Gå til innhold

Spill pc ca 10,000,-

Anbefalte innlegg

jupp da tenkte jeg å mekke meg ny pc, begynner bli en liten stund siden sist så tenkte jeg kanskje kunne trenge noen rad:

dette er det jeg skal ha:

1024 MB ram

HD(så liten og billig som mulig) (SATA)

CPU no rundt 3 ghz

Skjermkort (dette burde ikke være noe flaskehals)

Hovedkort med gjerne innebygget nettverkskort og lydkort.

+kabinett (et billig et)

(pcen skal ikke overklokkes)

(burde være stillegående også)

setter også pris på stabilitet og at det ikke behøver veare det nyeste men at det skal være godt teta og ikke vært noen store problemer med. om du har noen råd til sammensettninga kom gjerne med det også.

har ikke bestemt meg for Amd eller intel sidne jeg ikke har noe særlig peiling på hva som er best. om noen kunne gitt meg noen råd eller vink eller linker til produkter som de mener er verdt pengene si gjerne i fra =)

Endret av eladmir
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

- Gainward GeForce 6800GT 256MB 2ns GDDR3 PCI-Express,"Ultra/2400PCX",2xDVI,Retail

- Asus A8N-SLI, nForce4 SLI,Socket-939 ATX,S-ATA, GbLAN,Firewire,DDR, PCI-Ex16

- AMD Athlon 64 3500+ 2.2GHz Socket 939, 512KB, BOXED m/vifte

- Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 1024MB Kit w/two matched Value Select 512MB

- Samsung SpinPoint P80S 80GB SATA 8MB 7200RPM

- NEC DVD recorder ND-3520A IDE Black Bulk,DVD+R/+RW/DVD-R/-RW (Dual layer)

- + et billig kabinett etter smak..

sum totalt: 10 000,- www.komplett.no

denne får vel et helt ok støynivå, skal du ha den veldig stille burde du invistere i en mer stillegående cpu kjøler, og en stille psu. skjermkortet må vel også støydempes + vifta på northbridge. også er det jo vibrasjonsdemping til hdd. men samsung er de mest stillegående diskene så det blir nok ikke no stort problem..

edit: du får 40gb disker til en hundrings mindre, men denne hadde bare 2mb cache så da taper du endel ytelse.. ikke verdt det overhodet.

Endret av phax
Lenke til kommentar

vil virkelig ikke ha noen DVD brenner (har nok av dem :p) (penger å spare viet du :)

og hvor mye er det a tjene pa og oppgradere til en raskere disk ? f.eks raptor ?

lurer også på hvor mye man sparer ved å kjope et billigere skjerm kort vis man ser det i forhold til ytelsen.

er egentlig interesert i maks ytelse for minst mulig penger her.

var noe av det samme oppsettet jeg sa pa tidligere sa har kanskje ikke glemt alt enda :p

men hmm lurer hvor mye ytlese mister jeg ved a si maks 8000 ? da uten kabinett og Dvd brenner.

Lenke til kommentar

visst du vil spare penger så dropper du dvd brennern ja. ;) og velger et 6600gt skjermkort istedet. det koster bare 1500-1600,- og yter veldig godt i forhold til pris.

du bil merke litt ytelsesforbedring på og kjøpe en raptor disk som du kjører os og spill fra. men den bråker jo endel mer også. her får du bare vurdere hva som er viktigst.

siden du sparer så mye på skjermkortet ville jeg anbefalt deg å kjøpe en kvalitets psu, mist 500watt fra microplex er knall og utrolig stillegående. :) så bruker du resten på stille cpu kjøler osv..

Lenke til kommentar

oki sporr enda litt mer jeg =)

hvordan synes du denne pcen er balansert ? tenker pa ytelse i forhold til bottlenecks. er det noen hull det er lett a falle nedi ?

og ogsa er det noe fremtidig teknologi som gjor at det er dumt a kjope en pc i dag fremfor a vente et par måneder eller 1\2 ar ?

Lenke til kommentar

synes dette ser ut til å bli et veldig fin oppsett jeg. skal du klokke pc'n ivrig burde du vel invistere i mer klokkevennlig ram, ellers så ser det bra ut.

fremtidig så blir det vel dobbeltkjerner som er tingen, men ser ingen grunn til å vente. blir nok en stund til at det er nedi et akseptabelt prisnivå uansett så..

skal du tenke ytelse pr krone så ville jeg kanskje valgt en 3000+ eller 3200+.. prishoppet opp til 3500+ er ganske stort synes nå jeg iforhold til ytelses hoppet.

Lenke til kommentar

oki da ble det dette da :

# Asus A8N-SLI, nForce4 SLI,Socket-939ATX,S-ATA, GbLAN,Firewire,DDR, PCI-Ex16

# AMD Athlon 64 3200+ 2.0GHz Socket 939,512KB, BOXED m/vifte

# Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 1024MBKit w/two matched Value Select 512MB

# Gainward GeForce 6600GT 128MB 2ns GDDR3PCI-Express,"Ultra/1960PCX GS"ViVo/2xDVI

# Western Digital Raptor 74GB SATA8MB 10000RPM

# Chieftec BX-03 Medium Tower Sortw/USB/Firewire 410W PSU ATX 2.0,24/20pin

bare å vente spent på post mannen :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...