Gå til innhold

Anbefalinger av kamera rundt 2000


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg er på utkikk etter et kamera til litt over 2000

 

Trenger ikke et kamera som "passer i vesken" eller ser pent ut, det viktigste er at det tar bilder med grei kvalitet (i forhold til prisen) og at det går an å gjøre noen ting manuelt (leke seg litt :) )

 

Har tittet i produktguiden og finner disse kameraene som mulige kandidater:

 

Olympus Camedia C-760 Ultra Zoom

 

Konica Minolta DiMAGE Z20

 

Canon PowerShot A520

 

Føler mest for Konicaen, men vet ingenting om kvaliteten på det. Er det egentlig nødvendig med 8x zoom :hmm: , vil prøve å leke meg litt med kameraet :p

 

Takker for all respons :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Trenger ikke et kamera som "passer i vesken" eller ser pent ut, det viktigste er at det tar bilder med grei kvalitet (i forhold til prisen) og at det går an å gjøre noen ting manuelt (leke seg litt  :) )

hadde akkurat samme kriterier jeg, og endte opp med et Dimage Z10, altså forgjengeren til Z20.

 

==> jeg er veldig fornøyd.

 

eneste jeg er ikke er helt fornøyd med er innendørs autofokus. der er den ofte litt treg. men utendørs er den helt konge. hvis ikke de 5MP til Z20 er et stort poeng for deg tror jeg jeg ville vurdert Z10, da den har mer valgfrihet mtp lengste lukkertid. flere megapixler på like stor CCD kan også gjøre at bildene fra Z20 får litt mer støy..

 

argument for Z20: den har video med lyd, det har ikke Z10..

 

tror uansett du blir fornøyd om du velger en av dem. veldig gøy å ta bilder med hel-manuelle innstillinger :thumbup:

Lenke til kommentar

C-760 er absolutt et godt valg, men da ville jeg lagt på 2 hundrelapper til, og gått for C-765. Da øker du fra 3.1 til 4 megapixler, ellers er de to svært like. De ligger nå nemlig på hhv. 2250,- 2450,- på de rimeligste nettsjappene. Det er veldig mye kamera for pengene. C-700-serien er meget gode, i tillegg til ultrazoomen på 10x optisk har de også supermakro ned til 3 cm. Du har fulle manuelle muligheter i tillegg til automatikk, samt en god del motivprogram som sport, portrett, landskap, natt, osv. I tillegg kan du lagre inntil 4 av dine egne oppsett, som kan være kjekt å ha hvis man bruker visse innstillinger mye.

 

Jeg har selv hatt C-700, har nå C-750, og er svært godt fornøyd. C-760/765 er krympet ytterligere, og er for tiden markedetes minste ultrazoomkamera.

Bilder fra mine 700 og 750-kamera kan du se på linkene i min signatur.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...