vanilla ice Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 (endret) Da var vi kommet til 5 april, en dato som vil være i våre hukommelser for resten av våre liv. For nøyaktig ett år siden i dag, skjedde det brutale man aldri før hadde trodd skulle skje i dette landet, i hvertfall ikke i Stavanger. En kriminell ransbande fra østlandet samt noen albanere fra Sverige deltok i kanskje tidenes og norgeshistoriens mest brutale ran. En politimann ble drept, ransmennene kom seg unna med 60-70 millioner kroner og flere mente at ranet var utført med militær prestasjon. I dag vet vi at dette ikke er tilfelle da 18 av de 19 som politiet mener stod bak ranet, nå er siktet og satt bak lås og slå. Noen er også løslatt, men fremdeles siktet. I går ble antatt ransmann nr. 17, Ridvan Halimi, pågrepet i Kosovo. Wow tenkte jeg, hadde egentlig aldri trodd at politiet skulle finne igjen de tre som var på rømmen. I allefall ikke i nærmeste framtid, men der tok jeg feil du gitt :!: Også i dag ble en av rømlingene, David Toska (også kalt mesterhjernen) pågrepet på en jernbanestasjon like ved sørkysten av Spania. Dette skjedde altså på ettårsdagen til ranet, og det påstås at dette var ren tilfeldighet. Synes i grunnen det er ganske rart, men genialt at de klarte å fakke to av de mest ettersøkte på bare to dager, nøyaktig ett år etter ranet. Har nå stor tro på oppklaring. Hva mener dere om saken? Har dere tro på oppklaring? R.I.P Klungeland Endret 5. april 2005 av Gnomenz Lenke til kommentar
Neptun_ Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Jeg har tro på at saken blir oppklart, og kanskje noen av ransmennene til og med sprekker og tilstår alt. Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 ja jeg tror at det blir oppklart nå som så mange er tatt... litt pussig at Toska blei tatt akkurat 1år etter at dette skjedde.. sikkert ren tilfeldighet.. btw: fettern min sto og så på alt sammen.. eller han var visst i nærheten da det skjedde, og løp selvfølgelig i dekning... var visst en ganske skremmende opplevelse.. kanskje ikke så rart Lenke til kommentar
vanilla ice Skrevet 5. april 2005 Forfatter Del Skrevet 5. april 2005 btw: fettern min sto og så på alt sammen.. eller han var visst i nærheten da det skjedde, og løp selvfølgelig i dekning... var visst en ganske skremmende opplevelse.. kanskje ikke så rart Må ha vært rart å stå der å bare se på at noen maskerte menn står å skyter mot politiet. Det er sånn som skal skje på film, og ikke i virkeligheten. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 1. Ridvan Halimi ble vel pågrepet forrige helg, ikke igår. Mediene fant det ut igår. 2. Politiet har visstnok hatt David Toska under overvåkning en tid, men valgte å pågripe han idag, så en tilfeldighet var det nok ikke at de tok han. Hvorfor de tok han idag vet jeg ikke, kanskje han prøvde å reise langt med tog, eller de gjorde det fordi det er ettårsdagen. 3. Tror det er slutt på de dager da man gravde ned utbyttet og hentet frem litt og litt. Dette er nok investert forskjellige plasser, gjerne i utenlandske firma, så jeg tror faktisk sannsynligheten for å finne igjen noe av ransutbyttet er liten. Men om alle de mistenkte er bak lås og slå, så er det vel på sett og vis oppklart. Lenke til kommentar
sofarot Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 En UKE etterpå det så hendte var jeg på domkirkeplassen i stvg. Litt lenger borte, liksom nærmere HM fant jeg ei patron hylse. Dog gjorde jeg ikke noe med det...! Lot den ligge jeg, jeg og mine kamerater måtte rekke en båt.. Lenke til kommentar
Propaganda Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 Jeg har tro på at saken blir oppklart, og kanskje noen av ransmennene til og med sprekker og tilstår alt. trur ikke de gutta her sprekker gitt.... detta er hardbarka karer,som veit at hvis de prater,så sliter de no jævli når de kommer ut.... I Norge er jo ikke straffen så stor en gang,greit,det blir lagt på litt med tanke på at de har drept en politi mann,men hvis utbytte fra ranet aldri blir funnet,så skal du ikke se bort ifra at gutta lever livet i Brasil like etter at de har sluppet ut etter soning... Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 Noen som tror at det kommer noe program på discovery eller? Det hadde vært genialt i så fall . Den patronhylsen kunne jo vært viktig bevismateriale da kanskje... Litt uvanlig at det ligger midt i byen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå