Korgul Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Hei! Jeg får blåskjerm i tide og utide ved bruk av en internett browser (samme hvilken, IE, Opera, Moz etc). Feilmeldingen skylder på IRQL Driver not less or equal og at feilen ligger i ndis.sys. Av det jeg har googlet meg fram til forstår jeg at dette kan bero på at nettverkskortet "deler" irq med noe annet og skaper en konflikt. Hvordan kan jeg gå inn og omfordele dette? Er dette noe en med min noe begrensede innsikt kan ordne selv? På forhånd takk for hjelpen! mvh Andreas Lenke til kommentar
CrazyD Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 hmm Vet ikke hvor mye du kan og ikke kan, men det kan være litt tricky. Høyreklikk min datamaskin ->egenskaper -> maskinvare ->enhetsbehandling. umm... klikk på vis og skift til "ressurser etter type" merk av datamaskin ikonet på toppen, utvid så IRQ og se hva som evnt er i konflikt med nettverkskortet ditt. Du må som regel forandre IRQ innstillinger i BIOS, og det kan være litt spennende hvis du ikke har rotet der før. Jeg anbefaler at du leser manualen til hovedkortet ditt før du begynner med det. Evnt post her hvilket HK du har, så kanskje noen kan hjelpe. Lenke til kommentar
Korgul Skrevet 5. april 2005 Forfatter Del Skrevet 5. april 2005 Hei og takk for svar! Jeg gikk en litt annen rute, men fant vel frem til det jeg skulle allikevel. På Systeminformasjon->Maskinvareressurser->Konflikter og Deling fant jeg IRQ 20 Standard OpenHCD USB-vertskontroller IRQ 20 NVIDIA® nForce Audio Codec Interface IRQ 21 Standard OpenHCD USB-vertskontroller IRQ 21 Standard Dual PCI Channel IDE-kontroller Jeg antar da at det er ett av disse som skaper konflikten. Hvordan endrer jeg disse / tillegger de en ny plassering uten å føkke opp maskinen? Mitt HK er Abit NF8 Socket 754. Når det gjelder mine BIOS skills så begrenser de seg til å ha klart å aktivere et onboard Lan kort en gang.... Håper på svar! Med vennlig hilsen Andreas Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå