turbonissen Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Hei! Har fått tilbud om å kjøpe et nytt ubrukt IxusIII. Hva mener dere jeg kan betale for dette uten å føle meg lurt begynner vel å bli rundt tre år siden det kom på markedet.. thanks Bård Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 500kr kanskje? Kjøpte selv et helt nytt Ixus IIs (tror jeg det heter) på Elkjøp i romjula for 1500kr... Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 (endret) Nå snakker vi filmbasert her da. Ixus III er ikke digitalt. Det er et APS kamera som bruker APS film. APS film er dårligere enn vanlig 35mm film da negativstørrelsen blir mindre, og da blir bildene mer kornete når man får de på papir. Fordelen er at man kan få panorama, men da blåses en enda mindre del av negativet enda mer opp, og personlig synes jeg slike bilder blir ubrukelige. APS er også en del dyrere å fremkalle... ja, selv filmen koster litt mer. 500 for et brukt Ixus III synes jeg var litt i overkant. Prøv 350 først, og gå opp til 500 (men ikke over) om nødvendig. Vil vedkommende ha mer, så kjøp heller et nytt Olympus Mju-II til 900-1000 kroner. Overlegen i bildekvalitet, nesten like lite og bruker vanlig (og bedre) 35mm film. EDIT : ser nå at det er ubrukt og nytt. Nytt i butikk koster det gjerne over tusenlappen, så 500 er en ok pris. Men vil allikevel anbefale Mju-II fremfor dette kameraet om du har råd. Endret 11. april 2005 av Afseth Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 12. april 2005 Del Skrevet 12. april 2005 Sorry, bøyer meg i støvet... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå