sablabra Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 (endret) Har du spillet allerede?? Jepp. Klarte ikke vente så jeg lastet ned. Men skal kjøpe dette dagen det kommer ut her. Dette spillet er virkelig verdt pengene. er iso`n til Forza bare [fjernet av moderator]??? Tror ikke du skal spørre om slikt her nei Endret 3. mai 2005 av Aasgaard Lenke til kommentar
Mazeking Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 (endret) Dette spillet er kjempebra! Har startet karriere i europa og kjøpte en Audi TT. De første løpene man før da er noen Downhill løp. Artige greier.! Det er også mulig å få en "optimal line" på asfalten.Da ser man hvor det beste sporet på banen går og hvor man bør slakke på og bremse. Dette gjør det lett å komme i gang. Veldig bra at man under tuning av bilene kan se hvilken klasse man tuner bilen til. Noen ganger kan det lønne seg å tune bilen maksimalt innenfor sin egen klasse fram for å vippe den i en klasse over der motstanden også er hardere. Har ikke lagt noe spesielt merke til dette 60 vs 30 frames greiene som folk skriker om. Det går fort og man må jaggu passe å å bremse i svingene! Dette spillet krever sitt av kjøreren det er en del kinkike baner med høy fart og skarpe 90 og 180 graders svinger sant noen sinnsike S svinger ala ------------___________ Her kommer man altså i sinnsyk fart på ------ og må i over 200 kmt vrenge ned til _______ slakker man på blir man forbikjørt . Krasjer man i fender da så går rett og slett bilen i en sinnsyk snurr på banen. Utrolig realistisk og ganske fustrerende til tider. Men det er jævelig artig når man klarer ting. Min oppfatning etter 6 timers spillling er at dette er et kjempebra og ganske variert bilspilll. Har dessverre kun testa GT3 og har dette som referanse på det ulimate bilspillet. GT4 har jeg ikke testet så det kan jeg ikke sammenligne med. En skam at det ikke er FF støtte i en Xbox da. Der som har Xbox og er bilssimulator fanns!l Løp og kjøp. Dette er mer variert banemessig og tuning messig en GT3. Utrolig pene teksturer er det også. Fete motorlyder. Endret 1. mai 2005 av Mazeking Lenke til kommentar
JonTj Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Har ikke lagt noe spesielt merke til dette 60 vs 30 frames greiene som folk skriker om. Dette hadde enkelt sett om du hadde hatt GT4 på en tv ved siden av.. Lenke til kommentar
touring_man Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Får lyst på Forza MS, men orker ikke kjøpe ny konsoll nå. Får trøste meg med GT4 til PS3 og GT5 kommer. Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 (endret) Da har jeg også skaffa meg Forza motorsport . Supert spill ! Har ikke så mye å utsette det på, men det burde vært mange flere biler. 230 biler blir litt smått i langden. Nå kan ikke jeg sammenligne det med GT4, ettersom at jeg ikke har prøvd det før :ohmygod: EDIT: Noe som vet hvordan man endrer det fra kw til hp?? Hater kw... Endret 1. mai 2005 av sablabra Lenke til kommentar
Fedorov Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Da har jeg også skaffa meg Forza motorsport . Supert spill ! Har ikke så mye å utsette det på, men det burde vært mange flere biler. 230 biler blir litt smått i langden. Nå kan ikke jeg sammenligne det med GT4, ettersom at jeg ikke har prøvd det før :ohmygod: EDIT: Noe som vet hvordan man endrer det fra kw til hp?? Hater kw... Er mer enn nok biler synes jeg. Og her har man jo Porscher og Ferrarier også. GT3/4 har jo som regel 10 "forskjellige" versjoner av de samme bilene, noe som ikke er så veldig interessant vil jeg si. En litt falsk måte å øke antall biler på for at det skal høres mer imponerende ut. Jeg bruker sjelden mer enn 20-30 forskjellige biler uansett ihvertfall. Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 (endret) Har ikke så mye å utsette det på, men det burde vært mange flere biler. 230 biler blir litt smått i langden. Vel, nå har ikke GT4 så enormt mange flere biler da; det er måten de teller dem på som gjør tallet stort. De har jo f.eks. 10 ulike Corvette-varianter, 19 ulike Mitsubishi Lancer Evolution og 22 ulike Nissan Skyline... Hvor ulike disse bilene faktisk er og oppfører seg bortsett fra små kosmetiske detaljer og andre farger/dekor kan man jo diskutere. Hvis Forza hadde telt på samme måte (med ulike motoralternativer / stylingupgrades o.l. som påvirker ytelse) så hadde jo Forza hatt et par tusen biler - basert på 230 grunnmodeller. Endret 1. mai 2005 av Shimano Lenke til kommentar
Aasgaard Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Jeg (og andre) hadde blitt veldig glad(e) om dere kunne slutte å lage slike "Den store <sett inn tittel>-tråden". Det er bare tull. Dere prøver å lage et eget lite underforum i forumet. Hadde vi villet hatt det slik hadde vi opprettet en Forza-kategori. Slike tråder som dette blir ufyselige å finne frem i, alt for store og uorganiserte. Post nå heller når dere har noe å si, fremfor å reservere en "den store xyz-tråden" hvor dere oppfordrer til å diskutere alt som har med et spill å gjøre. Forza lover forresten godt. Spilt det noen få timer. Kan ikke sies å være like realistisk som GT4, men klart veldig moro. Synes også GT4 ser lekrere ut. Men, jeg skal spille Forza mer før jeg sier stort. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 Veldig bra at man under tuning av bilene kan se hvilken klasse man tuner bilen til. Noen ganger kan det lønne seg å tune bilen maksimalt innenfor sin egen klasse fram for å vippe den i en klasse over der motstanden også er hardere. Har ikke spilt så mye, men nå er det vel slik at det alltid lønner seg å ha så sprek bil du bare klarer , uten å tippe over til neste klasse. Med en gang du tipper over vil du jo trolig ligge helt på bånn i den nye klassen. Lenke til kommentar
Arsenal_RULES Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 (endret) Jeg (og andre) hadde blitt veldig glad(e) om dere kunne slutte å lage slike "Den store <sett inn tittel>-tråden". Det er bare tull. Dere prøver å lage et eget lite underforum i forumet. Hadde vi villet hatt det slik hadde vi opprettet en Forza-kategori. Slike tråder som dette blir ufyselige å finne frem i, alt for store og uorganiserte. Post nå heller når dere har noe å si, fremfor å reservere en "den store xyz-tråden" hvor dere oppfordrer til å diskutere alt som har med et spill å gjøre. Endelig en som tar det opp! Merker meg veldig lei alle de "Den store <bla bla>-trådene som sprer seg rundt på forumet som noen småe (som fort blir store) skadedyr! Endret 2. mai 2005 av Arsenal_RULES Lenke til kommentar
Arsenal_RULES Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 (endret) Har jeg forstått deg riktig Aasgaard, når jeg sier at du oppfordrer folk til å heller lage mange små tråder i stedet for en felles tråd!?! Endret 2. mai 2005 av Arsenal_RULES Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 Kan ikke sies å være like realistisk som GT4 huh ? Lenke til kommentar
Elendil Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 Har jeg forstått deg riktig Aasgaard, når jeg sier at du oppfordrer folk til å heller lage mange små tråder i stedet for en felles tråd!?! Jepp nokolunde det Aasgaard påstår. Ser du på "Den store PSP tråden" så blir det så uoversiktelig. Btw: Denne er ikkje så stor, men dere skjønner kva eg meiner. Lenke til kommentar
Aasgaard Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 Har jeg forstått deg riktig Aasgaard, når jeg sier at du oppfordrer folk til å heller lage mange små tråder i stedet for en felles tråd!?! Det er resultatet, ja. Det er bedre om noen starter en tråd for å diskutere f.eks bilutvalget i Forza, en annen starter en tråd om hvorvidt dette er tidenes bilspill på Xbox, en annen igjen starter en tråd om favorittbil, etc. etc. Altså at folk starter tråder når de har noe å diskutere, ikke at folk forter seg å reservere "Den store ettellerannet-tråden" og prøver å få til et sammensurium av ulike diskusjoner samtidig på samme plass der. Lenke til kommentar
Arsenal_RULES Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Har jeg forstått deg riktig Aasgaard, når jeg sier at du oppfordrer folk til å heller lage mange små tråder i stedet for en felles tråd!?! Det er resultatet, ja. Det er bedre om noen starter en tråd for å diskutere f.eks bilutvalget i Forza, en annen starter en tråd om hvorvidt dette er tidenes bilspill på Xbox, en annen igjen starter en tråd om favorittbil, etc. etc. Altså at folk starter tråder når de har noe å diskutere, ikke at folk forter seg å reservere "Den store ettellerannet-tråden" og prøver å få til et sammensurium av ulike diskusjoner samtidig på samme plass der. Ja, dette er så til de grader mye bedre! Virker som folk synes det er respekt å være den som lager den store tråden. "Jipppii, det er jeg som har laget tråden alle snakker i" hahahah Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Hmmm... noen som vet hvordan jeg kan endre fra kw til hp??? Jeg blir grønn av irritasjon bare på grunn av det! Håper noen vet om dette er mulig Lenke til kommentar
Aasgaard Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Kan ikke sies å være like realistisk som GT4 huh ? Forza er klart mer arkadepreget enn GT4. Prøv begge spillene med både ratt og gamepad så blir det ganske tydelig. Jeg sier ikke at Forza er et arkadespill, men du får ikke den samme følelsen med bilen som GT4 og Driving Force Pro gir deg. Forza er mer "lettilgjengelig". På sett og vis skuffende, men det er uansett meget underholdende, om enn på en litt annen måte enn GT4. Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Men Forza har skade modell. Noe som drar opp endel i realistisk retning. Skademodell og bremsespor er de to tingene jag savner mest i GT4. Og selfølgelig AI på motstanderne. Hvordan er AI'en i Forza? Lenke til kommentar
Mazeking Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Har ikke lagt noe spesielt merke til dette 60 vs 30 frames greiene som folk skriker om. Dette hadde enkelt sett om du hadde hatt GT4 på en tv ved siden av.. Noen som vet om burnout3 kjører 60 fps? Det er jo ganske så smooth selv om det kanskje ikke er tidenens mest realistiske. Dog rimelig lett å vinne løp i forza med de bilene man vinner uten å tune bilene. Har satt AI på hard og slått av Traction Controll. I GT3 som er min eneste referanse hadde bilene rævva veigrep intill man fikk på skikkelig fjærer bremser og dekk. i forza her jeg bare tunet en av 8 biler og vinner glatt med alle.... Lenke til kommentar
Aasgaard Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Men Forza har skade modell. Noe som drar opp endel i realistisk retning. Skademodell og bremsespor er de to tingene jag savner mest i GT4. Og selfølgelig AI på motstanderne. Hvordan er AI'en i Forza? AI-en i Forza er vesentlig bedre enn i GT4. Skademodell er selvsagt fint, men når jeg snakker om realisme her dreier det seg om hvor realistisk det er å kjøre, ikke hvor realistisk det er å havne i grøfta. Dekkslitasje, dekktemperatur og bensinmengde (vektfordeling i forhold til bensinmengde) er langt viktigere enn bulker i mine øyne. I Forza er det ofte enkelt å rette opp i feil som i virkeligheten hadde sendt deg snurrende ut i sandfella. Du kan få en stor sleng i 200km/h, rumpa kommer fort, men når den er så langt ute at du nesten kjører sideveis kan du ofte klare å stanse slengen og rette opp igjen. Men, nå skal jeg holde kjeft. Spare litt til omtale. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå