Gå til innhold

MSI MEGABOOK S270/271

Anbefalte innlegg

Og siste men ikke minst. Stemmer det at widescreen på pc'er er i 16:10 format, og ikke 16:9 som vel er standard på tv...?

5598033[/snapback]

Ja, det stemmer det. De aller fleste Widescreen-skjermer på PC er 16:10 format, bare et fåtall støtter 16:9 såvidt jeg vet. På bærbare er så og si alle skjermer i 16:10 format.

Endret av snorreh
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

4-cellers batteri følger med i pakka fra fabrikken, så vi får ikke gjort noe med

det.

Testen på hardware.no er av S270 med ATI RS480 brikkesett.

Maskinen vi leverer nå er ny versjon med ATI RS482 brikkesett, som ikke har de

samme problemene. (jeg har testet den selv)

--

Kjell R

Salgsavd.

Komplett.no

Tlf jobb: +47 33 47 14 00

Fax jobb: +47 33 47 14 01

Lenke til kommentar

Nå ser det ut til at jeg skal ha meg en s270.

Men jeg lurer på om noen har synspunkter på en ting:

Hvilke (-n, -t) minnetype/oppsett skal jeg velge? Har tenkt meg 1 gb ram, og da er spørsmålet om jeg skal gå for crucial eller kingston. Eventuelt om det lønner seg å kjøpe 2x512, eller 1x1024. Har lest litt om forskjell på hastighet med 1 brikke kontra 2 også videre. Hvor stor vil denne forskjellen være i praksis?

Pcen skal brukes til "alt mulig rart". Hjemmesidesnekring, photoshop, skrivemaskin, og med tid og stunder også kanskje til litt videoredigering (om jeg får kjøpt meg et kamera). Spilling er det lite av her i heimen, og når det først er snakk om spill er det gjerne eldre, gode gamle spill.

Noen som har noen synspunkter/peiling på dette?

Og hvordan er batterikapasiteten med 4-cells batteriet? (litt dårlig økonomi, så jeg lurer på om jeg må droppe 8-cells i denne omgang, eventuelt kjøpe et senere).

- Dunder

(Og for å avsløre hvor peiling jeg har: Kan noen bekrefte at skjermen er i 16:10 format?)

Endret av dunder
Lenke til kommentar
Hei

4-cellers batteri følger med i pakka fra fabrikken, så vi får ikke gjort noe med

det.

Testen på hardware.no er av S270 med ATI RS480 brikkesett.

Maskinen vi leverer nå er ny versjon med ATI RS482 brikkesett, som ikke har de

samme problemene. (jeg har testet den selv)

--

Kjell R

Salgsavd.

Komplett.no

Tlf jobb: +47 33 47 14 00

Fax jobb: +47 33 47 14 01

5603780[/snapback]

Kanskje noe bedre grafikkytelse på det nye brikkesettet og? :)

Lenke til kommentar
da har jeg hvertfall mottatt min s270  :love:

Ikke skjønner jeg at jeg klarte å sovne i går, men det var mest sannsynligvis etter helgas fest med jobben..

Nå slutter jeg om 20 min, og da er det hjem å leke  :dribble:

5642563[/snapback]

Bestilte min her om dagen jeg og, regner med å hente den i Sandefjord til fredag:D

Håper du er fornøyd med den da, da blir vel sannsynligvis jeg det og :thumbup:

Lenke til kommentar

Så det går ann og spille Counter Strike Source på ATI X200 på lave innstillinger?? :hmm:

Lenke til kommentar

edit: glem det... fant ut av det selv...

Men nå har pc'n vært i salg i snart et år, pc'n har ikke falt mye i verdi, men markedet har jo forandret seg :hmm:

hvorfor kan ikke komplett sette ned prisen litt, eller ha et ukestilbud... Det ville fått meg til å føle meg litt bedre over å kjøpe gammel teknologi...

Endret av anbar
Lenke til kommentar

Så vidt jeg kan se har prisen faktisk gått ørlite grann opp nylig.

Vel vel... selv sitter jeg omtrent daglig og vurderer en 270-konfigurasjon med MT-40, èn Crucial 1024 mb-brikke, Hitachi Travelstar 60GB 7200 og et Dicota PerfectSkin. (ikke OS) Samlet pris på 12.626,-

Men man lurer jo litt da... Særlig lurer jeg på om RAM'en Komplett tilbyr kan regnes som det beste kjøpet, eller om det fins rimeligere/kraftigere alternativer som bør vurderes.

Når jeg skriver dette demrer det vagt at det har blitt nevnt noe lignende i denne tråden tidligere, skal sjekke, men tråden er lang og en god ting kan ikke sies for ofte så føler noen kallet er ordet fritt.

Andre kommentarer til oppsettet ønskes også velkommen.

J.

Lenke til kommentar
Men nå har pc'n vært i salg i snart et år, pc'n har ikke falt mye i verdi, men markedet har jo forandret seg  :hmm:

hvorfor kan ikke komplett sette ned prisen litt, eller ha et ukestilbud... Det ville fått meg til å føle meg litt bedre over å kjøpe gammel teknologi...

5676458[/snapback]

Den S270 som komplett nå selger er helt oppdatert med det nyeste mobile brikkesettet fra ATI, altså Radeon Xpress 200M (RS482M/SB450) som har den fortsatt raskeste integrerte grafikken for bærbare (Mobility Radeon X300 IGP), samt den nyeste AMD Turion 64 (MT-40, 2.2GHz, 25W TDP) som fortsatt regnes som den mest moderne mobile prosessoren på markedet. Designet er fortsatt pent og funksjonabelt, skjermen er langt over middels, og med WLAN + Bluetooth m.m. holder den mål så det rekker som en ultraportabel :)

Endret av snorreh
Lenke til kommentar
Men man lurer jo litt da... Særlig lurer jeg på om RAM'en Komplett tilbyr kan regnes som det beste kjøpet, eller om det fins rimeligere/kraftigere alternativer som bør vurderes.

5686941[/snapback]

Kongen av minne til bærbare er Corsair XMS3200LL DDR400 SO-DIMM, men ettersom Corsair dessverre har sluttet å lage XMS-minne til bærbare så er dette vanskelig å oppdrive lenger. Forhåpentligvis kommer det gode alternativer etterhvert, og Komplett sier at de skal oppdatere PC-byggeren til å inkludere DDR400 (PC3200) minne for S270.

Lenke til kommentar
da har jeg hvertfall mottatt min s270  :love:

Ikke skjønner jeg at jeg klarte å sovne i går, men det var mest sannsynligvis etter helgas fest med jobben..

Nå slutter jeg om 20 min, og da er det hjem å leke  :dribble:

5642563[/snapback]

Hvordan er din erfaring med tastaturet på din 270 ?

Jeg syns mitt er noe mykt, spesielt på øvre venstre del, men trenger litt tilbakemeldinger på om andre også opplever dette eller om det er normalt for denne typen maskin. Har hatt en HP tidligere med mye fastere tastatur.

Mvh ellers fornøyd MSI bruker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...