Gå til innhold

MSI MEGABOOK S270/271

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det står jo på MSI.com.tw, snorreh. :yes:

Hvor da?

Øverst på produktsiden til S270 i flash-animasjonen. "Superb Glare 12.1" Widescreen" :yes:

Ok, men det er ikke alle som vet at glare og glossy er samme tingen da. Uansett så er det greit å vite at S270 vil bli levert med en fantastisk bra skjerm. For en 12.1" skjerm så er en oppløsning på 1280x800 også helt perfekt :)

Endret av snorreh
Lenke til kommentar
Er den så mye dårligere då?, men for meg så ska bruke den til skolearbeid å litt Football Manager må den no være bra nok med S260? Skikklige spill tar eg på den stasjonere PCen.

På grafisk intensive ting så er nok S260 bare rundt halvparten så bra som S270, noe som med tanke på spill kan bety forskjellen mellom spillbart og uspillbart. S270 er også utstyrt med en 64-bits prosessor som gjør den klar for 64-bits operativsystem som f.eks. Windows XP Pro x64, som er en grei forsikring for dem som har planer om å beholde maskinen en stund. Ellers er de nok ganske like vil jeg tro :)

Lenke til kommentar
Er den så mye dårligere då?, men for meg så ska bruke den til skolearbeid å litt Football Manager må den no være bra nok med S260? Skikklige spill tar eg på den stasjonere PCen.

På grafisk intensive ting så er nok S260 bare rundt halvparten så bra som S270, noe som med tanke på spill kan bety forskjellen mellom spillbart og uspillbart. S270 er også utstyrt med en 64-bits prosessor som gjør den klar for 64-bits operativsystem som f.eks. Windows XP Pro x64, som er en grei forsikring for dem som har planer om å beholde maskinen en stund. Ellers er de nok ganske like vil jeg tro :)

Lenke til kommentar

Kan nok ta en tid før S270 kommer, i mailen fra Komplett skrev de at de ventet en stund med å ta inn S270, da de ikkje var fornøyd med den, nøyaktig ka de ikkje var fornøyd med vet eg ikkje, sendte mail tebake te de å spurte ka de ikkje var fornøyd med på S270, så no venter eg bare på svar....

Lenke til kommentar
Kan nok ta en tid før S270 kommer, i mailen fra Komplett skrev de at de ventet en stund med å ta inn S270, da de ikkje var fornøyd med den, nøyaktig ka de ikkje var fornøyd med vet eg ikkje, sendte mail tebake te de å spurte ka de ikkje var fornøyd med på S270, så no venter eg bare på svar....

Såvidt jeg forstod så var det bare noen mindre problemer med PowerNow-støtten for Turion 64 på det eksemplaret av S270 som Komplett hadde inne til testing i forrige måned. Uten en fungerende PowerNow-støtte så går jo prosessor-viften omtrent hele tiden, men jeg regner med at MSI har fikset dette nå enten med en ny PowerNow-driver eller BIOS-oppdatering. Komplett har iallefall sagt at de kommer til å ta inn S270 så snart de har fått bekreftet fra MSI at dette er i orden :)

Endret av snorreh
Lenke til kommentar

Har holdt øye med denne tråden en stund. Jeg har selv tenkt meg en laptop i juni, og har lenge hatt lyst på en ultraportabel (noe i nærheten jaffal), og har sett ut MSI sine S260/S270 maskiner samt AOpens 1551 maskin, men ifølge manualen og MSI sine websider støtter S270 maks 1280x800 på ekstern CRT, synes det høres lite ut egentlig.

Sitter med 1600x1200 på min 19" CRT. 1551 støtter jo 1600.x1200 men den har litt dårligere innmat, spes gfx kortet.

Kunne være greit å koble den til, gjennom en kvm switch, til desktop skjermen når den ligger på bordet her (kvm switch for å kjøre både laptop og desktop på samma skjerm seff).

Lenke til kommentar

I kap. 3-4 i manualen står det følgende:

You can connect an external monitor to your Notebook through the VGA port for a larger view with higher resolution.

Igjennom ATI Catalyst-driveren så kan man definere en ekstern skjerm med en oppløsning opptil 2048x1536.

Lenke til kommentar
Igjennom ATI Catalyst-driveren så kan man definere en ekstern skjerm med en oppløsning opptil 2048x1536.

Greit nok, men kan man utvide skrivebordet over begge skjermere slik at man kan plassere progammene på hver sin skjerm?

Ja, som det står på i kap 2-4 i manualen:

Display Detect

System auto detect LCD or CRT:

1. Display to CRT - only if LCD lid is closed;

2. Display to LCD - only if no CRT detected;

3. Display can scan CRT & LCD simultaneously if both are detected and activate.

Grafikken i brikkesettet på S270 støtter også dette:

http://www.ati.com/products/radeonxpress200m/specs.html

Multiple Display Features

* Dual independent displays: CRT/LCD

Jo, men i PDF manualen til S270 kapittel 2-4 (s. 20) står det

CRT Support:

800x600, max, 32bit color

1024x768, max, 32bit color

1280x800, max, 32bit color

:dontgetit:

Det er nok oppløsninger som LCD-skjermen støtter samtidig med CRT, for hvis man bruker bare CRT så støtter den høyere oppløsninger som jeg har nevnt tidligere.

Endret av snorreh
Lenke til kommentar
Det er nok oppløsninger som LCD-skjermen støtter samtidig med CRT, for hvis man bruker bare CRT så støtter den høyere oppløsninger som jeg har nevnt tidligere.

Ja, seff, tenkte ikke på det. Synes det var litt rart og at 1280x800 var maks res. på ekstern CRT. Håper Komplett får de inn snart, og at Hardware.no og DinSde for testet den.

Endret av CannibalCorpse
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...