Gå til innhold

Forsikringsavtale, men hvor mye har jeg rett på?


Anbefalte innlegg

Kjøpte 3 års skade på maskinen. Pga manglende papir arbeid mellom butikk og selskap har ikke forsikringen dekket siste maskin. Er i hvert fall slik jeg har forstått hitils.

 

 

Avtale kostet 1997 kroner for tre år. Den ble bestilt 02. februar i fjor.

 

Butikken hevder jeg ikke skal forvente meg mer enn underkant av halvaprten, og nekter å gå høyere.

 

er det rettferdig at sum tilbake halveres, når den bare har løpt et år? eller hva er liknende praksis?

Endret av Christian86
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var ikke helt med på det du skrev i begynnelsen. Hva har ikke fungert. Hvilken type forsikring er det (butikk) og hvorfor vil de halvere den?

Jobber daglig med slike saker selv. Må nesten vite litt mer om hva som har skjedd i ditt tilfelle.

Slik vi har disse saken hos oss får kunde enten service dekket, eller nytt produkt. Får kunde nytt produkt har ikke prisen noe å si når kunden kjøpte varen. Han har krav på tilsvarende eller bedre produkt etter spesifikasjoner. Kunden får aldri utbetalt penger.

Lenke til kommentar
Var ikke helt med på det du skrev i begynnelsen. Hva har ikke fungert. Hvilken type forsikring er det (butikk) og hvorfor vil de halvere den?

Jobber daglig med slike saker selv. Må nesten vite litt mer om hva som har skjedd i ditt tilfelle.

Slik vi har disse saken hos oss får kunde enten service dekket, eller nytt produkt. Får kunde nytt produkt har ikke prisen noe å si når kunden kjøpte varen. Han har krav på tilsvarende eller bedre produkt etter spesifikasjoner. Kunden får aldri utbetalt penger.

start

 

skadeforsikring kroner 1797 fra Bestbuy AS

Laptop Acer

 

januar 2005: ny data grunnet doa

 

februar 2005: ny data Fujitsu

 

april 2005: heving av hele kjøpet. De hevder følgende:

 

Hei!

 

Erfaringene med Aon Grieg i slike saker er at de trekker ut den tiden avtalen har eksistert + at de tar seg betalt for saksbehandlingen. Dvs at du sannsynligvis vil ende opp med under halvparten av det du betalte.  Det vi tilbyr er 900,- tilbake for forsikringsavtalen + 18994,- som var kjøpesummen på faktura nr 200503059.

 

Når det gjelder On-site avtalen du har inngått med annen part kan vi ikke gjøre noe med. Der bør du ta kontakt med forhandler du tegnet avtalen hos, for å høre om det er mulig få den hevet.

 

 

Lenke til kommentar

Oki. Så du skal ikke bruke forsikringen nei. Trodde du hadde skadet pc'en.

Hvorfor hever du kjøpet?

Det kan nok stemme at de tar den summen du har betalt for forsikringen. Deler på dagene du har hatt denne og trekker av denne summen.

Grunnen til det er rett og slett at AON ikke har noe med at du hever kjøpet. De har levert deg en tjeneste i en periode. Du hever kjøpet. Og de vil nok ikke betale tilbake det du har "brukt". At de tar betalt for saksbehandling vet jeg ikke noe om. De gjør ikke det når vi bruker dem da. Mulig Bestbuy har andre avtaler.

 

Men om butikken bør dekke denne utgiften og gi deg hele beløpet tilbake er jo en annen ting da. Kommer vel litt ann på hvorfor du hever kjøpet?

Lenke til kommentar

Vanskelig å si. Hadde det vært her så hadde vi kreditert hele summen og tatt det eventuelle "tapet" selv mot AON. Jeg er usikker på hva du har krav på etter loven. God kundebehandlig tilsier at du får alt tilbake i slike saker.

Tror jeg ville ha forhørt meg hos forbrukerrådet. Få deres mening om saken. De har som regel god innsikt i hva du har krav på.

Pc'en har du krav på alt tilbake for i alle fall.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579
Kjøpte 3 års skade på maskinen. Pga elendig papir arbeid mellom butikk og selskap har ikke forsikringen hadde noe fungerende art siste 4 mndene.

Dette er jo uforståelig vrøvl. Dersom du ønsker hjelp, bør du vurdere å reformulere innlegget.

Lenke til kommentar
Jeg skjønner ikke hva du forsøker å si engang, ellers skulle jeg gjerne ha forsøkt å hjelpe deg.

rart de andre greier det :p

 

korte trekk:

 

kjøpte skadeforsikring hos Bestbuy for 1797 kroner. den skulle dekke for tre år. Nå, 1 år senere så heves kjøpet, dette inkl. forsikring. De hevder at forsikringsselskapet ikke vil gi mer enn under halvparten tilbake, og mener 900 kroner er nok.

 

jeg spørr da; er dette korrekt behandling?

Lenke til kommentar

Må si at jeg også hadde store problemer med å skjønne hva som har skjedd.

 

Slik jeg ser saken så har du fått tilbake kjøpesummen, men du vil også ha tilbake hele forsikringsummen? Eller i hvert fall mer enn halvparten?

 

 

Er det forhandleren som har tilbudt deg forsikringen, er dette et eget produkt eller har du skaffet denne på egenhånd?

 

Dersom forsikringen kan sees i sammenheng med kjøpet vil jeg anta at du har krav på å få tilbake forsikringssumen med avkortning for antall dager du har hatt forsikringen (terminer).

 

Dersom man sier at forsikringen din på 3 år har 6 terminer (hvert halvår) så har du akkurat brukt opp 3 terminer. Det vil si halvparten av forsikringsperioden. Så det svaret du har fått er ikke så halvgalt. (Men jeg er usikker på om du har krav på å få tilbake hele forsikringen og jeg tror du må legge ned MYE arbeid dersom du skal få gjennomslag på det synspunktet [tviler på at forbrukerrådet kan gi noe fullgodt svar der])

 

 

Dersom forsikringen ikke kan sees i sammenheng med kjøpet vil det bero litt på om avtalen kan sies opp eller ikke.

Endret av Culpa
Lenke til kommentar

hmm, har visst formulert meg særdeles dårlig her. beklager folkens.

 

 

sakens hendelsesforløp er som følgende:

 

i fjor, rundt februar kjøpte jeg en Acer maskin med 3års skadeforsikring. Denne maskinen hadde en defekt som acer ikke kunne fikse.

 

I mai 2004 byttet Acer maskinen til en ny enhet. Jeg antok at forsikringen ble videreført, uten at jeg kan si dette for sikkert.

 

I januar/februar 2005 ble Acer maskinen sendt på reklamasjon. Jeg fikk velge en annen maskin, og valget falt på Fujitsu sin Lifebook E8010 maskin.

 

April 2005: reklamasjon på Fujitsu maskinen godkjennes i butikken, grunnet feilaktige opplysninger om batteritid. 50% avvik.

Maskinen var forsøkt utbedret for dette to ganger tidligere.

 

Jeg fikk tilbud om heving av kjøpet, og valgte dette. I farten kom jeg da på at jeg også hadde forsikring, som jeg trodde var satt over på fujitsu maskinen.

 

Han som ringte meg fra butikken var nokså overrasket, og ville sjekket dette.

 

I dag fikk jeg så mail, hvor dette stod:

Erfaringene med Aon Grieg i slike saker er at de trekker ut den tiden avtalen har eksistert + at de tar seg betalt for saksbehandlingen. Dvs at du sannsynligvis vil ende opp med under halvparten av det du betalte.  Det vi tilbyr er 900,- tilbake for forsikringsavtalen + 18994,- som var kjøpesummen på faktura nr 200503059.

 

Når det gjelder On-site avtalen du har inngått med annen part kan vi ikke gjøre noe med. Der bør du ta kontakt med forhandler du tegnet avtalen hos, for å høre om det er mulig få den hevet.

 

forsikringsavtalen inneholder ingen klausul om heving og prisavslag.

Forbrukerrådet mener dette er brudd på forsikringsloven (husker ikke spesifikt navn i farten)

 

Jeg lurer på om jeg har grunlag til å fortsette en krangel, eller om jeg burde stoppe her, og si meg fornøyd?

 

bedre?

Lenke til kommentar

bedre?

Mye bedre :yes::yes:

 

Det jeg ikke skjønner og som ikke henger på greip er hvorfor butikken tilbyr at du får tilbake halvparten dersom det er Aon Grieg som er din avtalemotpart?

 

Og dersom du som forbruker har tegnet en avtale med Aon Grieg så tviler jeg sterkt på at de kan ta betalt for saksbehandlingstiden.

 

Og hvilken av dine produkter har egentlig vært forsikret?

 

 

Kanskje har du noe å hente, men jeg vet ikke om det er verdt å bruke tid på.

Men du kan alltids ringe forbrukerrådet, det er nesten gratis.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...