FalconEyes Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 For en måned siden kjøpte jeg en AMD Athlon 64 3000+, hovedkort minne ++ og en Thermaltake Hammer 525 Cpu kjøleribbe, og Thermaltake UFO CPU vifte. Jeg fikk no kjølepasta av en kamerat, og innstallerte det hele. Det funker greit, men CPU'en holder alt fra 33 til 48 grader med vifta på ca 1600 opm og uten krevende programmer i windows. Dette gjør at ytelsen blir veldig variert. Hva kommer dette av, og hva skal jeg gjøre for å fikse det? Noen som har noen forslag? Her er linken til vifta: http://www.psdata.no/ps.asp?it=108438&mlevel=070400 Og her er linken til ribbene: http://www.psdata.no/ps.asp?it=108442&mlevel=070400 Lenke til kommentar
Kjeksen Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Det du kan gjøre visst du har boxed vifta er at du kan sammenligne temperaturene. Men de temperaturene du har nå er langt ifra skadelig for cpu`en så jeg ville ikke ha brydd meg noe mer med mindre du skal begynne og klokke.. Lenke til kommentar
Pels Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Det funker greit, men CPU'en holder alt fra 33 til 48 grader med vifta på ca 1600 opm og uten krevende programmer i windows. Dette gjør at ytelsen blir veldig variert. ermm.gif Kremt .. hva er egentlig problemet ? Temperaturen eller ytelsen? 33-48*C er jo absolutt ikke noe å bekymre seg over. Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Tviler sterkt på at du vil merke ytelsesforskjeller mellom de tempraturene der... Nei, det er nok et annet sted problemet ligger... Det at CPU tempraturen stiger uten at viftas moment endrer seg er vel forårsaket av at CPUen jobber så jeg ville nok sett litt i oppgavebehandling når det skjer... Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Det så egentlig gankse greit ut, dra på boxed vifta, se på ytelsen der osv. Sammenlign med den du har der, men jeg ville tippa at den du har der er bedre. Det er en grunn til at boxed følger med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå