Eulogy Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Her har dere en test av den nye AOpen 1559. LINK Lenke til kommentar
gixer Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Leste testen og ble fryktelig skuffet. Det virker som om produsentene ikke prioriterer batteritiden. Har lenge utsatt kjøpet av en CL56 i vente på en bærbar med go6600 eller x700 og god batteritid, men nå blir tolmodigheten min satt på prøve. Lenke til kommentar
scarface15 Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 *lol* høyste sum vi har registrert på en bærbar pc noen sinne... da har de ikke vært innpå dell.no i det siste :hehe: Lenke til kommentar
gixer Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 *lol* høyste sum vi har registrert på en bærbar pc noen sinne... da har de ikke vært innpå dell.no i det siste :hehe: Greit nok at XPS Gen2 yter en god del mer, men så er størrelsen en god del større. Den er alt for stor for min del. Lenke til kommentar
xSotte Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Leste testen og ble fryktelig skuffet. Det virker som om produsentene ikke prioriterer batteritiden. Har lenge utsatt kjøpet av en CL56 i vente på en bærbar med go6600 eller x700 og god batteritid, men nå blir tolmodigheten min satt på prøve. Virkelig plagsomt det derre. Jeg hadde samme problem her i julen. Viste ikke om jeg skulle vente på Sonamo eller bare gå for CL56 <-- anbefalt av fetteren min da han har en slik. Har ikke angret i ettertid. Jeg fikk maskinen 30/12/04 og jeg kan fremdeles ikke se en bærbar som jeg kunne tenkt meg i stedenfor min CL56 til samme pris. Altså 14500kr. Dell 9300 er alt for stor og tung. Akkurat nå kjenner jeg til 3 med meg selv som har CL56. Og en annen som akkurat har bestilt seg en CL56 fra Netshop. Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Med i underkant av 2.5 timers batteritid så er vel mye av poenget med Centrino borte? Selv hadde jeg heller ventet på Turion 64-løsninger som minst skal ha 3.5 timers batteritid... Lenke til kommentar
gixer Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Med i underkant av 2.5 timers batteritid så er vel mye av poenget med Centrino borte? Selv hadde jeg heller ventet på Turion 64-løsninger som minst skal ha 3.5 timers batteritid... Har fått inntrykk av at Sonoma er et skritt tilbake når det gjelder strømforbruk. Derfor er jeg mer positiv mot Turion og vurderer å vente til Turion-maskiner blir et vanlig skue på markedet. Når kan jeg regne med at det skal skje? Når kommer vi til å se Turion-maskiner med Go6600 eller X700 grafikk, brukbar batteritid, vekt under 3kg og til overkommelige priser? Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Har fått inntrykk av at Sonoma er et skritt tilbake når det gjelder strømforbruk. Derfor er jeg mer positiv mot Turion og vurderer å vente til Turion-maskiner blir et vanlig skue på markedet. Når kan jeg regne med at det skal skje? Når kommer vi til å se Turion-maskiner med Go6600 eller X700 grafikk, brukbar batteritid, vekt under 3kg og til overkommelige priser? Det skal visst lanseres en rekke Turion 64-bærbare senere denne måneden (18. April tror jeg det var), og alle skal være under 3kg ettersom den er designet for tynne og lette bærbare. Jeg regner med at innen sommeren så vil det være et brukbart utvalg å velge mellom med både ATI Mobility Radeon X700 og NVIDIA Geforce Go6600 grafikk. Batteritiden på disse skal ligge mellom 3.5 og 4.5 timer såvidt jeg har sett. Lenke til kommentar
knut Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Batterilevetiden varierer mye utifra hvilket program som benyttes. Dinside bruker Batterymark. Med 1558 fikk de godt over to timer (det står bare minutter i oppsummeringen), og omtrent 2,5 time med 1559. Vi har også hatt 1558 på test, og det kommer test av denne iløpet av en ukes tid. I mobilemark (som er det de fleste produsenter tester med) oppnår vi et resultat på 4 timer og 58 minutter. Mobilemark simulerer tilnærmet normal bruk av maskinen ved å skrive dokumenter, redigere bilder, redigere hjemmesider, surfing utpakking av zip filer og lignende. I Aopen 1555 oppnådde vi 5 timer og 10 minutter, så det er ikke så stor forskjell mellom 1555 og 1558. Totalt sett tror jeg ikke det er så stor forskjell i strømforbruk på turion og pentium m (sonoma). Grunnen til dette er: Pentium m har maks strømforbruk på 27,1w (21,4w for dothan 400 MHz fsb og 24,5w for banias), mens turion har enten 25w eller 35w. Sonomaplattformen benytter seg av DDR2 minne, noe som bruker litt mindre strøm enn forgjengeren. Turion holder seg til DDR1. Brikkesettene til Intel er også lagd med flere strømsparingsegenskaper enn de forskjellige brikkesettene som finnes til Turion. En fordel som taler for Turion er den integrerte minnekontrolleren i prosessoren, noe som reduserer strømforbruket noe til brikkesettet. Siden Turion maskiner også kan leveres med PCIexpress grafikk, og de samme skjermkortene som til Centrino-plattformen blir det ikke så store forskjellene der heller. Det blir spennende å se hvordan de første Turion maskinene blir, og når de kommer på markedet. Det virker som at flere av produsentene venter på å lansere produktene sine til nærmere sommeren. Vi skal selvsagt teste så mange maskiner som mulig, og vi har allerede bedt om å få teste noen Turion modeller. Vi har forøvrig en Cinet Smartbook 1300 inne til test med den samme grafikkontrolleren som 1559. 3Dmark03 resultatene våre er langt bedre enn det 1559 klarer. (ca 5800 poeng i 03 og 2200 poeng i 05). Jeg vet ikke helt hva du oppnår av batterilevetid med Ferarri maskinen din snorreh, men med battery eater pro i classic testen med 800x600 og halv lysstyrke på skjermen klarer Cinet maskinen rett over 2 timer. Lenke til kommentar
itsærn Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Netshop kommer til å ta inn denne modellen. Dette er hva de svarte meg da jeg sendte dem er mail: "Jeg kan med sikkerhet si deg at vi kommer til å ta denne til lager når den blir tilgjengelig. :-)" Jeg skal kjøpe den!!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå