snorreh Skrevet 14. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2005 Må innrømme at pc-en ikke er så fristende lenger etter jeg fant ut at den hadde delt grafikkminne, er knapt en fullverdig maskin for meg da. Såvidt jeg vet så kommer alle bærbare med integrert X300-grafikk i ATI Radeon XPress 200M-brikkesettet med minst 64MB dedisert minne, mens resten blir allokert fra systemminnet igjennom Hypermemory. Dette er en løsning som utnytter den økte båndbredden til PCI-Express ved bruk av systemminnet – bl.a. gjennom algoritmene som optimaliserer slike operasjoner (f.eks. hva skal ligge i skjermkortets lokale minne og hva skal legges i systemminnet). Lenke til kommentar
Tor-K-El Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 Jepp, MSI har klaska S270 på hovedsiden sin some en nyhet. Dermed er den vel klar med Turion støtte regner jeg med, og dermed er det sikkert ikke lenge til den kommer hit. Skal sende komplett en masemail å spørre. Synes det høres greit ut med grafikken. Hvis du kan dra di nyeste spillene en gang i blant på lav oppløsning er det nokk for meg. En bærbar blir alldri en fullverdig spillePC i mine øyne uansett. Er spendt på prisen Lenke til kommentar
Tor-K-El Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 Harwarezone har testet S270 fra MSI og den fikk 4 stjerener av 5 mulige. En del bilder og annet stæsj. Les alt her. Lenke til kommentar
brsseb Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 Harwarezone har testet S270 fra MSI og den fikk 4 stjerener av 5 mulige. En del bilder og annet stæsj. Les alt her. Godt å høre at støy ikke lenger var et problem. Men trist å se at AMD fortsatt blir rundhjult av Intel når det kommer til mobile prosessorer. Jada, den er 64-bit, men thats it. Får bare håpe AMD skjerper seg og virkelig gjør et bedre forsøk på å konkurrere med Intel sin mobile plattform, gjerne i form av et fullstendig system som Centrino er (cpu, chipset, etc). Lenke til kommentar
eUnaas Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 Er det så mye å hente fra et 64bits system? Nå idag er det veldig lite som stötter dette? Lenke til kommentar
ChallengerV8 Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 Fikk mail fra Norek (importør av MSI), og de kommer ikke til å importere S270 til Norge. Bare sett igang og send epost til Norek og klag ([email protected]). Tror forøverig at Komplett tar varene via Norek (er ikke Norek grosistleddet?). Jeg kommer til å kjøpe min fra utlandet. Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 18. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2005 Fikk mail fra Norek (importør av MSI), og de kommer ikke til å importere S270 til Norge. Bare sett igang og send epost til Norek og klag ([email protected]). Tror forøverig at Komplett tar varene via Norek (er ikke Norek grosistleddet?). Selv om Norek og Komplett har samme eiere (?), så fører nødvendigvis ikke Norek og Komplett nøyaktig de samme produktene. Jeg har ennå ikke hørt noe om at Komplett ikke kommer til å ta inn S270, og jeg var seinest i kontakt med Komplett for bare noen dager siden. Det hadde jo vært meget rart dersom de bare tok inn S260, og ikke S270 som er bedre på nesten alle tenkelige måter. Lenke til kommentar
Frekkas Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 17 sider innlegg om en maskin som ikke kommer til Norge? Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 18. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2005 (endret) 17 sider innlegg om en maskin som ikke kommer til Norge? Ja, det hadde vært helt komisk hvis det ble tilfellet Bedre forhåndsreklame enn dette får man ikke, så det er tydelig at det er noen i Norek som ikke følger med på hva folk vil kjøpe nå til dags... Endret 18. juli 2005 av snorreh Lenke til kommentar
ChallengerV8 Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 Selv om Norek og Komplett har samme eiere (?), så fører nødvendigvis ikke Norek og Komplett nøyaktig de samme produktene. Jeg har ennå ikke hørt noe om at Komplett ikke kommer til å ta inn S270, og jeg var seinest i kontakt med Komplett for bare noen dager siden. Det hadde jo vært meget rart dersom de bare tok inn S260, og ikke S270 som er bedre på nesten alle tenkelige måter. På hjemmesidene til MSI er det oppført to distributører i Norge. Hattelco og Norek. Om Komplett importerer selv, så kan det da tyde på at det er via parallelle kanaler. Jeg har også tatt meg bryderiet å sende mailer til distributørene i Sverige (Gandalf Data AB, Hattelco Sweden og Santech Micro Group AB). Har foreløbig mottatt svar fra Santech, med følgende melding "Det är rätt att vi distribuerar MSI´s produkter i Sverige MEN vi har idag inte bestämt oss för om vi ska ta in deras bärbara datorer eller inte så tyvärr kan vi inte hjälpa dig som det ser ut just nu" Jeg blir ikke spesielt overrasket om Komplett/Norek tar inn S260, men ikke S270? Det tar tid å komme ut av Intel-knipa skjønner du... Lenke til kommentar
Tor-K-El Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 Fikk svar på masemailen min fra komplett, og de sa at di ikke skulle ta inn S270. De sa de hadde hatt flere tester og det var for mange problemer med den. Merkelig...hvis MSI selger den så skulle man jo tro den fungerte tilfredstillende. Er Komplett kresne eller? Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 19. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2005 (endret) Fikk svar på masemailen min fra komplett, og de sa at di ikke skulle ta inn S270. De sa de hadde hatt flere tester og det var for mange problemer med den. Merkelig...hvis MSI selger den så skulle man jo tro den fungerte tilfredstillende. Er Komplett kresne eller? Det høres veldig merkelig ut ja. Jeg kan ikke tenke meg at MSI selger den uten at den fungerer skikkelig med Turion 64, isåfall ville vi raskt fått høre om det. Jeg har også sendt epost til Komplett vedrørende S270, men har ennå ikke fått svar som tilsier at de likevel ikke skal ta den inn. Kanskje Komplett sliter med dårlig salg av S260, og av den grunn ikke vil ta inn S270? Endret 19. juli 2005 av snorreh Lenke til kommentar
henrik^ Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 Fikk svar på masemailen min fra komplett, og de sa at di ikke skulle ta inn S270. De sa de hadde hatt flere tester og det var for mange problemer med den. Merkelig...hvis MSI selger den så skulle man jo tro den fungerte tilfredstillende. Er Komplett kresne eller? Det høres veldig merkelig ut ja. Jeg kan ikke tenke meg at MSI selger den uten at den fungerer skikkelig med Turion 64, isåfall ville vi raskt fått høre om det. Jeg har også sendt epost til Komplett vedrørende S270, men har ennå ikke fått svar som tilsier at de likevel ikke skal ta den inn. Kanskje Komplett sliter med dårlig salg av S260, og av den grunn ikke vil ta inn S270? Det kan godt hende, og da skjønner jeg hvorfor de ikke vil ta inn S270 også. Det blir jo nesten samma laptop. Lenke til kommentar
sindrel Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 (endret) S260-maskinene bygd av Komplett/Datakjeden blir, som jeg har forstått det, i realiteten kompilert av Norek og solgt videre via Komplett/Datakjeden. Emballasjen o.l. er merket med Norek, maskinene blir bestilt via Norek, og jeg tror også Norek er sluttleddet v/ supporthenvendelser. Jeg går utifra at det samme vil gjelde for S270, dersom disse i det hele tatt blir tatt inn (noe det nå vanker absolutt tvil om). Norek fungerer, iallefall fungerte tidligere, som grossistleddet for alle produktene Komplett fører. Dersom Norek ikke tar inn S270, blir den heller ikke tilgjengelig hos Komplett. Man kan forøvrig sikkert få kjøpt et S270-tastatur fra Komplett (de benytter det samme som S260), og importere maskin fra utlandet. Endret 19. juli 2005 av sindrel Lenke til kommentar
ChallengerV8 Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 Man kan forøvrig sikkert få kjøpt et S270-tastatur fra Komplett (de benytter det samme som S260), og importere maskin fra utlandet. Nei. Det er ikke mulig å få kjøpt tastatur til S260 fra Norek, for så å bruke de på importerte S270. Norek selger ikke deler separat. Har allerede spurt å fått nei til svar. Lenke til kommentar
sindrel Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 (endret) Man kan forøvrig sikkert få kjøpt et S270-tastatur fra Komplett (de benytter det samme som S260), og importere maskin fra utlandet. Nei. Det er ikke mulig å få kjøpt tastatur til S260 fra Norek, for så å bruke de på importerte S270. Norek selger ikke deler separat. Har allerede spurt å fått nei til svar. Kanskje forståelig. De ønsker vel å hindre selvimport via andre kanaler. Endret 19. juli 2005 av sindrel Lenke til kommentar
deep750 Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 noen som har fått oppdatert info fra komplett? noen som kan bekrefte om de skal ta den inn eller ikke? Lenke til kommentar
ChallengerV8 Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 noen som har fått oppdatert info fra komplett? noen som kan bekrefte om de skal ta den inn eller ikke? Nei, foreløbig kommer Komplett ikke til å ta den inn. De påstår det fortsatt er endel bugs. De ville derimot ikke si hva disse bugene var. Jeg har fått bekreftet fra flere hold at maskinen ER klar, og den fungerer uten noen som helst problemer. Komplett ville gjøre ny vurdering når alle bugene var rettet, men er det ikke er noen feil, hva er det da å rette? Lenke til kommentar
Tor-K-El Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 Komplett er bare vanskelige. Skal starte egen nettbutik..noen som er med? Vurderer å satse på S260 istedenfor da. Er jo ultraportabel den åsså.... Lenke til kommentar
Gisse Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 Ultraportabel er et begrep som ikke akkurat sier så mye da det kun har vekt i kriteriene..... men S260/S270 har en fin størrelse..... Men http://www.leog.net/fujp_forum/topic.asp?TOPIC_ID=8362 vil jeg si er ULTRAPORTABEL.... sikle sikle sikle.... Noen som har lyst på en Fujitsu P1120?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå