Gå til innhold

Dine yndlingssitater fra den kristne manns bibel

Anbefalte innlegg

"Verden og universet er jo så perfekt at det bare må ha vært noen som har skapt det!"

Skaperen, som selvsagt er mer perfekt enn det han har skapt, må da være så perfekt at en annen enda mer perfekt skaper har skapt skaperen og enda en skaper har skapt den skaperen etc. :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det ble skrevet av personer som levde i en helt annen tidsalder enn oss. De var lite opplyste, husk at det var sen steinalder/bronsealder i Norge på denne tiden.  (da det gamle testamentet ble skrevet)

Tja, enkelte av oss er ganske overbevist om at gjengen som går rundt og tror blindt uten bevis er ganske lite opplyste... :)

Jaja, jeg kan være enig i det med å tro blindt... men... har du noen gang funnet bevis for at det ikke finnes en Gud? Naturlover og alt tilsier jo at det må stå en mesteringeniør bak det hele, la oss kalle ham gud :p

"Gud" er en alt for kompleks "løsning" på de observasjoner vi står overfor.

Lenke til kommentar
"Verden og universet er jo så perfekt at det bare må ha vært noen som har skapt det!"

Skaperen, som selvsagt er mer perfekt enn det han har skapt, må da være så perfekt at en annen enda mer perfekt skaper har skapt skaperen og enda en skaper har skapt den skaperen etc. :p

Descartes var en artig skrue, ja... :)

Edit: På den mer seriøse siden: Helt klart en sirkulær sak, selv om jeg hadde en del gode diskusjoner med exphil-stud.ass.en min om dette.

Endret av gspr
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...