Gå til innhold

Hvordan forberede seg til intervju i forsvaret?

Windoge

Anbefalte innlegg

Fikk telefon i dag om at jeg blir innkalt til intervju i forsvaret angående lærlingplass som vekter eller resepsjonist, og jeg lurer derfor på om det er andre her som har vært innom det samme, eller vet hva man kan bli å få spørsmål om?

Vil jo selvfølgelig forberede meg best mulig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jepp, men lurer i tillegg på om det er annet som blir å skje, i og med at jeg må overnatte der, selv om det er her i byen. Håpet det var noen her som tidligere har vært innom intervju i forsvaret, angående lærlingplass, men virker som det er vanskelig å få tak i, utrolig nok. :)

Lenke til kommentar

Du må overnatte der? Jøss... Skikkelig forhør som krever god tid...? :dontgetit:

Har vært i kontakt med forsvaret angående lærlingplass tidligere, men det var riktignok innen IKT. Og intervjuet ble det aldri noe av, da jeg fant meg lærlingplass i mellomtiden. Virka som hyggelige folk da, tror ikke du trenger å bekymre deg. Og lykke til!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ting tok tid, og det skal jeg love dere. Mye av hele opplegget gikk ut på å vente, men tålmodighet er en viktig egenskap. :)

Intervjuet er over, og jeg føler at det meste gikk fint. Fikk en telefon i morrest da jeg fikk vite at jeg er en av de to som stiller sterkest til å få jobbe, og vil få endelig svar på mandag. Pinebenken ;)

Lenke til kommentar

En del fysiske tester, samt en noen praktiske tester for å finne ut hvor gode ledere vi er, hvor god du er til å kommunisere med andre, kondiss, osv. Er tydeligvis mer enn bare intervjuet som har rolle i forsvaret, men hvordan en gjør det på intervjuet vil selvfølgelig telle mest.

Lenke til kommentar
Nå, hva ble det? Vekter eller resepsjonist? (Trenger man kondis bak skranken?)

Fikk jobb som vekter, da resepsjonist er fjernet. Tror forrige år bare var en slags "prøveordning", noe som resulterte i at de ikke fant behov for flere resepsjonister i år.

Man trenger nok ikke kondiss for å sitte i resepsjonen, men man må allikevel gjennomgå sesjon og rekruttskole for å få jobben, samt holde en viss form mens man går lærlingtiden sin i forsvaret, særlig 1. året, da dette er vanlig førstegangstjeneste med opplærling i lærefaget man har valgt. Da mottar man lønn som vanlig vernepliktig soldat på ca 125,- per dag. 2. året tjener man 9700,- hver måned.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...