Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette spørsmålet lurer jeg også på.

arve87 Skrevet 05/04/2005 : 19:26

Ja, det går an - men vil anbefale deg på det sterkaste å la det vere. Lyder på internettsider er kun plagsomt, uansett.

Du har ikke svart på spørsmålet hans, bare sagt meningen din. Han spør jo ikke hva dere syns om lyder på internettsider, han spør jo om HVORDAN man får det til. :mad:

Bare la være å svare når du likevell ikke kan svaret!

Endret av _Adler_
Lenke til kommentar

Ja, det går an - men vil anbefale deg på det sterkaste å la det vere. Lyder på internettsider er kun plagsomt, uansett.

Du har ikke svart på spørsmålet hans, bare sagt meningen din. Han spør jo ikke hva dere syns om lyder på internettsider, han spør jo om HVORDAN man får det til. :mad:

ikke akkurat.

han spør om 2 ting :p

Hvordan og om det går.

Han svarte at det går.

Kanskje han ikke vet svaret på det andre? :p

Desutn så ER det bare irriterende med lyd

Lenke til kommentar

Herre Jemini, snakk om å tenne på alle pluggene uten grunn! :roll:

Man kan gjøre det du spør om på flere måter. Det finnes en ugyldig body-attributt (bgsound tror jeg) som kanskje bare funker i IE. En kan også bruke Flash til dette formålet, men da må man kanskje inn med ugyldige object/embed/param-tags. Men som det er påpekt, det her er KUN grusomt irriterende, så unngå det for enhver pris. Jeg tror ikke ett nettsted i hele verden har noen fordel av å ha en lyd som slår seg på hver gang man kommer inn på det.

Lenke til kommentar

Jeg vet at man kan gjøre dette i word og i frontpage, men hvordan man gjør det med ren HTML koding vet jeg ikke, og jeg vet det fortsattt ikke :hmm:

Jeg har tenkt å lag en side om fugler og da kan det kanskje være litt morsomt å høre sangen til den fuglen jeg skriver om når man besøker siden, skjønner? Så det er nok ikke like irriterende og unyttig som dere sier, i noen sammenhenger kan det være det men IKKE i alle.

Herre Jemini
:!:
Lenke til kommentar

Jeg har et forslag til deg adler, du kan jo lage mange undersider med fuglelyder. De undersidene bør inneholde feks: Trykk her for å høre sangen/lyden til dompappen. Linken kan føre deg til en .wav/.mp3 fil o.l

Når jeg surfer på nettet vil jeg helst kun høre lyd fra hjemmesiden når jeg ber om det.

Lenke til kommentar

Ro deg ned - eg svarer riktignok ikkje på spørsmålet hans, men det er høgst relevant til tråden!

95% av alle som surfer finner lyder på internettsider å vere fryktelig plagsomme, og det er virkelig en ting å tenke på før du legger til en irriterande opningslyd. Dette gjelder uansett om lyden er relevant til sida eller ikkje.

Lokaltog: object-elementet er fint det, ikkje ugyldig når det er brukt riktig :)

Blir vel det man må bruke her uansett metode (flash eller ikkje).

http://www.w3.org/TR/html4/struct/objects.html#edef-OBJECT

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Ro deg ned - eg svarer riktignok ikkje på spørsmålet hans, men det er høgst relevant til tråden!

95% av alle som surfer finner lyder på internettsider å vere fryktelig plagsomme, og det er virkelig en ting å tenke på før du legger til en irriterande opningslyd. Dette gjelder uansett om lyden er relevant til sida eller ikkje.

Lokaltog: object-elementet er fint det, ikkje ugyldig når det er brukt riktig :)

Blir vel det man må bruke her uansett metode (flash eller ikkje).

http://www.w3.org/TR/html4/struct/objects.html#edef-OBJECT

vg.no -> *kveld* -> *nettopp spilt høy musikk* -> alle har lagt seg -> *surfer uskyldig* -> "VELKOMMEN TIL VISNING!"

:no:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...