vært oppe en del ganger, men jeg er enig at det er en god idé. Lenke til kommentar
Arne_F Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 Har mange ganger lurt på hvor jeg skulle se etter mus og tastatur delen... Støtter dette forslaget 100% Lenke til kommentar
Passasjer Skrevet 7. april 2005 Forfatter Del Skrevet 7. april 2005 Fint at det støttes Håper en moderator gidder uttale seg snart, hadde ærlig talt trodd de sjekket "tilbakemeldinger" litt oftere. Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 Jeg er så_å_si sikker på at en slik kategori vil bli oversvømmet av spørsmål som "hvilket tastatur/mus skal jeg velge?" Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 QUOTE (Natrium @ 07/04/2005 : 20:04) Jeg er så_å_si sikker på at en slik kategori vil bli oversvømmet av spørsmål som "hvilket tastatur/mus skal jeg velge?" Men nå er jo stort sett alle kategorier preget av det da. Ser jo hele tiden "hvilket kabinett bør jeg velge?", "hvilke rambrikker er best?" osv.. Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 (endret) Er det ikke det som er _ltt_ meningen da? EDIT: var men til Natrium Endret 7. april 2005 av haddis Lenke til kommentar
Passasjer Skrevet 8. april 2005 Forfatter Del Skrevet 8. april 2005 QUOTE (Luzifer @ 07/04/2005 : 19:06) QUOTE (Natrium @ 07/04/2005 : 20:04) Jeg er så_å_si sikker på at en slik kategori vil bli oversvømmet av spørsmål som "hvilket tastatur/mus skal jeg velge?" Men nå er jo stort sett alle kategorier preget av det da. Ser jo hele tiden "hvilket kabinett bør jeg velge?", "hvilke rambrikker er best?" osv.. Det er det vi har Stickey's til Om en slik kategori blir laget, kan jeg godt lage en guide om hva som finnes av mus/musematter. Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 QUOTE (Mongo FuRY @ 08/04/2005 : 13:52) QUOTE (Luzifer @ 07/04/2005 : 19:06) QUOTE (Natrium @ 07/04/2005 : 20:04) Jeg er så_å_si sikker på at en slik kategori vil bli oversvømmet av spørsmål som "hvilket tastatur/mus skal jeg velge?" Men nå er jo stort sett alle kategorier preget av det da. Ser jo hele tiden "hvilket kabinett bør jeg velge?", "hvilke rambrikker er best?" osv.. Det er det vi har Stickey's til Om en slik kategori blir laget, kan jeg godt lage en guide om hva som finnes av mus/musematter. Hvorfor ikke "annsette" en som kan mye og er oppdater innenfor noe til å ha en sticky som blir oppdatert og hvor det kommer en objektiv mening om hva som er bra innenfor hvert emne? En som får i oppdrag å passe på "Hvilken CPU skal jeg kjøpe" en til "Hvilket HK", "Hvilken mus" osv. Det må jo selvfølgelig bli en fast bruker og en som kan mye og er til å stole på... Tror det hadde vært en god ide, jeg Lenke til kommentar
Passasjer Skrevet 10. april 2005 Forfatter Del Skrevet 10. april 2005 QUOTE (Blackslash @ 08/04/2005 : 19:56) Tror det hadde vært en god ide, jeg Enig der. Man hadde sluppet 1 milliard poster der folk spør hva som er best o.l. Lenke til kommentar
DarkShadawg Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 På tide at en moderator i det minste gir fra seg livstegn snart? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg