Marzo Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 Jeg sliter med å få PCMCIA sloten min til å fungere.. Har prøvd med flere ulike kort nå, men like dødt. Er det noen her som har sin slot i bruk? Lenke til kommentar
Sigu Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 noen som vet om HW.no skal teste denne pcen? og hvordan yter den i spill? Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 9. august 2006 Forfatter Del Skrevet 9. august 2006 (endret) Hei Jeg vurderer denne laptopen og lurer på hvordan den yter i spill, som f.eks WoW, CS, Warcraft 3? Takk for svar 6637793[/snapback] WoW og Warcraft 3 bør nok gå ganske glatt, også CS regner jeg med og iallefall ifølge disse testene av grafikkytelsen til brikkesettet som benyttes i S270/271: http://techreport.com/reviews/2004q4/radeo...00/index.x?pg=9 http://3dgpu.com/archives/2004/11/08/ati-r...-200g-review/3/ http://www.driverheaven.net/reviews/Radeon.../onboardgfx.htm The Source engine is used in Half-Life 2 and Counter Strike Source (as well as many upcoming games). For this reason its good to see if our Radeon Xpress graphics could get any sort of performance going. We didn’t think it would be possible however with a little tinkering on the settings we were able to get the game going at an average of 34fps, the minimum experienced was 25fps. The settings we used are shown in the screenshot below, and the graphics quality achieved is also below…quite impressive indeed. Endret 9. august 2006 av snorreh Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 9. august 2006 Forfatter Del Skrevet 9. august 2006 noen som vet om HW.no skal teste denne pcen? og hvordan yter den i spill? 6639930[/snapback] S271 har ikke blitt testet ennå, men S270 har blitt testet her: http://www.hardware.no/tester/baerbar_pc/msi_s270/17933 Laptop Logic har en bra test av S271 her: http://www.laptoplogic.com/reviews/detail....d=128&part=full Det finnes lite tester av spill, men grafikken i disse bærbare yter ganske bra på de aller fleste online spill. Lenke til kommentar
Sigu Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 tusen takk for godt svar, men er en ting til jeg lurer på. kommer den til å klare å kjøre vista? Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 10. august 2006 Forfatter Del Skrevet 10. august 2006 tusen takk for godt svar, men er en ting til jeg lurer på. kommer den til å klare å kjøre vista? 6642787[/snapback] Ja, den er klar for Vista. Lenke til kommentar
Messel Skrevet 17. august 2006 Del Skrevet 17. august 2006 Jeg vurderer enten S271 eller S262 fra Komplett. For meg er batterilevetid, lite støy og lite varme viktigere enn prosessorkraft. Hvilken bør jeg gå for? Prisen havner på 10k for begge alternativer med 1gb minne og uten OS. Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 19. august 2006 Forfatter Del Skrevet 19. august 2006 (endret) Jeg vurderer enten S271 eller S262 fra Komplett. For meg er batterilevetid, lite støy og lite varme viktigere enn prosessorkraft. Hvilken bør jeg gå for? Prisen havner på 10k for begge alternativer med 1gb minne og uten OS. 6691832[/snapback] Mhp. dine krav så stiller de nokså likt vil jeg anta, ellers er S271 utvilsomt et bedre kjøp etter min mening. Jeg foreslår at du ser på Laptop Logic sin test av S271 som jeg postet lenke til over og sammenligner med tilsvarende tester av S262. Endret 19. august 2006 av snorreh Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 19. august 2006 Del Skrevet 19. august 2006 S271 imponerte virkelig må jeg si! Får håpe den kan bli levert med større batteri etterhvert. Over 4 timer med lett bruk synes jeg var bra, og 3D-ytelsen var godkjent til å være en 12", ikke helt XPS M1210, men allikevel godkjent. Lenke til kommentar
Tor-K-El Skrevet 20. august 2006 Del Skrevet 20. august 2006 Da har min bestilling blitt sendt for 1 stk S271 med TL-56, 100 GB Hitachi HD og 1 GB Kingston Ram. Tar også med et Dicota PerfectSkin for beskytte herligheten. En stor takk til alle som har holdt liv i denne tråden, og til Snorreh i særdeleshet... maken til velinformert hjelpsomhet skal man lete lenge etter. J. 6632663[/snapback] Er en stund siden jeg har vært innom denne tråden nå, og jeg ble nesten litt overasket over hvor høyt den lå på listen. Er virkelig imponert over Snorreh, snakker om data-O-rakel Vurderer S271, meget stilig lappis må jeg si. PSdata har tatt inn flere MSI whitebox'er, men merkelig nok ikke S271. Tror det kunne blitt rimeligere enn Komplett sitt tilbud. Lenke til kommentar
j-- Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Noen som bruker ekstern skjerm med s270? Vil gjerne kjøpe en 20" lcd til å bruke med laptop'en, men etter det jeg klarer å se er maks skjermoppløsning eksternt 1200*800 =( Er dette fakta, eller er det noen andre som har erfaring med dette? Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Håper msi snart kan levere en lignende amd-modell med dedikert grafikk, dell xps m1210 med x1400 grafikk og core 2 duo-prosessor til en litt høyere pris ble liksom så mye råere Lenke til kommentar
TheKnight Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Jeg vurderer enten S271 eller S262 fra Komplett. For meg er batterilevetid, lite støy og lite varme viktigere enn prosessorkraft. Hvilken bør jeg gå for? Prisen havner på 10k for begge alternativer med 1gb minne og uten OS. 6691832[/snapback] Mhp. dine krav så stiller de nokså likt vil jeg anta, ellers er S271 utvilsomt et bedre kjøp etter min mening. Jeg foreslår at du ser på Laptop Logic sin test av S271 som jeg postet lenke til over og sammenligner med tilsvarende tester av S262. 6706616[/snapback] Hvorfor vil du si at S271 utvilsomt er bedre? Jeg vurderer å kjøpe enten S262 eller S271, men klarer ikke å finne så mange argumenter for å velge S271. Er ikke AMD Turion 64 X2 mer strømkrevende og har litt lavere ytelse? Er det grafikkortet som er salgspunktet for S271? Jeg spør bare, og vil gjerne ha gode svar. Har lyst til å velge den riktige. Lenke til kommentar
Oldboy Jenny Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Jeg har nå fått tilbakemelding om at denne blir ferdig og sendt ut i dag. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 30. august 2006 Del Skrevet 30. august 2006 Jeg vurderer enten S271 eller S262 fra Komplett. For meg er batterilevetid, lite støy og lite varme viktigere enn prosessorkraft. Hvilken bør jeg gå for? Prisen havner på 10k for begge alternativer med 1gb minne og uten OS. 6691832[/snapback] Mhp. dine krav så stiller de nokså likt vil jeg anta, ellers er S271 utvilsomt et bedre kjøp etter min mening. Jeg foreslår at du ser på Laptop Logic sin test av S271 som jeg postet lenke til over og sammenligner med tilsvarende tester av S262. 6706616[/snapback] Hvorfor vil du si at S271 utvilsomt er bedre? Jeg vurderer å kjøpe enten S262 eller S271, men klarer ikke å finne så mange argumenter for å velge S271. Er ikke AMD Turion 64 X2 mer strømkrevende og har litt lavere ytelse? Er det grafikkortet som er salgspunktet for S271? Jeg spør bare, og vil gjerne ha gode svar. Har lyst til å velge den riktige. 6769812[/snapback] Grafikk-kort og "AMD" er egentlig de eneste mustene for å velge S271 (for de som absolutt ikke vil ha intel). Lenke til kommentar
j-- Skrevet 2. september 2006 Del Skrevet 2. september 2006 Noen som har mulighet til å teste den eksterne oppløsningen på laptopen (s270)? For jeg har lest et sted at det ikke skal være mulig med høyere enn 1200*800, noe som er forferdelig lite til en ekstern skjerm... Lenke til kommentar
Oldboy Jenny Skrevet 7. september 2006 Del Skrevet 7. september 2006 (endret) Så har endelig min Megabook ankommet! Det jeg lurer på nå er om det er noen spesiell rekkefølge man bør installere de ulike driverne i. Jeg går ut i fra at de mest oppdaterte driverne er de man finner her. Om jeg skulle gjette ville jeg startet med å installerer MSI Live Update 3 og oppdatert BIOS og eventuelle andre saker denne kan installere. Så vil jeg tro det er på sin plass med å legge inn prosessor-driveren (POWER NOW) og så chipset-driverne. Videre ville jeg lagt inn Audio, LAN/LAN Wireless, Bluetooth og Card Reader. Antar Azalia modem driver ikke er nødvendig i mitt tilfelle. Er så langt veldig fornøyd med pc'en. Eneste jeg har å utsette på den er at viften går kontinuerlig, regner med dette er fordi jeg har rotet med installeringen av drivere evt. pga. at jeg brukte TinyXP Rev05, som er en veldig nedkuttet versjon av XP. Tipper TinyXP i hvertfall er grunnen til at jeg ikke fikk MSI Live Update 3 til å virke. Har lagt inn en fullversjon av XP nå, men må vente til i ettermiddag med driverinstallering da jeg glemte strømforsyningen hjemme. Takker for tips. J. Edit: fant litt mere hos AMD. Endret 8. september 2006 av Oldboy Jenny Lenke til kommentar
Oldboy Jenny Skrevet 8. september 2006 Del Skrevet 8. september 2006 Viften går fremdeles kontinuerlig, selv om den til tider varierer hastighet. Om andre med maskin kunne fortalt litt om hvordan de gikk frem med bios/driver/firmware-installering etter at xp er lagt inn, kan jeg kanskje finne ut hva det er jeg gjør feil. Danke sehr. J. Lenke til kommentar
Oldboy Jenny Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 (endret) Har to vedvarende problemer: - kontinuerlig viftestøy. - det det kan virke som om det er dårlig kontakt i skjermen, har til nå opplevd fire tilfeller der skjermen blir sort og jeg bare såvidt kan ane konturene av det som skulle vises. Dette varer gjerne en halvtime, nok til at jeg blir lei og forlater maskinen. Om ikke dette bedrer seg må nok maskinen sendes i retur. Endret 12. september 2006 av Oldboy Jenny Lenke til kommentar
Krø||e Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 *bump* jeg sliter også med kontinuerlig viftestøy... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå