Vo0do0 Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Formaterte nettopp maskinen. Men når jeg installerer drivere til ATI kortet mitt(Se sign), vil ikke maskinen boote windows. Den kommer halvveis før den fryser. Kommer scandisk opp, og jeg avbryter den låser den seg. Lar jeg scandisk kjøre låser den seg etter det er ferdig. Prøvd både med nyeste catalyst og omega drivere. Så jeg må boote sikkerhetsmodus og avinstallere driverene. Alle drivere til HK er installert. Bios er flashet til nyeste versjon. Noen tips? Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Får du fram POST og boot frem til det grafiske grensesnittet skal lastes? Lenke til kommentar
Vo0do0 Skrevet 5. april 2005 Forfatter Del Skrevet 5. april 2005 Det virker som den flipper i det Win XP skal lastes opp. Får denne stygge windows logoen, men tror det henger i det GUI'en skal opp på skjerm. Lenke til kommentar
Vo0do0 Skrevet 5. april 2005 Forfatter Del Skrevet 5. april 2005 Får du fram POST og boot frem til det grafiske grensesnittet skal lastes? Med andre ord, ja. Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 Litt snålt at dette skjer etter formatering men.. Er du sikker på at den låser seg? Har du skjermbilde fremme, eller virker det som om skjermen går i hvilemodus liksom? Lenke til kommentar
Vo0do0 Skrevet 6. april 2005 Forfatter Del Skrevet 6. april 2005 Det er to små prikker på toppen av skjermen når scandisk ikke har kjørt. Kjører scandisk, så fryser bildet. Lar den stå en stund så restarter maskinen. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 Hadde nettopp en ny PC som nektet å kjøre Windows. Svart skjerm. Litt testing viste at den kunne kjøre XP i safe mode, og Win98 og 2000 virket helt til jeg skulle legge inn drivere. Det var altså bare ren VGA som fungerte. Kortet var defekt, fikk nytt. Lenke til kommentar
Vo0do0 Skrevet 6. april 2005 Forfatter Del Skrevet 6. april 2005 Får boote XP så fremt jeg ikke har driverene installert. Skjermkortet har fungert tidligere. Var etter en reinstallasjon det skar seg. Vetta faen hva som hender. Nytt kort får jeg nok ikke, da jeg har kjørt en AC4 kjøler på kortet, så det er nok ikke så mye garanti igjen. Lenke til kommentar
Vo0do0 Skrevet 6. april 2005 Forfatter Del Skrevet 6. april 2005 Ingen som har noen gode tips? Lenke til kommentar
bholmsen Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 Hva med å prøve en tidligere utgitt driver til kortet. Lenke til kommentar
Vo0do0 Skrevet 8. april 2005 Forfatter Del Skrevet 8. april 2005 Da har jeg prøvd eldre drivere, og catalyst 5.4. Funker ikke. Begynner å bli alvorlig lei nå. Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 (endret) Noen tips? Ok.. la oss ta en oppsummering: - Du får startet uten driver. - Du får startet i VGA mode. - Du har forsøkt både nye og gamle drivere. - Kortet virket frem til du formaterte og reinstallerte. Ikke mye jeg kommer på men: - Har du hatt noe som helst feil eller problem med kortet tidligere? - Hvis du installerer en driver, fungerer maskinen frem til du har restartet og skal inn i windows igjen eller krasjer den på direkten? - Kan du slå av fastwrites i BIOS? - Kommer du inn i safe mode og VGA mode? - Kan du endre oppløsning til 1024x768 og starte på nytt i normal modus? Endret 8. april 2005 av Carnifex Lenke til kommentar
Vo0do0 Skrevet 8. april 2005 Forfatter Del Skrevet 8. april 2005 (endret) Noen tips? Ok.. la oss ta en oppsummering: - Du får startet uten driver. - Du får startet i VGA mode. - Du har forsøkt både nye og gamle drivere. - Kortet virket frem til du formaterte og reinstallerte. Ikke mye jeg kommer på men: - Har du hatt noe som helst feil eller problem med kortet tidligere? Ja. Med Catalyst drivere fikk jeg av og til artifacts. Og jeg måtte bruke omega for å kunne overklokke. - Hvis du installerer en driver, fungerer maskinen frem til du har restartet og skal inn i windows igjen eller krasjer den på direkten? Maskinen funker til jeg har restartet og skal inn i windows. - Kan du slå av fastwrites i BIOS? Ikke prøvd enda. Skal teste. Edit: Nei, det ser ikke slik ut. - Kommer du inn i safe mode og VGA mode? Kommer inn i safe mode, ikke prøvd VGA mode enda. Skal teste. Edit: Ja. VGA mode fungerer også. - Kan du endre oppløsning til 1024x768 og starte på nytt i normal modus? Heller ikke forsøkt. Skal teste. Edit: Nei. Det gikk ikke. Kommer tilbake med update etter litt testing. Takk for gode tips Noen flere gode tips? Endret 8. april 2005 av Vo0do0 Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 Nei jeg er lost.. Jeg hadde forsøkt å leke meg litt med AGP settings, skiftet mellom 4x og 8x, testet med AGP/PCI write/read instillinger av og på, slått av og på VPU recover og fastwrites. Hvis dette ikke virker aner jeg ikke. Kanskje det siste jeg hadde gjort hvis kortet ikke virket og jeg ikke kunne fått tilbake på garantien er å flashe BIOS og eventuelt stille volten ørlittegrann opp. Lenke til kommentar
Vo0do0 Skrevet 9. april 2005 Forfatter Del Skrevet 9. april 2005 Nå funker det så og si smertefritt. Det som ser ut til å ha kuket, er at jeg kjørte winxp på en FAT-partisjon. Prøvde med det gamle nVidia-kortet mitt, det hadde ingen problem. Men ATI kortet ville bare ikke virke. Dette blir nok det siste gang jeg kjøper ATI. Har kun vært problemer med det. Også tidligere ATI-kort har vært problematiske. Men jeg har aldri hatt nevneverdige problem med nVidia. Og tusen takk til Carnifex for tips og oppfølging. Lenke til kommentar
ADT Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 (endret) Nå funker det så og si smertefritt.Det som ser ut til å ha kuket, er at jeg kjørte winxp på en FAT-partisjon. Prøvde med det gamle nVidia-kortet mitt, det hadde ingen problem. Men ATI kortet ville bare ikke virke. Dette blir nok det siste gang jeg kjøper ATI. Har kun vært problemer med det. Også tidligere ATI-kort har vært problematiske. Men jeg har aldri hatt nevneverdige problem med nVidia. Og tusen takk til Carnifex for tips og oppfølging. Kortet er defekt. En kamerat hadde samme problemet, og fikk nytt en uke etter at han sendte det inn. Ikke nøy deg med at det fungerer nogenlunde... Om alt er HELT smertefritt, er jo saken biff, da kan du ignorere dette... Men hans problem var 100% likt . Kortet skal jo selvfølgelig også fungere på en FAT partisjon... Endret 16. april 2005 av ADT Lenke til kommentar
DillBall Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Ja enig med ADT, kortet ditt høres ut som det er defective, å det skal gå på reklamasjon. Ta på orginalribben slik det var å send det inn til butikken, de vil finne ut om det er produsentfeil noe det høres ut som det er. Send mail til de med komplett informasjon av hva du får, feilene, osv. Link gjerne til forbrukerrådets sider om reklamasjon, det får gjerne fart på saken hos butikken. Har erfaring selv med den feilen, å det er dessverre mye av d spesielt fra sapphire. Men har du handlet hos komplett, mpx, netshop, psdata, eller annen større nettbutikk ska d gå fint. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå