Gå til innhold

FPS problem i spill på Laptoppen min

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har en cl1557, pm 1600, 512 mb, ati9700 64mb. Bruker den for tiden til å spille World of Warcraft. Nå i det siste har den begynt å kødde med FPS i spillet. Plutselig dropper FPS fra 30-60 til 6-7... :/ Dette kan skje når som helst, fra ett par minutter i spillet eller etter et par timer, og det er utrolig irriterende. For å fikse det er det ikke nok å gå ut av spillet, men jeg må restarte maskinen helt. Etter restart funker blir alt normalt en liten stund til FPS dropper igjen.

Spillet funka helt fint på maskinen i over en måned, så det er noe som har skjedd nå i det siste.

Noen som vet hvorfor dette skjer? Hva kan jeg gjøre?

Jeg har prøvd å formatere maskinen og installert nye drivere, men det virka ikke.

Utrolig takknemlig vist noen kan hjelpe meg å fikse dette.

Thomas

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg er litt forvirret her. FPS går hovedsakelig på skjermkortet, mens lagg går på linja.

vist du ender opp meg mye loss og choke vil du merke at spillet hakker( i form at spilleren vil flytte seg litt fram og tilbake). men egentlig så er det linja som er dårlig

Lenke til kommentar

Yes, I know! Hvis han har 100 ms stabilt derimot, så opplever han ikke noe av det der. Er det mye diskaktivitet når det plutselig begynner å hakke?

Ta forresten gjerne en titt på disse ytelsesguidene for WoW hos henholdsvis AnandTech og GameSpot. Oppsummering: Det som gjør størst utslag på hvor godt WoW flyter er skjermoppløsningen, Terrain Distance og Anisotropic Filtering. Sweet spot'en for WoW er 1 GB minne.

Du har for øvrig også en del valg angående driver til dette skjermkortet. Noen gir bedre ytelse enn andre. Hvis det er interessant så kan du ta en titt på mine 3DMark03-resultater med forskjellige drivere her.

Lenke til kommentar

Takker for svar

Linja er stabil på rundt 100 ms når dette skjer, og disk aktiviteten er ikke høy. Strømmen er koblet i, og jeg har prøvd å fjerne alle addons. Men det skjer uansett. FPS faller ned til 6-7 samme hvilken oppløsning jeg bruker. Spillet kan flyte helt fint i ett par timer før dette skjer, men tiden har bare blitt kortere og kortere nå i det siste. I går spillte jeg maks 20 min før FPS datt ned. Harddisken er jo og formatert nå nettop og jeg har så å si bare lagt inn WoW og det jeg trenger. Ingen nedlastnings programmer eller noenting er på maskinen nå.

Har og prøvd å skru av mange av de nye instillingene som kom i den nye patchen, men det hjelper ingenting. Kan skjermkortet være ødelagt? Eller harddisken? En dag her for noen uker siden ble maskinen utrolig varm nede til venstre der jeg holder venstre hånda. Det har aldri skjedd før. Vet ikke om harddisken kanskje har tatt noe skade da? Vist det er der harddisken ligger da?

Skal sjekke ut de sidene og se hva jeg får til. Igjen, takk for svar.

Lenke til kommentar
Takker for svar

Linja er stabil på rundt 100 ms når dette skjer, og disk aktiviteten er ikke høy. Strømmen er koblet i, og jeg har prøvd å fjerne alle addons. Men det skjer uansett. FPS faller ned til 6-7 samme hvilken oppløsning jeg bruker. Spillet kan flyte helt fint i ett par timer før dette skjer, men tiden har bare blitt kortere og kortere nå i det siste. I går spillte jeg maks 20 min før FPS datt ned. Harddisken er jo og formatert nå nettop og jeg har så å si bare lagt inn WoW og det jeg trenger. Ingen nedlastnings programmer eller noenting er på maskinen nå.

Har og prøvd å skru av mange av de nye instillingene som kom i den nye patchen, men det hjelper ingenting. Kan skjermkortet være ødelagt? Eller harddisken? En dag her for noen uker siden ble maskinen utrolig varm nede til venstre der jeg holder venstre hånda. Det har aldri skjedd før. Vet ikke om harddisken kanskje har tatt noe skade da? Vist det er der harddisken ligger da?

Skal sjekke ut de sidene og se hva jeg får til. Igjen, takk for svar.

høres ikke ut som harddisken er varm, mer som et skjermkort problem..

Lenke til kommentar
Ja, kjenner til det. Men det har vel med oppkoblingen og gjøre. Når FPS dropper i spillet ligger jeg fortsatt på rundt 100MS forsinkelse, så linja mi skal være bra.

Har NextGentel Bravo. Noen andre som har lignende problem? Har hastigheten noen "daler" i hastigheten?

Lenke til kommentar

Prøvde å skru av alle options på video instillinger i spillet. Da føk FPS opp veldig når jeg var ute og slåst mot monstre. Normalt pleide jeg ligge på rundt 30, etter jeg skrudde av steg den til rundt 50-60 og alt gikk kanonglatt. Men den gleden varte bare 15 min, så skjedde det igjen, FPS falt til 6-7. Mens latency lå på rundt 100ms både før og etter det skjedde. Jeg fatter ikke hva som kan være galt. Dette skjedde jo aldri før, det er bare nå den siste uka dette har skjedd.

Lenke til kommentar

Jeg antar at du mener at FPS plutselig dropper, og så ligger den på 6-7 FPS kontinuerlig?

Jeg har et forslag til hva du kan forsøke å gjøre. Lag en ATI problemrapport og legg ved tekstfilen din i en post her. Da kan vi titte på den og sammenligne for å se om vi finner noen irregulariteter. Her finner du info om hvordan du gjør dette...

Endret av Gjest
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...