Privat Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 (endret) Jeg hadde en prat med en kar hos Komplett, og selv om jeg ikke husker nøyaktige detaljer fikk jeg inntrykk av at de hadde løst problemene med tidligere batcher fra MSI og at de var optimistiske med tanke på å få returnert pc'ene til alle som har sendt dem inn. 7061748[/snapback] Problemet med at maskinen fryser når BT antenne kobles til, er fikset med ny Bios, du kan få denne fra komplett. Den ligger ikke på sidene til MSI. Endret 20. oktober 2006 av Privat Lenke til kommentar
Oldboy Jenny Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Nå var det dessverre ikke BT-feilen som var problemet for min del, (tror i hvertfall ikke det, skrudde aldri bevisst på blåtann og lot være å intallere bt-drivere) men du vet ikke tilfeldigvis hvilken BIOS-versjon dette skulle være? Om jeg husker riktig var det v. 1.17 jeg la i inn på min , jeg mottok pc'en fra Komplett med v. 1.12. Er vel på tide å sende mail til Komplett igjen, begynner å bli litt utålmodig. Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Noen fra sørvestlandet som har et overflødig 4-cells batteri? I god stand. Evt noen som vet hvor man får kjøpt slike? Komplett selger kun 8 cells separat. Lenke til kommentar
Oldboy Jenny Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Brukte litt tid på å snuse gjennom MSI-forumet i dag, og fant noe som kanskje kan ligne på fremskritt. Scroll ned til 5. oktober derifra diskuteres en ny BIOS. Får ikke forsøkt dette selv da jeg har sendt min s271 tilbake til komplett. Lenke til kommentar
Oldboy Jenny Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 (endret) ... og jommen ser det ikke ut som det har blitt sluppet en ny BIOS også. Min s271 er forøvrig på vei tilbake fra komplett nå, håper virkelig dette markerer en slutt på alt det vonde. J. Endret 26. oktober 2006 av Oldboy Jenny Lenke til kommentar
tolf Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 ... og jommen ser det ikke ut som det har blitt sluppet en ny BIOS også. Min s271 er forøvrig på vei tilbake fra komplett nå, håper virkelig dette markerer en slutt på alt det vonde. J. 7154927[/snapback] Hjelp!? Oppdaterte BIOS nå fra MSI, og PCen viser bare svart skjerm ved oppstart. Vaglte 3.21 for SATA. Var dette feil? Ser det ligger en 1.21 ute også. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Har du PATA eller SATA-disk på den da? Lenke til kommentar
tolf Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 (endret) Har du PATA eller SATA-disk på den da? 7157741[/snapback] Jeg var nesten helt sikker på jeg hadde SATA, men når jeg ser nærmere på det hadde tydeligvis ikke det. Men brukte 1.XX versjonen før, fordi noen sa at 3.XX ikke virket skikkelig ennå. Husk bare å laste ned versjon 1.17, ikke 3.0, da den ikke støttes... 6873264[/snapback] En med samme problem her: MSI-forum Utrolig irritert på meg selv at jeg gjorde dette så fort. Vet noen om en evt. mulighet for å resette BIOS på S271? Endret 26. oktober 2006 av tolf Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Har du PATA eller SATA-disk på den da? 7157741[/snapback] Jeg var nesten helt sikker på jeg hadde SATA, men når jeg ser nærmere på det hadde tydeligvis ikke det. Men brukte 1.XX versjonen før, fordi noen sa at 3.XX ikke virket skikkelig ennå. Husk bare å laste ned versjon 1.17, ikke 3.0, da den ikke støttes... 6873264[/snapback] En med samme problem her: MSI-forum Utrolig irritert på meg selv at jeg gjorde dette så fort. Vet noen om en evt. mulighet for å resette BIOS på S271? 7157822[/snapback] Resette kan du gjøre så mye du vil, det vil uansett ikke tilbakestille bios til tidligere status. Laget du backupdisk under oppdatering? Pleide å gjøre det jeg ihvertfall. Lenke til kommentar
tolf Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Jeg laget selvfølgelig ingen backupdisk. Håpløst. Kan dataene på harddisken også ha blitt korrupte? Er den eneste løsningen å sende inn PCen til Komplett/MSI? Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Jeg laget selvfølgelig ingen backupdisk. Håpløst. Kan dataene på harddisken også ha blitt korrupte? Er den eneste løsningen å sende inn PCen til Komplett/MSI? 7158498[/snapback] Tips til neste gang: backupdisk, kan sikkert ta det på usb-flash. Ganske sikker på at data på harddisken berget ja. Tror du må sende den inn, eller får MSI\komplett til å sende diskett\usb med recovery. Lenke til kommentar
tolf Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Jeg laget selvfølgelig ingen backupdisk. Håpløst. Kan dataene på harddisken også ha blitt korrupte? Er den eneste løsningen å sende inn PCen til Komplett/MSI? 7158498[/snapback] Tips til neste gang: backupdisk, kan sikkert ta det på usb-flash. Ganske sikker på at data på harddisken berget ja. Tror du må sende den inn, eller får MSI\komplett til å sende diskett\usb med recovery. 7158518[/snapback] "Backupdisk" som i backup av? Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Av forrige bios som fungerte så den kan flashes tilbake. Lenke til kommentar
tolf Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Av forrige bios som fungerte så den kan flashes tilbake. 7158720[/snapback] Ah ok. Men hvordan kan dette gjøres i det hele tatt når pcen ikke viser noe som helst når den skrus på? Lenke til kommentar
j-- Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Min s270 sliter, og har gjort dette lenge. Den fryser seg (ikke så ofte), og det virker som om filsystemet går i dass sånn etter 14 dager med aktivt bruk. Det skjer både under Windows og Linux. Har skjedd flere ganger nå, og jeg er lei av det. Men dette er jo en feil som antagelig ikke komplett vil finne med 10 minutters feilsøking. Hva skal jeg gjøre? Det er jo ikke holdbart i det heletatt.. Er det mulig en Biosflash vil rette opp dette? Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 Hvilken bios versjon har du da? Lenke til kommentar
j-- Skrevet 14. november 2006 Del Skrevet 14. november 2006 BIOS Version: "A1013AMS V6.70 01/09/06" Står i biosen ihvertfall.. Lenke til kommentar
chaqlee Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 Hei Er det noen som vet om s271'en takler Vista tilfredstillende med det grafikkortet som sitter i laptopen? Tenkte kanskje å kjøpe med 2 gb minne hvertfall .. Lurte også på om noen av dere s271 eiere kan fortelle meg litt om: -ytelsen -batterilevetid (4 timer ved lettere oppgaver?) -byggekvalitet (knirking på tastatur, chassis ved trykk, div slots) -dobbeltkjerne prosessoren (er det merkbart bedre ved multitasking?) -personlige opplevelser med denne laptopen etter mye bruk Takker for svar :!: Lenke til kommentar
Tor-K-El Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 BIOS Version: "A1013AMS V6.70 01/09/06" Står i biosen ihvertfall.. 7287490[/snapback] Prøv å flash til siste bios. Du kan finne den på følgende adresse: http://www.msi.com.tw/program/support/bios...UID=622&kind=11. NB! Ikke last ned feil versjon, sjekk om du har en IDE eller sata harddisk og last ned bios versjon utifra det. Lenke til kommentar
Oldboy Jenny Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 Ser det har vært lite aktivitet i denne tråden den siste tiden, men ville bare nevne at jeg har vært svært godt fornøyd med min S271 siden siste BIOS-oppdatering. Har også fått satt inn en ekstra Gig med ram, så nå er det det bare velstand. Ble forøvrig imponert over hvor bra maskinen takler Half-Life 2, kjekt å ha når man feirer jul hjemme hos mor. ... syns maskinen har fått litt mye pepper i tester rundt omkring, derfor jeg følte for å komme den litt i forsvar. J. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå