brsseb Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 Fin maskin då, men syns at slike wannabe-ultraportable bør droppe optisk enhet. Når jeg tenker over hvor (relativt) sjelden jeg bruker cdromen på min 1557 så skulle jeg gjerne hatt den som ekstern. Trenger den bare når man ska installere noe eller se på film. 99% av tiden drasser man den bare med seg på forelesningssaler og slikt uten at man benytter seg av den. Kunne fint lagt i vesken, og PCen vært mye lettere. Lenke til kommentar
deep750 Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 hmm....nå begynner jeg faktisk å lure på om denne har det same chassiset som Advent Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 (endret) hmm....nå begynner jeg faktisk å lure på om denne har det same chassiset som Advent Ja, ligner veldig mye. Er Advent dårlig eller? Edit: leste at viftene gikk hele tiden. Endret 13. april 2005 av Fredrik Larsen Lenke til kommentar
deep750 Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 (endret) hmm....nå begynner jeg faktisk å lure på om denne har det same chassiset som Advent Ja, ligner veldig mye. Er Advent dårlig eller? Edit: leste at viftene gikk hele tiden. skjermen er veldig bra...ser bra på den fra alle synsvinkler og den er klar... tastene kan være litt vonde å bruke iblant-->ikke alltid de reagerer når en trykker på dem, noe jeg føler er veldig irriterende. Ellers så er den fin, liten og lett... vifta som sitter i bråker ikke så mye...men den går så-å-si hele tiden (på lav hastighet). dvs det hele tiden kommer en summelyd fra maskinen. ikke forstyrrende altså. jeg tror vifta går så ofte pga at kabinettet er så lite og det derfor lett blir varmt der...eller er antagelsen min feil?? Endret 13. april 2005 av deep750 Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 hmm....nå begynner jeg faktisk å lure på om denne har det same chassiset som Advent Ja, ligner veldig mye. Er Advent dårlig eller? Edit: leste at viftene gikk hele tiden. vifta som sitter i bråker ikke så mye...men den går så-å-si hele tiden (på lav hastighet). dvs det hele tiden kommer en summelyd fra maskinen. ikke forstyrrende altså. jeg tror vifta går så ofte pga at kabinettet er så lite og det derfor lett blir varmt der...eller er antagelsen min feil?? Fattern har en X40 som er enda tynnere, men den er helt lydløs så vidt jeg kan høre Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 15. april 2005 Forfatter Del Skrevet 15. april 2005 (endret) hmm....nå begynner jeg faktisk å lure på om denne har det same chassiset som Advent Ja, det er nok samme kabinettet. S270 benytter seg av samme type kabinett som S260 som har Pentium-M. Ettersom Turion 64 MT-XX serien bruker mindre strøm enn Pentium-M så vil jeg regne med at S270 ikke blir så varm, støyer mindre og gir bedre batteritid enn S260/Advent Endret 17. april 2005 av snorreh Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 Meget snerten maskin. 12" widescreen er ideelt til reise/møtebruk fordi skjermen ikke blir så høy. X300 yter så langt jeg har forstått 75% av et 9700, pg det er jo strålende for en ultraportabel. (Dog er vel dette den integrerte utgaven, vet ikke om det gjør noen forskjell.) Jeg ville også mer enn gjerne droppet DVD-brenneren og spart et par hekto på vekten... Geir Lenke til kommentar
brsseb Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 X300 yter så langt jeg har forstått 75% av et 9700, pg det er jo strålende for en ultraportabel. (Dog er vel dette den integrerte utgaven, vet ikke om det gjør noen forskjell.) Min neste PC skal være en ultraportabel. Eneste kravet er at den samtidig må være snasen nok til å kjøre WoW ok. Denne PCen kom nesten på i-want-listen min, men bare nesten. Kjekt å se at min drømme-ultraportabel nærmer seg realiteten. Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 17. april 2005 Forfatter Del Skrevet 17. april 2005 Min neste PC skal være en ultraportabel. Eneste kravet er at den samtidig må være snasen nok til å kjøre WoW ok. Jeg ser ingen grunn til at denne maskinen ikke burde klare å kjøre WoW ok, spesielt når den klarer å kjøre Half-Life2 ganske greit. Hvis du ser etter en ultraportabel til å spille på så er nok dette det beste som finnes akkurat nå. Denne PCen kom nesten på i-want-listen min, men bare nesten. Kjekt å se at min drømme-ultraportabel nærmer seg realiteten. Ja, men foreløpig er Mobility Radeon X300 det råeste du får av grafikk på ultraportable og hvis du ønsker noe bedre så må du nok smøre deg med tålmodighet. Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 X300 klarer WoW helt fint, kjenner folk som spiller på mye eldre kort. Lenke til kommentar
hce Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 hmm....nå begynner jeg faktisk å lure på om denne har det same chassiset som Advent Ja, det er nok samme kabinettet. S270 benytter seg av samme type kabinett som S260 som har Pentium-M. Ettersom Turion 64 MT-XX serien bruker mindre strøm enn Pentium-M så vil jeg regne med at S270 ikke blir så varm, støyer mindre og gir bedre batteritid enn S260/Advent Tja... Vil ikke si 25W (Turion) vs. 27W (Pentium M 533FSB) er stor forskjell i maksimal avgitt varme. Husk også at prosessorene stort sett går rundt lav hastighet under normalt bruk. Om man er ute etter lav varme kan man gå for LV eller ULV Pentium M prosessorer også, med hhv. 10W og 5W. Forøvrig så har Pentium M 765 (2,1GHz) 21W TDP (400FSB), så stort sett er alle Pentium M prosessorer kjøligere enn AMD sin Turion-serie. Lenke til kommentar
deep750 Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 (endret) Forøvrig så har Pentium M 765 (2,1GHz) 21W TDP (400FSB), så stort sett er alle Pentium M prosessorer kjøligere enn AMD sin Turion-serie. har du noe dokumentasjon på det? altså at nesten alle PM er kjøligere enn Turion Endret 17. april 2005 av deep750 Lenke til kommentar
hce Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 (endret) Forøvrig så har Pentium M 765 (2,1GHz) 21W TDP (400FSB), så stort sett er alle Pentium M prosessorer kjøligere enn AMD sin Turion-serie. har du noe dokumentasjon på det? altså at nesten alle PM er kjøligere enn Turion Tallene mine er hentet fra datablader på intel.com http://intel.com/design/mobile/pentiumm/documentation.htm Da spesielt datablad Pentium M 90nm 2MB cache 400MHz FSB Edit: pastet visst feil url. Endret 18. april 2005 av hce Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 18. april 2005 Forfatter Del Skrevet 18. april 2005 (endret) Bortsett fra TDP så vet vi ikke noe detaljert om varme-egenskapene til Turion 64 ennå, men man kan nok trygt forvente at den blir både mindre varm og forbruker mindre strøm enn low-power Mobile Athlon 64. Det vi vet om Pentium-M er at den har et relativt lavt strømforbruk, selv om TDP-tallet som Intel oppgir ikke kan sammenlignes direkte med det AMD oppgir. Når det gjelder varme-egenskaper så er Pentium-M designet for å tåle opptil 100 grader Celcius, mens low-power Mobile Athlon 64 tåler maks 70 grader Celcius. Også målinger foretatt med MobileMeter på sammenlignbare bærbare PCer viser at Pentium-M holder en høyere temperatur i bruk enn low-power Mobile Athlon 64, der førstnevnte holder ca. 60-70 grader Celcius mens sistnevnte holder ca. 40-50 grader Celcius. Basert på dette er jeg rimelig sikker på at Turion 64 vil være kjøligere enn Pentium-M i bruk, spesielt i en ultraportabel bærbar PC som dette. Endret 18. april 2005 av snorreh Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 Advent er bare en rebrand av Medion... bare så det er sagt. Antar det sier noe om kvaliteten Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 18. april 2005 Forfatter Del Skrevet 18. april 2005 (endret) Advent er bare en rebrand av Medion... bare så det er sagt.Antar det sier noe om kvaliteten MSI er en stor ODM av bærbare PCer til mange kvalitetsmerker, men såvidt jeg vet så er ikke Medion en av dem. Advent selger heller ikke S260/S270, bare S250 (eldre modell) såvidt jeg kan se. I Tyskland selges S260/S270 under MSI sitt eget merke, MegaBook. Hva de kommer til å hete i Norge gjenstår å se, men jeg tror nok kvaliteten blir bra spesielt prisen tatt i betraktning Endret 18. april 2005 av snorreh Lenke til kommentar
iddi0t Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 noen som har noe mer informasjon om når denne lekre tingesten kommer på markedet..? Lenke til kommentar
ponke Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 noen som har noe mer informasjon om når denne lekre tingesten kommer på markedet..? Om du leser et tidligere innlegg står det ganske tydelig Jeg har nettopp fått vite at S270 blir klar for levering i volum fra MSI først om 3-4 uker, så da kan vi regne med at den vil bli tilgjengelig i Norge iløpet av mai Mvh ponke Lenke til kommentar
deep750 Skrevet 25. april 2005 Del Skrevet 25. april 2005 noen som har noe mer informasjon om når denne lekre tingesten kommer på markedet..? Om du leser et tidligere innlegg står det ganske tydelig Jeg har nettopp fått vite at S270 blir klar for levering i volum fra MSI først om 3-4 uker, så da kan vi regne med at den vil bli tilgjengelig i Norge iløpet av mai Mvh ponke vært i kontakt med komplett, de sa at de regnet med å ha den klar i midten av mai...utsatt fra slutten av april...gleder meg Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 26. april 2005 Del Skrevet 26. april 2005 Advent er bare en rebrand av Medion... bare så det er sagt.Antar det sier noe om kvaliteten MSI er en stor ODM av bærbare PCer til mange kvalitetsmerker, men såvidt jeg vet så er ikke Medion en av dem. Advent selger heller ikke S260/S270, bare S250 (eldre modell) såvidt jeg kan se. I Tyskland selges S260/S270 under MSI sitt eget merke, MegaBook. Hva de kommer til å hete i Norge gjenstår å se, men jeg tror nok kvaliteten blir bra spesielt prisen tatt i betraktning Bilde av Medion SIM2000: Synes det ligner ganske mye på Advent 2015: - Fredrik Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå