Gå til innhold

ATI Radeon 8500LE kjører på 230mhz - er ikke det unormalt la

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

YEEAH!

Jeg har nådd målet! fikk 8054 poeng i 3dmark nå!

Men når jeg kjørte med vanlig bios og engine på 275mhz og ram på 240mhz fikk jeg mellom 7800 7900. det var jo egentlig ikke så stor forskjell på 240mhz ram og 275mhz...?

Det er bare en ting til jeg lurer på nå:

Er det skadelig å bruke kortet mitt med den nye biosen som kjører 45mhz raskere? og er det skadelig å klokke det høyere? jeg mener så lenge det ikke er synlige problemer...?

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-05 18:49, GeeZuZz skrev:

Gjorde kortet til PAL nå, men jeg får svart hvitt allikevel. men det gjorde jeg med det gamle kortet også. tror det er TV'en som ikke støtter s-vhs.

Hvis jeg utfører gråblyant trickset, og flasher retail Radeon 8500 275mhz, funker det da kanskje? får lese guiden først. gidder ikke å gjøre det hvis det er avasert... kortet er tross alt helt nytt...

tror du det hjelper å feste på ramsinks og litt sånt på kortet? fant side der en fyr viste hvordan han monterte masse sånt på kortet.

jepp. kjøp deg en svhs->composite konverter som du plugger inn i tv'en :)

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-05 20:06, GeeZuZz skrev:

YEEAH!

Jeg har nådd målet! fikk 8054 poeng i 3dmark nå!

Men når jeg kjørte med vanlig bios og engine på 275mhz og ram på 240mhz fikk jeg mellom 7800 7900. det var jo egentlig ikke så stor forskjell på 240mhz ram og 275mhz...?

Det er bare en ting til jeg lurer på nå:

Er det skadelig å bruke kortet mitt med den nye biosen som kjører 45mhz raskere? og er det skadelig å klokke det høyere? jeg mener så lenge det ikke er synlige problemer...?

Kanskje detta høres litt arrogant ut, men here goes: "Only time will tell, only time will tell..."

Hvor varmt er det forresten? (Drit i CPU varme, se om du kan få med kabinettvarmen og evt. (Hvis du klarer) få med deg varmeutviklinga på mem.chippene til Radeonkortet.

Lenke til kommentar

*Hercules 3D Prophet FDX8500LE 64MB DDR

- AGP, ATI Radeon 8500LE, TV-Out, Bulk

har 4 ns minne.

Kjører min nå på 275/275 uten ekstra kjøling og med hjelp av powerstrip. Har ikke kjørt de tyngste 3D testene enda.

Lenke til kommentar

Prøv "hesten som snurrer" i 3dmark2001SE. Hvis kortet ikke viser tegn til artifacts da, tror jeg ikke du vil ha problemer i andre programmer spill heller.

Ludde: jeg kjøpte Svhs -> kompositt adaper, men det hjalp ikke i det hele tatt! like sort-hvitt enda! veldig merkelig. På det gamle kortet fikk jeg farge når eg brukte kompositt kabelen..

Lenke til kommentar

flasha mitt hercules ati radeon 8500LE til 8500 i forrige uke :grin:

selv om kortet da kjører på 275/275 er det ikke korrekt, 4-ns minnet kan begrense ytelsen :sad:

kjørte 3dmark2001SE og fikk 8018 :smile:

den vart roinnlurt!

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-15 17:23, [sETE] skrev:

flasha mitt hercules ati radeon 8500LE til 8500 i forrige uke
:grin:

selv om kortet da kjører på 275/275 er det ikke korrekt, 4-ns minnet kan begrense ytelsen :sad:

kjørte 3dmark2001SE og fikk 8018 :smile:

den vart roinnlurt!

Uansett så skulle et kort basert på Radeon8500 chippen IKKE ha skippet NOEN tester i 3DM2K1SE!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

heisann,har nettopp kjøpt et Hercules 3D Prophet Radeon 8500 LE 128 MB DDR..kjører det originalt i 7118 i 3D-Marks...lurte på om det finnes noen BIOS`ser for akkurat det her kortet for og oppgradere til ren ATI 8500-ytelse???..er det noen her som har tips eller erfaring hvordan jeg kan øke ytterligere? ...prøvde og flashe det tre ganger med ATI sine originalBIOS uten hell,og måtte flashe tilbakje igjen..prøvde blandt annet med den omtalte 8500.rom`en oxo,funker bare på 64 MB-versjonen den fant jeg ut..prøvde oxo og øke ifra 250/250 til 275/275Mhz med Radedit,men ramla da ned til 6800 i 3D-Marks..er det noen som vet om det finnes noe "guff" og hente ut av de korta??...finner for det meste bare stoff om 64MB DDR-varianten ute på nettet så ! *HELP ME* Hulk-hulk*

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...