Gozarpz Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Hei! Skal sette opp en server for et større LAN-Party, og vi skal bruke ei maskin med clarkconnect som ruter, dhcp og dns. Jeg har satt opp snart alt, men jeg har ikke fått DNS(Verter) til å virke. Vi skal blant annet sette opp IRC, DC og CS sevrer, og vi vil da ha det slik at når en skal inn på en av de serverene, så skal man ikke skrive 10.0.0.50:27015, men cs.smuk.lan:27015(eller cs.smuklan.no:27015). Jeg har lagt til alle serverene i "Verter" under "Nettverk" på menyen, men når jeg prøver å pinge cs.smuk.lan, så blir den ikke funnet. Har prøvd litt forskjellig, og den eneste som virker er den som stod der fra før: gateway.smuk.lan (som da er til cc boxen). Så i /etc/hosts også men det så jo greit ut der(tror jeg). DNS servicen er startet. Er det noe jeg gjør galt? Hvordan skal jeg få dette til å virke? Lenke til kommentar
Haii Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Er de andre serverene instillt til å bruke den DNS serveren? å ikke DNS fra modemet? Lenke til kommentar
Gozarpz Skrevet 5. april 2005 Forfatter Del Skrevet 5. april 2005 Ja det skal de. Står 10.0.0.1 på DNS instillingene på egenskapene til TCPIP Lenke til kommentar
Gozarpz Skrevet 5. april 2005 Forfatter Del Skrevet 5. april 2005 Okey, nå la jeg merke til noe rart... For noen dager siden strevde jeg med dette, og fikk det ikke til, da brukte jeg game.smuk.lan og dc.smuk.lan, men da hadde serverene andre iper, og når jeg skriver ping dc.smuk.lan får jeg: Pinger dc.smuk.lan [10.0.0.254] med 32 byte data: Forespørsel avbrutt. Forespørsel avbrutt. Forespørsel avbrutt. Forespørsel avbrutt. Jeg skjønner at den ikke svarert siden den ipen ikke er i bruk mer, men de står ikke nevnt i /etc/hosts lengere heller de der nå, bare de nye, som ikke virker.... (dc.smuk.lan skal peke til 10.0.0.10 nå, som det står i /etc/hosts .... Lenke til kommentar
TormodK Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 etter at du har lagt inn "vertene" eller disse dns-instillingene kan det lønne seg å starte DNS-tjenesten på nytt, asså at du stopper og starter igjen.. har hjulpet meg noenganger, Clarkconnect er knall btw! Lenke til kommentar
Gozarpz Skrevet 5. april 2005 Forfatter Del Skrevet 5. april 2005 Åh, endelig virket det. Takk, TormodK! Jepp, Clarkconnect er knall!! Lenke til kommentar
xzibiz Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 Eg lurte bare på kossen setter du opp sånn som du beskreiv her tidligare....?? Har og ein server som kjører cc.. og den skal brukes til cs LAN server og kuynne gjerne tenkt å ha eit navn i steden for ip til den serveren.... Lenke til kommentar
Gozarpz Skrevet 9. april 2005 Forfatter Del Skrevet 9. april 2005 Du går på "Nettverk" øverst på adminsiden og går på "Verter" som du finner til venstre. Der er det ganske opplagt hva du skal gjøre, feks: 10.0.0.50 - cs.smuk.lan - gameserver Lenke til kommentar
xzibiz Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 bare det at eg ikkje har gui.... bare tekst.. Då vett ikkje eg ka eg skal skrive...' Bruker Clark Connect.... Lenke til kommentar
Gozarpz Skrevet 10. april 2005 Forfatter Del Skrevet 10. april 2005 Du kan administrere cc maskina di i en web-browser. https://<ip.til.din.cc.box:81 Så logger du inn med root. Lenke til kommentar
xzibiz Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 fekk til å legge til ny, men fekk ikkje til å bruke den sånn som eg ville.... EG vil at når eg skal joyne cs serveren så skal eg kunne skrive cs.surfezone.lan og ikkje ip'en... Men eg klarer ikkje å pinge den ein gang.. Kan noen hjelpe?? Lenke til kommentar
TormodK Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 fekk til å legge til ny, men fekk ikkje til å bruke den sånn som eg ville....EG vil at når eg skal joyne cs serveren så skal eg kunne skrive cs.surfezone.lan og ikkje ip'en... Men eg klarer ikkje å pinge den ein gang.. Kan noen hjelpe?? start dns-tjesten på ntt, så virker det;) Lenke til kommentar
xzibiz Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 for å gjer det skrive eg?? Lenke til kommentar
xzibiz Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 gløm det ... fekk det til:D Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå