graks Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 (endret) jeg har tenkt og kjøpe med ny pc og har tenkt meg en maskin med amd 64 prosessor så jeg har noen spørsmål.når jeg skal ha meg pc skal ha en high end pc. her er mine spørsmål: 1.er minne på amd 939 socket tregere en minne som intel bruker?.beste minne på amd er pc3200 mens intel er pc5400. 2.jeg har tenkt og kjøpe meg 2gb minne er det for mye? 3.kommer amd med hovedkort med ddr2 minne? Endret 5. april 2005 av graks Lenke til kommentar
Elendil Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 2gb er ikkje nødvendig i skrivande stund ser du bortifra at du jobber med minnekrevende program. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 (endret) 1.) Når du sier raskere RAM på Intel så mener du kanskje DDR2? Intel har også (eldre) systemer med DDR(1) som kjører på PC3200 som AMD. 3.) AMD har ikke planer om å komme med DDR2 i nærmeste fremtid. Når den tid kommer må både CPU og HK støtte DDR2, ikke bare HK som på Intel. 1.) DDR2 har høyere hastighet enn DDR(1), men har samtidig høyere forsinkelse, så det går opp i opp. Det skal også sies at AMD bruker RAM'en mye mer effektivt enn Intel pga direkte link mellom CPU og RAM. Siden du skal ha socket 939 lønner det seg å kjøpe to like minnebrikker, slik at du får utnyttet dual-channel-funksjonen (bittelitt ekstra ytelse). 2.) Hvis du vet at du faktisk trenger 2 GB vil det ikke være for mye. For veldig mange holder det i lange baner med 1 GB, men hvis du driver med videoredigering eller andre tunge oppgaver, samt at du ofte kjører med mange og store programmer samtidig vil du kanskje trenge litt mer enn 1 GB. Titt f.eks innom Task Manager innimellom for å sjekke hvor mye minne du bruker (både fysisk minne og virituelt minne, også kalt swap-fil). Da får du en pekepinn på hvor mye du trenger. Endret 5. april 2005 av endrebjorsvik89 Lenke til kommentar
graks Skrevet 5. april 2005 Forfatter Del Skrevet 5. april 2005 mye av nye tingene som feks longhorn og neste generasjon spill blir jo og kreve ganske mye minne.har nå 756mb ram. Lenke til kommentar
toretors Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Du kan jo kjøpe 2 512-moduler, for så å utvide med enda 2 når du føler for det. Lenke til kommentar
Elendil Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 mye av nye tingene som feks longhorn og neste generasjon spill blir jo og kreve ganske mye minne.har nå 756mb ram. Det er jo ei stund til endå. Så når dette eventuelt kjem då kjøper du så mykje minne. Men som sagt det kjem ann på kva du bruker PCen til. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 mye av nye tingene som feks longhorn og neste generasjon spill blir jo og kreve ganske mye minne.har nå 756mb ram. Minimumskrav for Longhorn er 256 MB, så med fire ganger så mye RAM tror jeg ikke det er så mye å bekymre seg over. (Til sammenlikning så kjørte jeg Win2000 som vil ha minimum 128 MB på min maskin med 192 MB tilfredstillende i over et år, altså med kun 1,5 gang av minimumskravet, mot dine 4 (8 mot Win2000).) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå