[RCG]Balthazar Skrevet 3. juli 2002 Del Skrevet 3. juli 2002 Har følgende to ulike(like?) problemer: På en maskin skal det installeres et USB ISDN modem. Drivere gikk in, modemet kommer opp med riktig navn uten gul trekant i egenskaper for min datamaskin. Men når jeg skal sette opp modemet på alternativer for internett/tilkoblinger så leter windows bare etter com-porter :S Maskinen det gjelder har Windows 98 Se og modemet er et Dynalink TA 107 USB. Gikk så hen og spurte om hjelp på Telehuset hvor modemet var kjøpt og de sa at det måtte settes opp som virtuell comport men han visste ikke nok til å forklare meg hvordan. Hjeeelp ! På en annen maskin skal det kobles en Garmin GPS 120 til en PC med C-map installert. På dette kartprogrammet virker det som om det er et lignende problem : det ser ut som om du får bare kan velge mellom Com porter. Krise. Maskinen det gjelder har ingen comporter(Qompaq-usj med Windows Millennium) Nå er GPS'en koblet til en LPT2 port etter sjema lastet ned fra Garmin.com men no luck. Kansje en slik virtuell Com-port er svaret også her? Håper noen kan forklare meg litt om hvordan jeg skal gå frem for å sette opp en slik virtuell comport. Lenke til kommentar
larsie Skrevet 3. juli 2002 Del Skrevet 3. juli 2002 Er ikke USB en COMunikasjonsport? Lenke til kommentar
[RCG]Balthazar Skrevet 3. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2002 USB = Universa Serial Bus COM = gammel dritt som nesten ikke brukes lengre p.g.a. dårlig hastighet m.m :smile: Lenke til kommentar
sprint Skrevet 4. juli 2002 Del Skrevet 4. juli 2002 COM aka Serial port er en gammel port. Ble brukt til mye før i tiden, men no trenger de fleste komponenter større hastighet. Det er allikevel noen få ting som fortsatt bruker serial port. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå