Gå til innhold

Hjemmelaget støvfilter til vifte?

Loomy

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg en liten kabinettvifte som blåser inn fra fronten. I løpet av 2 mnd har det allerede samlet seg et støvlag rett innenfor - og det UTEN vifte, så jeg tenker jeg må ha et støvfilter foran viften for å unngå at alt bokstavelig talt støver ned.

Noen tips om hvordan man lager et hjemmelaget filter? Som stopper støvet men som samtidig ikke er til stor hindring for luften?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan enten ta konas gamle stilongs å tre utenpå vifta eller kjøpe tynt taransparangt gardinstoff å ha utenpå vifta.

Dette stopper ikke finstøvet men tar seg effektivt av hybelkaninene uten å bremse luftstrømmen for mye.

Bruk for all del viftegrill slik at ikke vifta får tak i stoffet.

Lenke til kommentar

Ikke at det er verdens undergang at viftene berører stoffet men det lager støy.

Eksperimenterte litt selv med hvordan jeg kunne montere filter på 9 vifter og dette er første versjon av filteret.

DSC00009.JPG

Jeg har i ettertid skaffa meg 9 viftegriller og skrudd tøyet utenpå viftegrillene og selsagt ikke i rødt denne gangen.

Problemet var at etterhvert som filteret ble fult av støv måtte det rengjøres, noe jeg gjorde med støvsuger og grunnet hønsenettingens ikke direkte solide styrke kunne nettingen trekkes inn i viften/e og lage irriterende støy.

Regner med at etter at jeg bytta hønsenettingen med viftegriller så er det problemet borte.

Endret av perpyro
Lenke til kommentar
Og tempen inne i kabinette er?

Tipper det er nøyaktig det samme som utenfor :D

Anyhoo, takk for gode tips. Skal se om jeg finner en gammel strømpebukse/stilongs/ting å feste foran.

Endret av Loomy
Lenke til kommentar

Jeg har ingen tempføler inni bortesett fra den på HK og den viser 28 grader og romtemperaturen er 26 grader.

Idle temp CPU er 40 grader og max load er 52 grader med CPU vifta på 2200rpm.

Er en TT Volcano 12.

post-12-1112793953_thumb.jpg

Endret av perpyro
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...