nomo Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Jeg skal lage en helt enkel side, der en del av sida skal være konstant (menyen), og en annen del av sida skal være en "boks" som viser de forekjellige valgene man gjør i menyen! hvordan bruker jeg PHP include, istede for <iframe> til det? Lenke til kommentar
olear Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 (endret) include('foobar.php'); Merk at include og iframe ikke er det samme. Iframe inkluderer en html side i en ramme, mens include "bare" inkluderer siden. Endret 5. april 2005 av olear Lenke til kommentar
MiteS Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 Legg til dette der du vil ha innholdet. Innholdet du vil ha på hovedsiden legger du i en fil som du kaller main.php. <?php if (!$id) { include("main.php"); } elseif (!is_file("$id.php")) { echo 'This page is under construction.'; } else { include("$id.php"); } ?> Linker lager du slik: <a href="?id=side1">link til side1.php</a> <a href="?id=side2">link til side2.php</a> Lenke til kommentar
nomo Skrevet 9. april 2005 Forfatter Del Skrevet 9. april 2005 Flotters! Nå får jeg "main.php" til å vise seg på hoved sida, men hvordan får jeg skifta ut innholdet i "php boksen" ved hjelp av linker..må jeg tilføye noe i koden da? Lenke til kommentar
nomo Skrevet 9. april 2005 Forfatter Del Skrevet 9. april 2005 der fikk jeg det til!! takk skaruha!! Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 Hvor mange ganger må man påpeke at den viste metoden er en HØYST usikker måte å gjøre dette på? Les: http://www.unrealized.org/vis/sikker_inkludering/ Lenke til kommentar
nomo Skrevet 9. april 2005 Forfatter Del Skrevet 9. april 2005 oja...men hva foreslår du da?? Lenke til kommentar
Prodigy_ Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 oja...men hva foreslår du da?? Hva med å lese artikkelen Lokaltog linket til? Lenke til kommentar
nomo Skrevet 9. april 2005 Forfatter Del Skrevet 9. april 2005 He..he... overså det i all forrvirring her! Lenke til kommentar
MiteS Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 Beklager.. det var bare noe jeg skrev kjapt engang, som virker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå