Gå til innhold

Neverwinter Nights, et spill som ikke skulle vært sluppet, e

Anbefalte innlegg

Heisann...

Neverwinter Nights, et spill vi gamere har ventet på siden '99 har endelig funnet veien til butikkhyllene.

NWN er et gedigent spill med enormt potensiale, bare så synd de slapp det for tidlig, kunne godt ventet til jul for min del bare jeg slapp alle bugs'ene...

Etter innstallasjonen oppdaterte jeg spillet til v1.19, via auto updaten i spillet, fungerte fint det, men så kom første bombe, Atuokonfigurasjonsprogrammet takler ikke cpu over 2,2Ghz, rapporte da en cpu på -1,9Ghz, nåja, ikke noe som ikke lot endre på seg via en .ini fil.

Så kom neste bombe, ved saving av game så kræsjet spillet, musikken gikk videre, men bildet frøs. Tenkte da at dette var drivere, oppdaterte samtlige driver til hovedkort (ABIT IT7 max), skjermkort (ATI Radeon 8500 retail), lydkort (Soundblaster Live 5.1), til ingen nytte. Spillet frøs ved save game. Autosave gikk derimot fint.

Leste så på forumet til NWN (nwn.bioware.com) og der var det mange som hadde samme problem og ikke minst et 50 talls andre alvorlige problemer. Noen mente på at det var Soundblaster relatert, andre mente jeg måtte downgrade skjermkort drivere, noe jeg gjorde, prøvde vel 7-8 forskjellige drivere fra ATI, samme feilen vær gang. Kræsj ved save game.

Nok fikk være nok, avinnstallerte så spillet og innstallerte på nytt. Denne gang kjørte jeg ikke oppdateringen. Nå fikk jeg savet, kult, spille, spille...

Som den wizard jeg spiller så tenkte jeg det måtte være kjekt å sette opp de spells jeg trengte og åpnet deretter spell book, auda, kræsj igjen, total frys, restart av maskinen for å få den opp igjen.

Etter mange nye søk på nwn.bioware.com fant jeg til slutt ut at det var noe galt med nwmain.exe (startfila for nwn), denne byttet jeg da ut med en NoCd patch hentet fra nettet (ja, jeg har orginalen) og da virket det igjen gitt. Nå får jeg opp spell book og savet game i tillegg. Kult...

Etter endel timers spilling sitter jeg med et blandet inntrykk, spillet er stort, men kom det ikke dog noe for tildig ? tross alt har jeg vært av de heldige som faktisk har fått det til å kjøre...

Med fare for å bli flamet...

Jan Fredrik Lund

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som eg skreiv ein annen plass på dette forumet her,så gir spillprodusentene ut spillene alt for raskt. Det er om å komme først ut på markedet,mens grafikken og gameplayet er "up to date". Dette går selvsagt utover oss gamere. Eg har sansen for uttrykk som "Det er ferdigt når det er ferdigt",eller "Det kommer når det kommer". Produsentene setter tidsfrister på seg selv,og etter ein del utsettinger,så føler de at de MÅ sende det til trykken. Så kommer det patcher å oppdateringer annenhver måned.

Dette er fryktelig irriterende. Lenge leve de gode gamle spilla,før internett si tid! :smile:

Lenke til kommentar

Jeg har spillt spillet noen uker nå. Har krasjet et par ganger under saving jeg også.

Men det største problemet mitt er at EAX ikke fungere med mitt Creative Audigy kort. Må slå det over til software hver gang jeg spiller. Det som er det største problemet er at jeg ikke få inn lyder som skjer foran figuren men sidene fungerer helt fint.

Og av og til kommer det en veldig høy "PAAAAK"

Og nå du har 5 høytalere og en sub, som mer en fornøydmed å durere i vei for å lage de lyder pc'en min vil den skal gjør. For å si det kort.

JEG KVEPPER HVER GANG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Selve spillet greier ikke å skremme meg, men et eller annet der inni pc'en som er feil. Skremer meg mer!!!

Ellers er spillet over min forventning, untatt det å spille over internett. LAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAG.

:grin: :grin: :grin:

Lenke til kommentar

Jeg har spillt litt over internett, og ikke opplevd noe lag. du får prøve noen servere som ligger litt nærmere :smile: ( ellers kan det ha noe med at jeg har adsl 1024/256 å gjøre ;p )

Uansett er det et spill som ikke er veldig beregnet på public spill imo, men baserer seg på at venner spiller sammen. Jeg har heller ikke opplevd noe til save eller lyd problemene andre har opplevd.

I det hele tatt har jeg bare godt å si om NWN.

Lenke til kommentar

jeg er psycothic, chaotic evil med minimalt innteligence... dreper alle sammen med øks (exotic double axe) - veldig morro!

har hatt en bug... jeg plukket opp ett skjold jeg ville ha i venstre handa (øks i den høyre) - men da forsvant øksen min... jeg så etter den lenge men den var forsvunnet ifra spillet. måtte kjøpe en ny en, men spillet virker nå ganske bra.

Lenke til kommentar

Det er på tide at spillutviklerne slutter å bruke oss gamere som beta-testere. Jeg er så FED UP med det her. Bare se på GTA3 til PC. Det er så mye bugs i det spillet at utviklerne ikke kunne ha unngått å se det. Jeg oppforderer dere til å kreve pengene tilbake så fort dere finner ut at dere har problemer med spillet. Samtidig bør dere gi beskjed til spillutvikleren om at de ikke kan holde på sånn! Som forbrukere får vi ikke det vi har betalt for.

Jeg tror dataindustrien må være den eneste industrien, som kan gi ut halvferdige produkter uten å bli saksøkt.

Heldigvis er det ikke så ille i konsollverdenen...

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-04 14:17, Jc-g skrev:

Det er på tide at spillutviklerne slutter å bruke oss gamere som beta-testere. Jeg er så FED UP med det her. Bare se på GTA3 til PC. Det er så mye bugs i det spillet at utviklerne ikke kunne ha unngått å se det. Jeg oppforderer dere til å kreve pengene tilbake så fort dere finner ut at dere har problemer med spillet. Samtidig bør dere gi beskjed til spillutvikleren om at de ikke kan holde på sånn! Som forbrukere får vi ikke det vi har betalt for.

Jeg tror dataindustrien må være den eneste industrien, som kan gi ut halvferdige produkter uten å bli saksøkt.

Heldigvis er det ikke så ille i konsollverdenen...

Helt enig, så og si ALT som blir gitt ut i programvareindustrien er buggete og tullete.

Dette er ekstremt irriterende, jeg synes virkerlig syns på de stakkars folkene som ikke kan laste ned patchene og må spille de buggete spillene sine.

Lenke til kommentar

Til "r0nin"

Jeg har nextgentel sitt 2mbit tilbud. Det vil si 640kbit ut igjen også. Så det kan ikke være der problemet er.

Og på LAN fungere det bra så lenge jeg slipper å være server for 10 personer.

Alle andre spillte fint untatt meg så jeg droppet å spille på den maskinen og lot den være som en server.

Men jeg vil tror jeg har en kraftig nok maskin til å takle det meste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...