Gå til innhold

MSI MEGABOOK S270/271

Anbefalte innlegg

Jeg hadde en prat med en kar hos Komplett, og selv om jeg ikke husker nøyaktige detaljer fikk jeg inntrykk av at de hadde løst problemene med tidligere batcher fra MSI og at de var optimistiske med tanke på å få returnert pc'ene til alle som har sendt dem inn.

7061748[/snapback]

Problemet med at maskinen fryser når BT antenne kobles til, er fikset med ny Bios, du kan få denne fra komplett. Den ligger ikke på sidene til MSI.

Endret av Privat
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå var det dessverre ikke BT-feilen som var problemet for min del, (tror i hvertfall ikke det, skrudde aldri bevisst på blåtann og lot være å intallere bt-drivere) men du vet ikke tilfeldigvis hvilken BIOS-versjon dette skulle være?

Om jeg husker riktig var det v. 1.17 jeg la i inn på min , jeg mottok pc'en fra Komplett med v. 1.12.

Er vel på tide å sende mail til Komplett igjen, begynner å bli litt utålmodig.

Lenke til kommentar
... og jommen ser det ikke ut som det har blitt sluppet en ny BIOS også.

Min s271 er forøvrig på vei tilbake fra komplett nå, håper virkelig dette markerer en slutt på alt det vonde.

:thumbup:

J.

7154927[/snapback]

Hjelp!? Oppdaterte BIOS nå fra MSI, og PCen viser bare svart skjerm ved oppstart. Vaglte 3.21 for SATA. Var dette feil? Ser det ligger en 1.21 ute også.

Lenke til kommentar
Har du PATA eller SATA-disk på den da?

7157741[/snapback]

Jeg var nesten helt sikker på jeg hadde SATA, men når jeg ser nærmere på det hadde tydeligvis ikke det. Men brukte 1.XX versjonen før, fordi noen sa at 3.XX ikke virket skikkelig ennå.

Husk bare å laste ned versjon 1.17, ikke 3.0, da den ikke støttes...

6873264[/snapback]

En med samme problem her: MSI-forum

Utrolig irritert på meg selv at jeg gjorde dette så fort. Vet noen om en evt. mulighet for å resette BIOS på S271?

Endret av tolf
Lenke til kommentar
Har du PATA eller SATA-disk på den da?

7157741[/snapback]

Jeg var nesten helt sikker på jeg hadde SATA, men når jeg ser nærmere på det hadde tydeligvis ikke det. Men brukte 1.XX versjonen før, fordi noen sa at 3.XX ikke virket skikkelig ennå.

Husk bare å laste ned versjon 1.17, ikke 3.0, da den ikke støttes...

6873264[/snapback]

En med samme problem her: MSI-forum

Utrolig irritert på meg selv at jeg gjorde dette så fort. Vet noen om en evt. mulighet for å resette BIOS på S271?

7157822[/snapback]

Resette kan du gjøre så mye du vil, det vil uansett ikke tilbakestille bios til tidligere status. Laget du backupdisk under oppdatering? Pleide å gjøre det jeg ihvertfall.

Lenke til kommentar
Jeg laget selvfølgelig ingen backupdisk. Håpløst. Kan dataene på harddisken også ha blitt korrupte?

Er den eneste løsningen å sende inn PCen til Komplett/MSI?

7158498[/snapback]

Tips til neste gang: backupdisk, kan sikkert ta det på usb-flash. Ganske sikker på at data på harddisken berget ja. Tror du må sende den inn, eller får MSI\komplett til å sende diskett\usb med recovery.

Lenke til kommentar
Jeg laget selvfølgelig ingen backupdisk. Håpløst. Kan dataene på harddisken også ha blitt korrupte?

Er den eneste løsningen å sende inn PCen til Komplett/MSI?

7158498[/snapback]

Tips til neste gang: backupdisk, kan sikkert ta det på usb-flash. Ganske sikker på at data på harddisken berget ja. Tror du må sende den inn, eller får MSI\komplett til å sende diskett\usb med recovery.

7158518[/snapback]

"Backupdisk" som i backup av?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Min s270 sliter, og har gjort dette lenge. Den fryser seg (ikke så ofte), og det virker som om filsystemet går i dass sånn etter 14 dager med aktivt bruk. Det skjer både under Windows og Linux. Har skjedd flere ganger nå, og jeg er lei av det.

Men dette er jo en feil som antagelig ikke komplett vil finne med 10 minutters feilsøking. Hva skal jeg gjøre? Det er jo ikke holdbart i det heletatt..

Er det mulig en Biosflash vil rette opp dette?

Lenke til kommentar

Hei

Er det noen som vet om s271'en takler Vista tilfredstillende med det grafikkortet som sitter i laptopen? Tenkte kanskje å kjøpe med 2 gb minne hvertfall ..

Lurte også på om noen av dere s271 eiere kan fortelle meg litt om:

-ytelsen

-batterilevetid (4 timer ved lettere oppgaver?)

-byggekvalitet (knirking på tastatur, chassis ved trykk, div slots)

-dobbeltkjerne prosessoren (er det merkbart bedre ved multitasking?)

-personlige opplevelser med denne laptopen etter mye bruk

Takker for svar :!:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...

Ser det har vært lite aktivitet i denne tråden den siste tiden, men ville bare nevne at jeg har vært svært godt fornøyd med min S271 siden siste BIOS-oppdatering.

Har også fått satt inn en ekstra Gig med ram, så nå er det det bare velstand.

Ble forøvrig imponert over hvor bra maskinen takler Half-Life 2, kjekt å ha når man feirer jul hjemme hos mor.

... syns maskinen har fått litt mye pepper i tester rundt omkring, derfor jeg følte for å komme den litt i forsvar.

J.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...