Marzo Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 Har to vedvarende problemer: - kontinuerlig viftestøy. - det det kan virke som om det er dårlig kontakt i skjermen, har til nå opplevd fire tilfeller der skjermen blir sort og jeg bare såvidt kan ane konturene av det som skulle vises. Dette varer gjerne en halvtime, nok til at jeg blir lei og forlater maskinen. Om ikke dette bedrer seg må nok maskinen sendes i retur. 6847078[/snapback] Hva i alle dager venter du på? Jeg hadde sendt den tilbake med en eneste gang. Retur asap! Lenke til kommentar
tolf Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 (endret) Har også nettopp fått pc'en og har samme problemene som dere beskriver. -Skjermen enten blacker helt ut, blir helt hvit eller fryser med et grå-aktig-"trøbbel-med-skjermkortet"-utseende. -Viftene går kontinuerlig, også når kjernene kjører på 800MHz. Har innstallert AMD Power Now driverene. Skal det være sånn? Noen som vet hva slags det beløp det er snakk om når Komplett skriver: "Dersom du benytter deg av angreretten i forbindelse med et tilvirkningskjøp (hos oss er dette PC-er som blir tilpasset etter kundenes ønsker via vår "PC-bygger" eller via konsultasjon med selger), så er du pliktig til å betale de ekstra kostnadene som påbeløper for utført arbeid og medgåtte materialer (jf. Angrerettloven §16 første ledd)." Ellers er det ganske synd med problemene fordi det ellers er en veldig bra bærbar. Veldig bra skjerm, bra ytelse, byggkvalitet osv. Endret 15. september 2006 av tolf Lenke til kommentar
meinir Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 (endret) .. Endret 29. september 2010 av meinir Lenke til kommentar
Oldboy Jenny Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 (endret) Da har jeg sendt beskjed til Komplett om at jeg også må returnere S271'en pga. skjermproblemet. Burde jo vært vant til at man aldri får en velfungerende pc på første forsøk, men likefremt er det ergelig. Håper bare jeg ikke må vente like lenge som da jeg først bestilte maskinen. Fint om dere andre her som måtte returnere S271 kan gi et lite ord om progresjonen. J. Endret 18. september 2006 av Oldboy Jenny Lenke til kommentar
Oldboy Jenny Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Hvordan oppdaterer dere egentlig bios på s271? Først fikk jeg inntrykk av at dette skulle gå an gjennom Live Update, men jeg så i ettertid at det kun var VGA BIOS (eller hva det nå het.) Kan ikke se at det går å bruke en bootable Usb-key, ser ikke usb nevnt som alternativ i boot-rekkefølgen. Jeg har kun flashet bios fra floppy tidligere, men det er ikke et alternativ med s271... har forøvrig ikke floppy på noen av pc'ene hjemme. Mulig jeg må prøve å grabbe filene fra en floppy på jobb eller noe, men det virker voldsomt tungvint. Eneste alternativ jeg kan se er å lage en bootable cd, men så langt har alle mine forsøk feilet. Ligger fremdeles på BIOS 1.12. Takker for all hjelp. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 22. september 2006 Del Skrevet 22. september 2006 Hvordan oppdaterer dere egentlig bios på s271? Først fikk jeg inntrykk av at dette skulle gå an gjennom Live Update, men jeg så i ettertid at det kun var VGA BIOS (eller hva det nå het.) Kan ikke se at det går å bruke en bootable Usb-key, ser ikke usb nevnt som alternativ i boot-rekkefølgen. Jeg har kun flashet bios fra floppy tidligere, men det er ikke et alternativ med s271... har forøvrig ikke floppy på noen av pc'ene hjemme. Mulig jeg må prøve å grabbe filene fra en floppy på jobb eller noe, men det virker voldsomt tungvint. Eneste alternativ jeg kan se er å lage en bootable cd, men så langt har alle mine forsøk feilet. Ligger fremdeles på BIOS 1.12. Takker for all hjelp. 6913939[/snapback] www.msi.com.tw finn liveupdate: windows-oppdaterer for bl.a bios. Lenke til kommentar
Fredrik_ Skrevet 24. september 2006 Del Skrevet 24. september 2006 Jeg har en S271 der jeg har store problemer med en driver, tror det er skjermkortet eller chipset. Maskinen fryser plutselig under bruk og til tider kommer den fine blåskjermen, men da uten referanse til noe jeg kan forstå. Har ikke installert bluetooth driveren da jeg har forstått at denne bare betyr trøbbel. Noen som har samme erfaring og en løsning? Lenke til kommentar
deep750 Skrevet 25. september 2006 Del Skrevet 25. september 2006 virker på innleggene at s271 er en buggete maskin. syns dette er svakt av MSI, da det var liknende problemer med s270, noe som gjorde at komplett først begynte å selge den flere måneder etter den egenltig ble tilgjengelig på markeddet. Lenke til kommentar
Fredrik_ Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 (endret) Er det noen som har en stabil driver til chipset og skjermkort på denne? I så fall hvilken og hvor finner jeg den? Og stemmer det at det er ATI Radeon Xpress 1100 chipset med integrert Radeon X300 grafikk? Det sto det i en annen post her på forumet, men er ikke det min maskin sier om seg selv Endret 26. september 2006 av Fredrik_ Lenke til kommentar
Oldboy Jenny Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 (endret) Har endelig fått oppdatert driver til 1.17 og det er en befrielse å slippe viftestøyen. Det kan også virke som om biosoppdateringen har fått en slutt på 'skjerm-blafringen' men det er gjerne litt for tidlig å si ennå. Det bør vel nevnes at jeg ikke fikk oppdatert bios gjennom Live Update som ble foreslått, men fikk gjennom en gammel cd (beregnet for oppgradering av firmware for et optisk drev - Win Me) kommet meg inn i dos, for så å kjøre update.bat fra harddisk. Selv om maskinen nå føles betraktelig bedre, føler jeg ennå at jeg har litt igjen før jeg er 100% fornøyd. Fremdeles opplever jeg til tider at maskinen fryser, men atskillig sjeldnere enn før flashing av bios. Syns å huske å ha lest noe om at ram ikke blir utnyttet til fulle på S271, men må jeg bare finne meg i at rambrikken (Kingston 1024mb 667MHz) kun prestèrer 333MHz (iflg. MSI's WMIinfo)? Endret 26. september 2006 av Oldboy Jenny Lenke til kommentar
Fredrik_ Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 Ser du også har problemer med at maskinen fryser. Dette synes jeg er helt uakseptabelt. Jeg har XP installasjoner der jeg er vant med kanskje 2 kræsj i året. Det at man med en kliss ny skal være fornøyd om maskinen ikke kræsjer på en hel dag synes jeg blir for dumt. Lenke til kommentar
sunnhetsmannen Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Jeg bestillte en custom S271 hos komplett.no for 3 uker siden. De ville ikke levere den fordi den var så ustabil og mye trøbbel med. Han jeg snakket med sa at de venter på en løsning fra MSI på problemet, men det så mørkt ut sa han. Ser nå att de har tatt den vekk fra webshoppen også. Lenke til kommentar
Oldboy Jenny Skrevet 29. september 2006 Del Skrevet 29. september 2006 (endret) Hmmm... Dette var jo ikke akkurat oppløftende nyheter for de av oss som allerede har gått til innkjøp. Har andre tatt kontakt med Komplett? Lurer på om folk driver og sender dem tilbake. Er egentlig temmelig fornøyd etter at bios 1.17 ble lagt inn, men syns jo ikke noe særlig om å betale nesten 12.000 for et produkt som ikke er helt friskt. Endret 29. september 2006 av Oldboy Jenny Lenke til kommentar
Fredrik_ Skrevet 1. oktober 2006 Del Skrevet 1. oktober 2006 Jeg kommer i allefall til å sende min i retur nå. Har vært i kontakt med MSI support uten at de klarer å hjelpe meg med problemene. Dette er den mest ustabile maskinen jeg har vært borti på lenge. Håper komplett bytter den inn uten for mye tull. Lenke til kommentar
deep750 Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 de kan nesten ikke nekte deg å returnere den når de selv er klar over problemene og har valgt å ikke tilby maskinen, intill probl. er ordnet virker det som Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 3. oktober 2006 Del Skrevet 3. oktober 2006 Det hadde de nok aldri gjort uansett hva det skulle være... Komplett tar alle kundene seriøst og vil nok få i orden sammen med leverandøren/produsenten. Lenke til kommentar
Oldboy Jenny Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 Tok sin tid, men nå er altså også min megabook sendt i retur. Litt surt, men håper jo på snarlig løsning. Savner den allerede. Lenke til kommentar
tolf Skrevet 5. oktober 2006 Del Skrevet 5. oktober 2006 Tok sin tid, men nå er altså også min megabook sendt i retur. Litt surt, men håper jo på snarlig løsning. Savner den allerede. 7004475[/snapback] Hva har dere som har sendt den inn blitt tilbudt som erstatning? Lenke til kommentar
Tor-K-El Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Ser at komplett har lagt den ut igen på sidene sine nå. Er det noen som har fått en løsning på problemene? Har virkelig lyst på denne maskinen. Lenke til kommentar
Oldboy Jenny Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Jeg hadde en prat med en kar hos Komplett, og selv om jeg ikke husker nøyaktige detaljer fikk jeg inntrykk av at de hadde løst problemene med tidligere batcher fra MSI og at de var optimistiske med tanke på å få returnert pc'ene til alle som har sendt dem inn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå