Ildflue Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Hvordan gjør jeg dette. Har et bagrunnsbilde og jeg vil ikke at det skal doble seg nedover. Hva legger jeg til i Css koden for å sette på scroll evt. hvordan får jeg bildet til å strekke seg? Lenke til kommentar
Ṱormod Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Her er koden for det elementet du har teksten i: #element-med-teksten-i { overflow: scroll; } Lenke til kommentar
Ildflue Skrevet 5. april 2005 Forfatter Del Skrevet 5. april 2005 Takk, det funka. Er det noen måte og få bort den horiosontale scrollern? Og en ting til, var det en kode for å bare strekke litt på bakgrunnsbilde? Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 (endret) Du kan ikke strekke et bakgrunnsbilde. Det du kan gjøre for at bilde ikke skal repetere seg nedover eller bortover er å legge til "no-repeat" i CSS koden din: body { background: url(bilde/hei.jpg) no-repeat; } Endret 5. april 2005 av Skomaker Lenke til kommentar
Ildflue Skrevet 5. april 2005 Forfatter Del Skrevet 5. april 2005 Da endte jeg opp med et blankt omeråde etter bildet prøvde med background-color:#44859B; background:url("../img/content.jpg") no-repeat; Men det hjalp ikke Lenke til kommentar
mohuhau Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Prøv med background: #44859B url("../img/content.jpg") no-repeat; i stedet Lenke til kommentar
Ildflue Skrevet 5. april 2005 Forfatter Del Skrevet 5. april 2005 Takker så meget alle sammen, det virka. En liten ting til... .main {/*main bg for siden*/ position:absolute; left:50%; height:800; width:800px; font-size:11px; margin-left:-500; padding:15px; border:1px solid #000000; background-color:#75A87B; } .content { position:absolute; width:625; margin-top:178; margin-left:300; height:580; font-size:11px; border:1px solid black; background: #44859B url("../img/content.jpg") no-repeat; padding:10px; z-index:4; } Det er en del av css koden min nå. Hva skal jeg gjøre for at den "main" skal bli lengre sammen med "content"? Er det mulig? Lenke til kommentar
Ildflue Skrevet 5. april 2005 Forfatter Del Skrevet 5. april 2005 Tilbake til scroller. Når jeg har på overflow: scroll; Så er det alltid scrollere på siden og i bunn, selv om det ikke trengs, hvordan fjerner jeg de? Lenke til kommentar
Ṱormod Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 (endret) Du kan legge til denne koden istedenfor overflow: scroll; overflow: auto; Den legger til scrollbar når det trengs. Her er en nyttig link for forklaring av overflow-egenskapen. Edit: Argh, Skomaker var kjappere Endret 5. april 2005 av Tready Lenke til kommentar
Ildflue Skrevet 5. april 2005 Forfatter Del Skrevet 5. april 2005 Takker, da går jeg for det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå